Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@12:10:31 GMT

اصلاح‌طلبان در انتخابات چندپاره نشده‌اند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۷۴۱۱

اصلاح‌طلبان در انتخابات چندپاره نشده‌اند

سرلیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: چندپارچگی در لیست اصلاح‌طلبان زیاد نیست و در لیست اصلاح طلبان بیش از ۲۲ نفر آن مشترک است، بنابراین آن هشت نفر دیگر هم قابل قبول هستند و تقریباً لیست اصلاح طلبان یکی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا مستقر در حسینیه جماران، حجت‌الاسلام مجید انصاری، سرلیست اصلاح طلبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات در حال برگزاری است و امیدواریم که با مشارکت مردم انتخابات خوبی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه حضور مردم چه پاسخی برای رئیس جمهور امریکا دارد،گفت: مشارکت بالای مردم طبعاً برای تقویت امنیت ملی موثر است و می‌تواند تهدیدات را دفع کند.

انصاری میزان مشارکت مردم را در انتخابات را امیدوارانه خواند و افزود: مجلس دهم اکثریت در اختیار اصولگرایان بود، اتفاقی در مجلس هفتم، هشتم و نهم کاملاً در اختیار اصولگرایان بود که در مجلس دهم اصلاح‌طلبان هفتاد نفر بودند که با اعتدالیون به 100 نفر می‌‌‌رسیدند.

وی در ادامه ادعای اصلاح طلبان مبنی بر اینکه در گام دوم اکثریت مجلس دهم را بدست آوردند را تکذیب کرد و گفت: این القا رقبای ما بود.

انصاری با بیان مجلس 20 سال در اختیار اصولگرایان بود، تصریح کرد:  نتیجه‌اش هم قابل ارزیابی است.

وی درباره چندپارگی لیست اصلاح طلبان ادامه داد: چندپارچگی در لیست اصلاح‌طلبان زیاد نیست و در لیست اصلاح طلبان بیش از ۲۲ نفر آن مشترک است، بنابراین آن هشت نفر دیگر هم قابل قبول هستند و تقریباً لیست اصلاح طلبان یکی است.

 سرلیست اصلاح طلبان با بیان اینکه مجلس یازدهم باید به جایگاه خودش برگردد، تاکید کرد: مجلس یازدهم و هر مجلسی باید به جایگاه خودش برگردد. مجلس به حاشیه رانده شده و نمایندگان باید شجاعت و اختیار لازم را برای برآورده کردن خواسته‌های مردم داشته باشند تا تهدید و ردصلاحیت نشوند.

انصاری با بیان اینکه مجلس بعدی باید در حوزه اقتصاد و معیشت مردم و رابطه بهتر با دنیا کار کند، عنوان کرد: حل مشکلات مردم راهی جز ساماندهی اقتصاد ندارد و این مهم هم جز با سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش تولید  و باز کردن راه بازارهای جهانی به روی کالاهای تولیدی داخل ممکن نمی شود.

 وی با بیان اینکه مجلس باید مردمی و به دور از جنجال و دعوا باشد، خاطرنشان کرد: مجلس قوی مجلسی است که در برابر دشمنان قوی بایستد و باید به دنبال رفع مشکلات مردمی باشد که به او رای می دهند.

 عضو مجمع روحانیون مبارز در ارزیابی عملکرد فراکسیون امید و نمایندگان تهران در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در مجلس اکثریت تعیین کننده هستند و نه اکثریت یک لیست. لیست اصلاح طلبان در تهران رأی آوردند، ولی این مجلس می‌تواند در صورتی اصلاح طلب تلقی شود که حداقل نصف به علاوه یک افراد ان از این جناح باشند.

وی اضافه کرد: نمایندگان لیست امید در تهران دستاوردها و اقداماتی داشته‌اند مثلاً فراکسیون زنان عملکرد موفق داشتند ولی همانطور که گفتم تنها تهران کافی نیست و در کل کشور باید چنین زمینه ای وجود داشته باشد. قوه مقننه در ۲۰ سال گذشته در اختیار اصولگرایان بوده و هر دستاوردی داشته، مربوط به آنان  است.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجید انصاری اصلاح طلبان سرلیست اصلاح طلبان اختیار اصولگرایان لیست اصلاح طلبان مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!