Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@03:19:03 GMT

مشکلات داخلی ما در حوزه صادرات بیشتر از خارجی است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۷۱۷۷

مشکلات داخلی ما در حوزه صادرات بیشتر از خارجی است

فروغان گفت: مشکلات داخلی ما در حوزه صادرات بیشتر از خارجی است و تصمیم گیری ها تنها موجب ایجاد هزینه مضاعف بر صادرکننده، واردات کالاهای بی کیفیت و افزایش قاچاق بدون هیچ گونه منافعی برای کشور و مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک این اتاق که با حضور اعضای آن برگزار شد، گفت: استان فارس ظرفیت خوبی در صادرات دنبل کوهی دارد که در حال حاضر بازار خوبی نیز برای این محصول استان وجود دارد که می تواند ارزآوری مناسبی برای استان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه به دنبال بهره گیری مثبت از فرصت صادرات دنبل کوهی هستیم افزود: در چند سال اخیر در بحث صادرات دنبل کوهی طرح اخذ بهره مالکانه از سوی منابع طبیعی مطرح شده که در این طرح افراد متقاضی صادرات این محصول باید مجوزی را از سوی منابع طبیعی استان اخذ کنند.

فروغان اظهارداشت: یکی از مشکلات عمده صادرکنندگان دنبل کوهی استان، عدم نگاه عادلانه در ارائه مجوز ها و اخذ مجوز توسط افراد غیر صادرکننده است که موجب شده بازار صادراتی این محصول استان با مشکلاتی روبرو شود.

وی اضافه کرد: ما در اتاق بازرگانی فارس موضوع جلوگیری از ارائه مجوز صادرات دنبل کوهی به افراد غیر صادرکننده شناسنامه دار و باسابقه، اخذ اختیارات استانی در بخشنامه ها و مجوزهای دنبل کوهی به منابع طبیعی استان و آزاد کردن صادرات دنبلان سیاه و جلوگیری از قاچاق صادرات این محصول را با جدیت دنبال می کنیم که در این زمینه از ظرفیت شورای گفتگوی استان نیز بهره می گیریم.

فروغان با بیان اینکه در حال حاضر در صادرات محصول دنبل کوهی چرخه فعالیت بخش خصوصی شامل کشاورز و کارگر و در نهایت صادرکننده با مشکل مواجه شده است ادامه داد: هر قانون، مصوبه و بخشنامه ای مطلوب و قابل پذیرش نیست و ایرادها باید در قالب نقد منصفانه بیان شود و برای حل مشکلات بخش خصوصی نیاز به هم افزایی بخش دولتی و خصوصی داریم و در صورت نیاز شرایط ویژه و جدیدی برای استان تعریف کنیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس عنوان داشت: در بحث صادرات و واردات روز به روز شاهد تصمیم ها و دستورالعمل هایی هستیم که این موضوع را از روند خود خارج کرده و مشکلات را بیشتر و دست بخش خصوصی را می بندد.

وی با اشاره به رویه ثبت سفارش و اقدامات ارزی در حوزه صادرات تصریح کرد: مشکلات داخلی ما در حوزه صادرات بیشتر از خارجی است و تصمیم گیری ها تنها موجب ایجاد هزینه مضاعف بر صادرکننده، واردات کالاهای بی کیفیت و افزایش قاچاق بدون هیچ گونه منافعی برای کشور و مردم است.

فروغان با بیان اینکه وضعیت اقتصادی امروز حاصل عدم توجه به نیازهای جمع است که فسادهایی را در بخش های مختلف ایجاد کرده است افزود: امروز در بخش های زیر مجموعه صادرات از جمله صرافی ها مشکلاتی پیش آمده که که ما به صورت تخصصی مشکلات بخش های مختلف را احصا و با هدف رفع آنها دنبال می کنیم.

وی بیان کرد: نیاز امروز کشور در تصمیم گیری ها از جمله در حوزه صادرات، در نظر گرفتن منافع کشور و مردم است تا شاهد مشکلات کمتری باشیم.

فروغان اظهارداشت: تلاش ما در این کمیسیون در اتاق بازرگانی فارس بهره گیری از تجربه فعالان بخش خصوصی و دولتی و توجه به معیارهای جمعی است که با در نظر گرفتن این مهم، مسیر صادرات استان را پیگیری می کنیم.

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اتاق بازرگانی فارس صادرات کالا صادرات شیراز اتاق بازرگانی فارس حوزه صادرات بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیشتر سرمایه گذار خارجی در نفت با امتیازات متنوع

علی قنبری کارشناس انرژی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه قراردادهای بخش نفت به دلیل حجم قابل توجه نفت می‌تواند سود آور باشد، گفت: نه تنها چین با قرار داد ۲۵ ساله‌ای که با ایران دارد بلکه هر کشوری که با ما قرار دادی منعقد کند بازی دو سر برد برای طرفیت است.

به گفته این کارشناس انرژی در صورتی که کشور ما سودآوری برای سرمایه گذاران داشته باشد می‌تواند سرمایه گذارانی را به خود جذب کند.

این کارشناس انرژی در خاتمه اضافه کرد: با وجود تحریم‌ها بسیاری از کشورها بی میل به سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران نیستند اما باید امتیازاتی در اختیار آنها قرار بگیرد تا سرمایه گذاری سود آوری داشته باشند و در این بخش سرمایه گذاری کنند.

کد خبر 6078635 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • اردیبهشت کجا بریم| معرفی ۲۴ مقصد داخلی و خارجی برای سفر
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • هشدار درباره برگزاری اردو‌های تیم های تهرانی و فعالیت مدیربرنامه‌ها
  • جذب بیشتر سرمایه گذار خارجی در نفت با امتیازات متنوع
  • برقراری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند؟