Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:41:11 GMT

کرونا در نوشهر تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۷۳۹۰

کرونا در نوشهر تکذیب شد

ایسنا/مازندران مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت: ابتلای شخصی به بیماری کرونا در نوشهر شایعه‌ای بیش نبوده است و تنها بیمار، مبتلا به آنفلوانزا بوده است.

رحیم سیدپور در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تکذیب خبر کرونا در نوشهر اظهار کرد: در پی انتشار خبری مبنی بر ارجاع بیمار مبتلا به ویروس کرونا به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر، خبر مذکور کذب محض بوده و تاکنون هیچ بیمار مشکوک و یا مبتلا به ویروس کرونا به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر مراجعه نکرده و یا ارجاع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی در این فصل از سال و نیز وجود علائم بالینی مشابه بیماری کورونا با سرماخوردگی‌های شدید شهروندان بی‌دلیل نگران نشوند و در صورت بروز علائم مربوطه سریعا به مراکز درمانی و یا پزشکان خانواده خود در شهر و یا روستا مراجعه تا مورد بررسی لازم قرار گیرند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا و سایر آلودگی‌های ویروسی از جمله سرماخوردگی و نیز آنفلوآنزا و حتی بیماری‌های میکروبی واگیردار از تماس نزدیک و دست دادن و روبوسی با بیماران و افراد مشکوک به بیماری‌های مذکور پرهیز کرده و با شستن دست‌ها و استفاده درست و به‌موقع از ماسک می‌توانید از سلامت خود محافظت کنید.
سیدپور گفت: با توجه به ضعف سیستم ایمنی در برخی بیماران از جمله مبتلایان به انواع سرطان‌ها، بیماران دیابتی، مبتلایان به تنگی نفس و آسم، بیماران قلبی، بیماران پیوند کلیه بیمارانی که به هر دلیلی مجبور به استفاده ازداروهای کورتون‌دار می‌باشند و برخی دیگر از بیماران از این قبیل در رعایت بهداشت فردی و آموزش‌های عمومی مراقبت ازسلامت خویش و مصرف درست و منطقی داروهای خویش تحت نظر همکاران پزشک بیشتر از گذشته از خود مراقبت کنند که قطعا با رعایت موارد مذکور جای هیچگونه نگرانی برای ابتلا به ویروس کرونا وجود نخواهدداشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر گزارش شده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

دکتر زهرا دستجردی افزود: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

وی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ببش از ۲ هزار و ۵۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

دستجردی اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه»، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

 
 

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد