Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:57:12 GMT

فقط مدارس حوزه انتخابیه روز شنبه تعطیل است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۶۵۸۷

فقط مدارس حوزه انتخابیه روز شنبه تعطیل است

محسن حاجی میرزایی امروز جمعه دوم دی ماه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در وزارت کشور حضور یافت و در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

حاجی میرزایی در حاشیه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در محل ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بدون تردید یکی از بهترین ارکان کشور و نهادهای قانونی برای آینده کشور است، آینده‌ای که به باورها، ایمان، آرامش، امنیت، اقتصاد، کسب و کار،فرهنگ، آموزش و به آینده فرزندان ما ارتباط پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  حضور در انتخابات به معنای مشارکت در کیفیت ساختن آینده است، برای ساختن آینده‌ای بهتر، آینده ای با پیشرفت کشور و مناسبات بهتر در داخل و خارج.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تعطیلی برخی مدارس در روز شنبه به دلیل بیماری کرونا است، گفت: فردا تعطیل عمومی نداریم، ۶۰ درصد از شعبه‌های اخذ رای در مدارس کشور انجام می شود و فرهنگیان به عنوان گروه های مرجع و مورد اعتماد ملت محل اخذ آرا هستند، از این رو مدارسی که شمارش آرا تا روز شنبه به پایان می‌رسد با صلاحدید مناطق آموزش و پرورش می توانند فردا را تعطیل کنند، اما این تعطیلی عمومی نیست.

وی افزود: تعطیلی روز شنبه برای مدارسی است که حوزه انتخابیه است؛ چرا که  شمارش آرا تا صبح شنبه به اتمام نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا با توجه به ورود ویروس کرونا در کشور، تصمیم گیری و تعطیلی بر عهده شماست یا ستادی که تشکیل شده و اینکه این تعطیلی ها چگونه اعلام می شود، اظهار کرد: به دستور رییس جمهوری ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده که همه دستگاه‌های مرتبط در آن حضور دارند و بطور دائم اوضاع را رصد و تحولات را بررسی می کنند و با توجه به شرایط متناسب تصمیم می گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تصمیمی برای تعطیلی مدارس نیست. در صورت صلاح‌دید آن ستاد و شورای تامین هر استان درباره تعطیلی مدارس تصمیم می گیرند و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در آموزش و پرورش برای تامین آرامش خاطر خانواده ها همه معاونان سلامت و تربیت را در یک گفتگوی ویدیویی برخط با مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارتباط دادیم و همه توصیه ها و دستور و دستورالعمل های لازم برای آگاهی والدین به آنان منتقل شد. برای آگاهی دانش آموزان معلمان و مدیران بروشورهایی تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به مدیران کل آموزش و پرورش در سراسر کشور تاکید می کنم، اگر لازم باشد تک‌تک مدارس از وضعیت بهداشت، بوفه و تغذیه مدارس و سرویس‌های بهداشتی تامین شود تا اطمینان خاطر حاصل شود و اگر به تجهیزات و تمهیدات لازم و بیشتر نیاز است این کار انجام خواهد شد و متناسب با صلاح‌دید تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ستاد به طور دائم جلسه تشکیل می‌دهد و اوضاع را بررسی می‌کند و برای سلامت فرزندان هر تصمیمی لازم باشد،‌ اتخاذ خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه دوم اسفند برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی برای ۲۰۸ حوزه انتخابیه و ۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، قم، فارس، خراسان شمالی و خراسان رضوی برگزار می‌شود.
بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.  

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد،  ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند. تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد،  ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

برچسب‌ها تعطیلی مدارس انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی پروندهٔ خبری گام ششم، روز انتخابات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعطیلی مدارس انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی حاجی میرزایی تعطیلی مدارس انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش مجلس خبرگان روز شنبه دوره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است

ایسنا/ایلام دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس شورای اسلامی است.

«خدابخش داودی‌نصر» با حضور در ایسنا در خصوص انتخابات و نتیجه آن اظهار کرد: به لطف خدا و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان با حضور خوب مردم برگزار شد در حالی که رسانه‌های دشمن شیطنت می‌کردند و برخی تریبون‌های داخلی نیز با آن‌ها همسو شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: حضور حدود ۵۰ درصدی مردم کشور در این انتخابات نوید تشکیل مجلسی قوی را برای قانون‌گذاری و نظارت، داشت، امنیت انتخابات عالی بود و از طرفی حضور کاندیداها از طیف‌های مختلف، رقابت خوبی را در کشور ایجاد کرد و تکلیف ۲۴۵ نفر از منتخبان مردم مشخص شد که نتیجه بسیار خوبی بود.

دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان ایلام و دبیرجامعه اسلامی مهندسان استان ادامه داد: ارکان سیاسی در استان ایلام، این بار با رویکردی مناسب و متفاوت از دوره قبل، به انتخابات ورود کردند و شعبه وحدت نیروهای انقلاب استان و هم شعبه ائتلاف نیروهای انقلاب استان سه نفر را در استان به مردم معرفی کردند، نتیجه انتخابات در استان زیبا بود و هر سه منتخب از اردوگاه اصولگرایان هستند.

داودی‌نصر افزود: منتخبان مردم در استان بر سر بحث توسعه استان اشتراک تئوریک و فکری دارند.

وی عنوان کرد: ما در شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی بنا داریم برای تشکیل فراکسیون وحدت گام برداریم و تا کنون اعضای این فراکسیون از بین منتخبان مردم در کشور به عدد خوبی رسیده است، هدف از تشکیل این فراکسیون پیگیری برنامه‌های مطلوب کشور و استان‌هاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 8 حوزه انتخابیه، تمام الکترونیک برگزار خواهد شد
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی