Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@11:29:06 GMT

تنها راه مقابله با دشمنان، تشکیل مجلس قوی است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۷۴۱۵

تنها راه مقابله با دشمنان، تشکیل مجلس قوی است

یک فعال دانشجویی دانشگاه تهران گفت: هویت اصیل انقلاب به عدالت و شکل‌گیری آن در بستر حکومت دینی تحقق می‌یابد.

علی ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  با بیان اینکه ما راهی نداریم جز آنکه در مقابل دشمنان این ملت؛ قوی شویم گفت: باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و مردمی خود؛ زخم ها را التیام بخشیده تا مگس‌ها نتوانند بر روی زخم‌ها و درد‌های این کشور بنشینند و بهره خود را ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از الزامات این مسیر شکل‌گیری مجلس قوی، مردمی، شجاع و عدالتخواه است.

وی افزود: مجلس زمانی می‌تواند در مقابل مشکلات داخلی و دشمنان خارجی دارای عملکرد مطلوبی باشد که دارای آورده‌ای به نام پشتوانه مردمی باشد. یقینا علاج بخش زیادی از عیوب این کشور به تعبیر امام(ره) و مقام معظم رهبری در بستر شکل‌گیری مجلسی قوی شکل خواهد گرفت که تکیه گاهی جز رای ملت نداشته باشد. امام(ره) فرمودند: اگر مجلس یک مجلس قوی‌ای باشد برای خاطر اینکه پشتوانه‌اش همه ملت باشد این مجلس می‌تواند با دنیا که در مقابل ایران واقع شده است، می‌تواند کارهایش را به شایستگی عمل کند و این تابع این است که قوی باشد و قوتش هم تابع این است که شماها نیز رای دهید.

این فعال دانشجویی بیان کرد: رهبری با اشاره به اهمیت انتخابات و داشتن مجلس قوی در کشور فرمودند: علاج مشکل ما با دشمنان قوی پنجه و بی رحم این است که قوی باشیم. مجلس قوی از مولفه‌های قوی شدن ایران است و تشکیل مجلس قوی نیز به رای بالای ملت وابسته است.

عدالت و جبهه گیری سیاسی در انتخابات

ریاحی گفت: یقیناً دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی مساله عدالت است؛ هویت انقلاب به عدالت و شکل‌گیری آن در بستر حکومت دینی تحقق می‌یابد و اگر ذره‌ای از آن فاصله گرفته شود؛ بلاشک انقلاب از ریل اصلی خود خارج خواهد شد و منهای آن جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن نخواهد داشت. در همین زمینه رهبری به صراحت فرمودند: گفتمان عدالت یک گفتمان اساسی است و همه چیز ما است. منهای آن جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت.باید آن را داشته باشیم. این گفتمان را باید همه گیر کنید.

وی عنوان کرد: مفهوم عدالت می‌تواند زمینه‌ساز جبهه‌گیری سیاسی و تقسیم‌بندی سیاسی در کشور شود و سبب آن خواهد شد که هویت‌یابی سیاسی جدید و تازه‌ای در کشور شکل بگیرد که خنثی کننده توطئه‌های دشمنان باشد. وقتی حرف از عدالت و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض به میان می‌آید پای هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرای گیر است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: مقام معظم رهبری در باب اهمیت عدالت در جبهه‌گیری سیاسی دست بر روی همین نکته گذاشته و فرمودند: نفس اینکه شما این موضوع را (عدالت) باور کنید؛ مهم ترین مطالبه است و اثر خود را در حرف، کار، تعامل، جبهه گیری سیاسی و حرکت دینی و مردمی شما می‌گذارد.

ریاحی تاکید کرد: اگر عدالت‌ را اصل بدانیم و افراد را مطابق این گفتمان و انگاره بسنجیم آن موقع است که دیگر این دسته‌بندی‌های مرسوم محلی از اعراب نخواهند داشت و اصلیت افراد مطابق با کنش، مواضع و اقدامات آنان در راستای عدالت قضاوت می‌شود نه آنکه فلانی در حزب و قبیله ما است پس اصلح است.

نیاز کشور به شکل‌گیری مجلس عدالتخواه

وی اضافه کرد: ما نیاز به آن داریم که مجلسی عدالتخواه و شجاع شکل داده و مطمئنا اگر مجلسی عدالتخواه باشد؛ لازمه آن عدالتخواهی شجاعت در بیان، کنش، اقدام و عمل است. این شجاعت هم در مقابل جریان‌های زر و زور و تزویر و باندهای قدرت و ثروت در داخل و هم در مقابل دشمنان قسم خورده این ملت در خارج خواهد بود.

این فعال دانشجویی گفت: بر عکس عدالتخواهان متصدیان اشرافی در مقابل مردم خود متکبر و قلدرند و در مقابل دشمنان لبخند به چهره داشته و ضعف نشان می‌دهند. مگر امام(ره) نفرمودند: وقتی که اشراف و اعیان و متمکنین و یال و کوپال‌دارها متصدی امور یک کشور شوند؛ قهرا این‌ها مردم را به حساب نمی‌آورند، این یک امر قهری است و در مقابل یک قدرتمند بزرگ‌تر از خودشان خاضع‌اند و در مقابل مستضعفان و ملت خودشان جابر و ستمگر. و اینکه فرمودند: خاصیت حکومت رفاه طلبان است که در مقابل سفارتخانه‌های خارجی ذلیل بودند و در مقابل رعیت خودشان و قشر محرومین با کمال قلدری رفتار می‌کردند.

ریاحی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم عزیز به تعبیر امام خمینی(ره) در انتخاب مجلس شورای اسلامی خود؛ این انقلاب را به دست نااهلان نسپرده و در گام دوم انقلاب اسلامی تحولی عظیم در سپهر سیاسی کشور رخ دهند و گروهه سالاری شکل گرفته در ساختار سیاسی کشور شکسته شود و شاهد زنده شدن حداکثری نقش مردم و مطالبه‌های انقلابی آنان در کشور نیز باشیم.


انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: عدالت اجتماعی حکومت اسلامی مجلس قوی جبهه گیری سیاسی فعال دانشجویی مجلس قوی شکل گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تغییر روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: تا پایان عمر مجلس یازدهم، مجلس شورای اسلامی سه هفته جلسه علنی خواهد داشت که روز‌های آن به روال قبل برگشت.

وی یادآور شد: اخیرا جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شد که از این به بعد جلسات مجلس شورای اسلامی همچون گذشته در روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: آخرین جلسه علنی مجلس در دوره یازدهم در روز چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و مجلس دوازدهم کار خود را از هفتم خردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه شروع می‌کند.

دیگر خبرها

  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • موافقت مجلس با تشکیل سازمان سپند
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی