Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

وی پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران در خصوص حضور پای صندوق رای در آغازین دقایق گفت: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی دارم؛ پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌ها و علیرغم برخی گفت‌وگو‌های خانوادگی برای جامعه بین المللی نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می خواهند خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی ترجیحاتی داشته باشند؛ ممکن است برخی گلایه‌هایی داشته باشند اما کماکان خودشان می‌خواهند سرنوشتشان را تعیین کنند و نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن بنشیند و برای آنها تصمیم بگیرد؛ آن هم یک نفری که دستش به خون بزرگی مثل سردار سلیمانی آغشته است که مردم در رفراندوم تشییع او نشان دادند که با همه دیدگاه های متفاوت در برابر قلدری و زور و تروریسم دولتی ایستادگی می‌کنند.

ظریف افزود: بنابراین انتخابات با همه تفاوت‌ها و با همه ترجیح‌هایی که داشتیم یا نداشتیم هنوز بهترین راه است برای اینکه کشور را قوی کنیم. به کشور امکان دهیم که در سطح بین المللی سربلند و مقاوم بایستد و ایران زیباتری برای نسل بعد داشته باشیم.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به امنیت در فضای انتخابات گفت: من در این صبح اول وقت به عزیزان نیروی انتظامی که این زحمت را در سراسر کشور می‌کشند خدا قوت عرض می‌کنم و دعا می‌کنم اجرشان نزد خداوند محفوظ باشد.
وی در رابطه با همکاری وزارت امور خارجه با پلیس بین‌الملل کشور و پلیس فتا نیز گفت: ما تلاشمان را انجام می‌دهیم؛ در بسیاری مواقع موفق بودیم و در چند مورد هم کشورهای طرف مقابل همکاری نکردند. ما همکاری خوبی با پلیس بین الملل کشور داریم و در مواقعی که می توانیم و طرف مقابل همکاری می کند ما هم امکان موفقیت داریم. تعداد بسیاری از پرونده ها مخصوصا در خصوص کشورهای همسایه انجام می شود.

ظریف در پاسخ به این سوال که برخی خبرها حاکی از تمدید مهلت گروه ویژه اقدام مالی برای ایران است، گفت: اکثریت قریب به اتفاق سخنرانانی که در طول چند روز گذشته اظهارنظر کرده‌اند سخنانشان در این جهت بوده است؛ اما دو کشور و یک رژیم حامی تروریسم و کشوری که خودش تروریسم است و با اقدام علیه سردار سلیمانی تروریسم دولتی خود را نشان داد و با تحریم ها تروریسم اقتصادی خود را نشان داده به اضافه عربستان که نمونه خاص و عام برای تروریسم است و رژیم اسرائیل که اساسا تروریسم دولتی به نام آن رژیم ثبت شده است؛ مانع شده‌اند. باید ببینیم امروز چه می‌شود.

فارس

برچسب ها: ظریف

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ظریف امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  امضای سند همکاری دستگاه قضایی ایران، عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم ...
نمایندگان دستگاه قضائی ایران، عراق و سوریه در پایان نشست‌های اولین دوره کمیته حقوقی و قضائی، سند همکاری برای تعقب و ریشه کنی گروه‌های تروریستی در کشور‌های یادشده امضا کردند.
شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند، تروریست‌ها هر کجای دنیا که باشند، عدالت را در حقشان اجرا خواهیم کرد.
آنان خاطرنشان کرد، کشور‌های سه گانه ایران، عراق و سوریه برنامه جدی مبارزه با تروریسم را در دستور کار خودشان قراردادند و بی شک این همکاری‌ها که بر مبنای مبادله اطلاعات بنا نهاده شده، می‌تواند گروهک‌های تروریستی را تعقیب و محاکمه کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


همچنین شرکت کنندگان؛ سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز آمریکا و غرب را موجب تشدید تروریسم اعلام کردند و آنها را به ضرورت دوری از سیاسی کاری در اجرای توافقات و معاهدات بین المللی فراخواندند.
برپایه این گزارش، هیات ارشد قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در این نشست به سوریه سفر کرده، در ادامه برنامه کاری سفر خود با حموده صباغ رئیس مجلس سوریه و فیصل مقداد وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.
کاظم غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضائیه کشورمان که ریاست این هیات را بر عهده دارد، در پایان این دیدار‌ها در جمع خبرنگاران گفت در این دیدار تاکید شد دشمنان و و جبهه استکبار با وجود تجمیع تمام ظرفیت‌ها، ما در اجرای نقشه‌های خود شکست خوردند.

 


مصاحبه ۱ و ۲: کاظم غریب آبادی - معاون بین الملل قوه قضائیه
مصاحبه ۳: لیث جبر حمزه - رئیس سازمان نظارت قضائی عراق
--------

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم
  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد