Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@18:33:41 GMT

(تصاویر) سوپر آسمان خراش سرامیکی که نفس می‌کشد!

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۷۰۷۵

(تصاویر) سوپر آسمان خراش سرامیکی که نفس می‌کشد!

فرارو-در نظر بگیرید که در کنار برج الخلیفه دبی-بلندترین برج جهان- ایستاده اید و از شما می‌خواهند که آسمان خراش دیگری را در کنار آن بسازید. فکرش را بکنید که چه ساختمانی می‌تواند در کنار برج الخلیفه قرار بگیرد؟ خبرگزاری سی ان ان آمریکا با مطرح کردن این سوال، به بررسی پروژه آسمان خراشی پرداخته است که لیاقت ایستادن در کنار برج باشکوه الخلیفه را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش فرارو به نقل از سی ان ان، چالش ساختن آسمان خراشی بلند مرتبه در کنار برج الخلیفه دبی همواره ذهن مسئولان این شهر و طراحان بزرگ جهان را مشغول کرده بود. این چالشی بود که شرکت معماری هلندی UNStudio با آن روبرو شد، هنگامی که یک پیشنهاد برای ساخت برجی جدید در جاده شیخ زاید و در مقابل برج ۸۲۸ متری الخلیفه دریافت کرد.

بنیانگذار و معمار اصلی UNStudio، «بن ون برکل» در این خصوص می‌گوید: شرکت دولتی توسعه الوصل که سفارش دهنده این پروژه بود، در مورد ارتفاع این پروژه، پیشنهاد خاصی ارائه نداد. ون برکل به یاد می‌آورد که در جلسه مورد نظر، سفارش دهنده بر یک «مفهوم قوی و پایدار» و ساختاری که می‌تواند با منطقه محلی ارتباط برقرار کند، تاکید داشت.

برج الوصل در اوت ۲۰۲۱ کامل خواهد شد و ون برکل اطمینان دارد که شرایط مورد نظر سفارش دهنده و همچنین ظاهری متمایز را ارائه خواهد داد. آسمان خراش ۴۰۰ میلیون دلاری و ۳۰۲ متری الوصل با استفاده از یک طراحی پیچیده و نامتقارن با الهام از سبک Contrapposto ایتالیا- که معمولاً در هنر مجسمه سازی کلاسیک استفاده می‌شد- ساخته خواهد شد و قصد دارد جلوه‌ای از حرکت پویا را عرضه کند.

این ساختمان همچنین یکی از بلندترین نمایه‌های سرامیکی جهان خواهد بود که از مواد پایه خشت تشکیل شده است و دارای یک پوشش لاکی از کاشی‌هایی با شکل باله است. طبق گفته معماران، این مواد با توجه به گرمای بالای منطقه خلیج فارس و شهر دبی برای راندمان انرژی بسیار حائز اهمیت است چرا که باعث کاهش نیاز به سیستم تهویه هوا می‌شود.

مزایای استفاده از مواد سرامیکی
ون برکل می‌گوید، مواد سرامیکی علاوه بر مزیت آن برای ساختمان، برای محیط اطراف ساختمان نیز می‌تواند سودمند باشد. در حالی که نمایه‌های شیشه‌ای بار‌های گرما را به اطراف خود منعکس می‌کنند، مواد سرامیکی «نه تنها از ورود گرما به داخل ساختمان محافظت می‌کند بلکه باعث کاهش بار گرما در مناطق شهری اطراف ساختمان نیز می‌شود». این معمار دلایل دیگری نیز برای سودمندی استفاده از سرامیک دارد؛ به گفته وی سرامیک می‌تواند از بتن مستحکم‌تر باشد و در عین حال به اندازه کافی نرم باشد که بتوان اشکال «فوق العاده خلاقانه» از آن ایجاد کرد.

طراحی یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه استفاده از سرامیک در این بنا است. معماران ادعا می‌کنند شکل و ترکیب باله شکل سرامیک ها، نور خورشید را در الگو‌های ریتمیک منعکس می‌کند تا جلوه‌ای از ساختمان را به نمایش بگذارد که گویی در حال نفس کشیدن است. جلوه‌ای مشابه نیز در شب هنگام توسط چراغ‌های LED تعبیه شده در پشت نما، ایجاد می‌شود. همچنین دریچه‌هایی که در طول این بنا تعبیه شده گردش هوا در ساختمان را به شکلی فوق العاده افزایش می‌دهد.

این برج با شعبه‌ای از هتل‌های زنجیره‌ای لوکس Mandarin Oriental و همچنین دفاتر و آپارتمان‌های خصوصی و استخر‌های متعدد در پشت بام اشغال خواهد شد. یک پل عابر پیاده نیز ساختمان را به ایستگاه مترو برج خلیفه متصل خواهد کرد. ون برکل می‌گوید: حساسیت در خصوص اتصال این آسمان خراش به زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی به این خاطر بود که شرکت سفارش دهنده، ساختمانی را مد نظر داشت که ساکنان آن برای طولانی مدت در آن مقیم می‌شوند. در ادامه تصاویر مفهومی و در حال ساخت این برج مدرن را خواهید دید            

منبع: فرارو

کلیدواژه: برج الخلیفه دبی سفارش دهنده کنار برج آسمان خراش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شگفتی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت بزرگ ترین تولید کننده کود سوپر فسفات تریپل در کشور است، اظهار داشت: این کود فسفاته، جامد بوده و برای تولید آن از واکنش اسید فسفریک و خاک فسفات استفاده می شود. به جهت سهولت استفاده، تریپل سوپر فسفات عمدتا به صورت گرانولی GTSP)) تولید می شود.

وی در خصوص روش تولید کود تربیل سوپر فسفات، افزود: ساخت تریپل سوپر فسفات طی دو مرحله انجام می شود؛ در مرحله نخست از واکنش اسید سولفوریک با آپاتیت خاک فسفات اسید فسفریک به دست می آید و در مرحله دوم اسید فسفریک را از گچ جدا کرده و پس از تغلیظ مجددا آن را روی آپاتیت خاک فسفات می ریزند؛ بدین ترتیب تریپل سوپر فسفات حاصل می شود.

شگفتی درباره مزایای کود تریپل سوپر فسفات تولیدی شرکت کیمیاداران کویر گفت: کود تریپل سوپر فسفات، بیشترین غلظت فسفات را در بین کودهای فسفاته دارد به گونه ای که میزان P۲۰۵ در دسترس آن بیش از ۴۶ درصد است. همچنین از آنجا که حدود ۹۰ درصد از فسفر موجود در ساختار آن محلول است به راحتی در دسترس گیاه قرار می گیرد.

به گفته او، از دیگر مزایای کود سوپر فسفات تریپل، برخورداری آن از عناصر میکرو و ماکرو مغذی برای گیاه کلسیم به میزان ۱۵ درصد سولفات به میزان دو درصد آهن به میزان یک درصد و سایر عناصر است. فسفات موجود در این کود تنه گیاهان را تقویت کرده و مقاومت آنها را در برابر بیماریها و آفات افزایش میدهد.

شگفتی همچنین تاکید کرد: کود سوپر فسفات تریپل تولیدی این شرکت در مقایسه با کودهای وارداتی که دارای میزان فلزات سنگین بخصوص کادمیوم بالا هستند عاری از کادمیوم و سایر فلزات سنگین است.

وی با بیان اینکه این کود برای تمام محصولات باغی و زراعی و صیفی مناسب است، افزود: برای استفاده از این کود، نخست بر اساس آنالیز خاک، میزان فقر فسفر مشخص شده سپس طبق آنالیز آن میزان استفاده مشخص می شود.

وی در خصوص روش مصرف کود سوپر فسفات تربیل توضیح داد:روش مصرف کود، بر اساس پخش یکنواخت است. در این روش قبل از کشت کود بطور یکنواخت پخش شده و با خاک مخلوط می شود. این روش در خاک هایی که سطح فسفر آنها پایین یا متوسط باشد. کارانی کمتری نسبت به روش نواری دارد و بنابراین میزان مصرف کود در روش پخش کردن و مخلوط کردن با خاک باید دو تا چهار برابر باشد تا بتوان محصولی مساوی با روش نواری بدست آورد. بنابر این روش پخش کردن و مخلوط کردن با خاک هنگامی که مقدار زیادی فسفر برای افزایش محصول مورد نیاز باشد، اقتصادی و عملی نیست.

شگفتی، روش نواری را مدل دیگر استفاده از این نوع کود ها دانست و در خصوص نحوه اجرایی کردن این مدل گفت: در روش نواری، فسفر هنگام عملیات کاشت بصورت نواری در نزدیک بذر قرار داده می شود. این کود معمولاً ۲.۵-۵cm در کنار و زیر ردیف بذر قرار داده می شود.

به گفته او، کودهای فسفاتی حتما باید قبل از زمان کاشت و به صورت جای‌گذاری عمقی مصرف و ترجیحا با استفاده از دستگاه کودکار بذرکار در زیر بذور جای‌گذاری شود. معمولا این ترکیب برای انواع خاک با دامنه pH اسیدی و قلیایی ملایم مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان کود پاییزه شناخته می شود.

شگفتی، همچنین مزیت این محصول را نسبت به نمونه های مشابه خارجی، درصد پائین عناصر سنگین در این نوع از کودها دانست و گفت: در نمونه های مشابه خارجی، درصد عناصر سنگین اعم از آرسنیک و کادمیوم بسیار بالا است ولی با سرمایه گذاری ای که در حوزه تحقیق و توسعه انجام دادیم، موفق شدیم تا در نسخه بومی سازیani میزان و درصد این عناصر سنگین را کاهش دهیم.

به گفته او، این شرکت طبق پروانه چیزی حدود ۱۰۰ هزار تن در سال تیراژ تولید دارد که تا ۲۰۰ هزار تن در سال هم قابل افزایش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت ۲۵۰ هزار تن در سال کود وارد می کند و ما در شرکت کیمیاداران کویر با انجام طرح های تحقیق و توسعه و بومی سازی این کود توانسته ایم کشور را از واردات آن بی نیاز کنیم و با بومی سازی این محصول ۳۷ میلیون دلار سالانه صرفه جویی ارزی را رقم بزنیم.

کد خبر 6085266 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • بلندترین برج آمریکا در قلب گردبادها / عکس
  • تیم ملی فوتسال ایران با سوپر استارش نتوانسته نتایج قاطعش را تکرار کند
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه
  • آلومینیوم قدردان سوپر سیو‌های گوهری نبود!
  • کپسول آتش نشانی وسیله‌ای ضروری برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری
  • آینده صهیونیست‌ها در «خراش»
  • بررسی آینده رژیمِ صهیونیستی در مستند «خراش»