Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@03:04:14 GMT

توییتر سیاستمداران را رسوا می کند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۷۵۸۰

توییتر سیاستمداران را رسوا می کند

توئیتر مشغول آزمایش ویژگی جدیدی است که توئیت های حاوی اطلاعات جعلی سیاستمداران را با برچسبی مشخص کند.

به گزارش مشرق به نقل از انگجت، توئیتر مشغول آزمایش ویژگی جدیدی است که در صورت اجرایی شدن، توئیت های حاوی اطلاعات گمراه کننده سیاستمداران و شخصیت های سیاسی را مشخص می کند.

بیشتر بخوانید: چطور یک اندیشکده ضدایرانی، جانسون را خرید؟ واکنش سیاستمدار عراقی به بدخواهان سردار سلیمانی

در این ویژگی، پس از آنکه خبرنگاران و کارمندان مشخص کردند توییتی گمراه کننده و خطرناک است،  برچسب های قرمز و نارنجی رنگی به توییت افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توییتر تاکید دارد این ویژگی در راستای سیاست ضد اطلاعات جعلی است که این شرکت قصد دارد در ۵ مارس اجرا کند. 

سخنگوی این شبکه اجتماعی می گوید: ما مشغول بررسی راه های مختلف برای مقابله با اطلاعات جعلی و فراهم کردن محتوایی بیشتر در این پلتفرم هستیم. اطلاعات جعلی یک چالش بزرگ است و ما روش های مختلفی را برای مقابله با آن آزمایش می کنیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا مشرق توئیتر توییتر اطلاعات جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه دکتر صالحی؛ بهترین آزمایشگاه خون در شیراز

اگر در شیراز زندگی می‌کنید و یا برای انجام آزمایش خون به این شهر آمده‌اید، بهتر است که بهترین آزمایشگاه خون در شیراز را بشناسید تا به راحتی و با خیالی آسوده این آزمایش را انجام دهید.

بهتر است بدانید که آزمایشگاه دکتر صالحی در شیراز می‌تواند بهترین گزینه برای انجام این نوع آزمایش باشد. پس بهتر است کمی درمورد آن اطلاعات داشته باشید تا عزم شما برای مراجعه به آن قطعی شود. آزمایشگاه دکتر صالحی با به کار گیری از دستگاه‌های پیشرفته و کادر مجرب، توانسته به بهترین نحو رضایت مراجعه کنندگان را جلب کند. شما هم اگر یک بار به این آزمایشگاه مراجعه کرده باشید این موضوع را به خوبی درک می‌کنید. برای دسترسی سریع به این آزمایشگاه، آدرس و شماره تماس این آزمایشگاه را برای شما قرار داده‌ایم:

آدرس: شیراز، بلوار زند، حدفاصل خیابان فلسطین و هفت تیر، روبروی هتل پارس، کوچه 47 شماره تماس: 32352223 و 32309486 آدرس سایت: www.drsalehilab.com

هزینه‌های کمتر در آزمایشگاه دکتر صالحی

یکی از مواردی که در مراجعه به پزشک برای بیماران مهم است، طرف قرارداد بیمه در آن آزمایشگاه می‌باشد. خبر خوب این است که آزمایشگاه دکتر صالحی با بیمه‌های زیادی همکاری دارد و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و هزینه‌های خود را کاهش دهید و یکی از دلایلی است که ما آن را بهترین آزمایشگاه خون در شیراز می دانیم.

لیست بیمه‌های طرف قرارداد آزمایشگاه دکتر صالحی به شرح زیر می‌باشد:

تامین اجتماعی (بیمه پایه) خدمات درمانی (بیمه پایه) آسیا(تکمیلی) آتیه سازان حافظ(تکمیلی) ایران (تکمیلی) پارسیان (تکمیلی) بانک ملی بانک ملت بانک صادرات دی (تکمیلی) تعاون (تکمیلی) سامان (تکمیلی) ما (تکمیلی) کارآفرین (تکمیلی) معلم (تکمیلی) SOS (تکمیلی) نیرو مسلح (بیمه پایه) صدا و سیما (بیمه پایه) دانا (تکمیلی) البرز (تکمیلی) سرمد (تکمیلی) بانک رفاه (تکمیلی) بانک تجارت نو بانک سپه بانک کشاورزی تجارت نو (تکمیلی) رازی (تکمیلی) سیتا (تکمیلی) نوین (تکمیلی) کوثر (تکمیلی) پاسارگاد (تکمیلی) انجام انواع چکاپ‌ها در آزمایشگاه دکتر صالحی

به دنبال انجام هرگونه چکاپ کامل هستید، آزمایشگاه دکتر صالحی می‌تواند نیاز شما را در این زمینه برآورده سازد. برخی از انواع آزمایش‌ها و چکاپ‌هایی که در این آزمایشگاه می‌توانید انجام دهید به شرح زیر می‌باشد:

شمارش سلول های خونی پنل کبد پنل کلیه پنل قند خون پنل چربی خون آنالیز ادرار پنل تیروئید لیست آیتم ویتامین دی آهن خون پنل مواد معدنی کامل آنالیز مدفوع ایدز هپاتیت B,C میانگین قند خون سه ماهه

آزمایش چکاپ کامل خون شامل چیست؟

از این آزمایش تحت عنوان شمارش کامل خون (CBC) یاد می‌شود. در این آزمایش تعداد گلبول‌های قرمز و سفید مورد شمارش قرار می‌گیرد. با انجام این آزمایش عفونت، کم خونی و خطر سرطان خون تشخیص داده می‌شود. این تست یازده فاکتور خونی را بررسی می‌کند که عبارتند از:

WBC RBC Hb HCT MCV MCH MCHC Platelet RDW PDW MPV علائم اختصاری مختلف در نتیجه آزمایش خون به چه معنا است؟

در ابتدا به آزمایش (CBC) می‌پردازیم.

آزمایش CBC چیست؟

نام کامل: Complete Blood Count

نام‌های دیگر: CBC with diff, Hemogra

توضیحات: از آزمایش CBC به عنوان تست شمارش کامل خون یاد می‌شود. در طی آن ۱۰ مولفه اصلی خون مورد بررسی قرار می‌گیرند. از جمله مولفه‌های رایج می‌توان به گلبول‌های قرمز، سفید و پلاکت‌ها اشاره کرد. بیایید در مورد این آزمایش نگاهی به سایت Mayo Clinic داشته باشیم:

آزمایش شمارش کامل خون یک تست رایج است که به دلایل زیر می‌تواند تجویز شود:

بررسی سلامت کلی بدن. پزشک ممکن است این تست را به عنوان چکاپ تجویز کند. استفاده از این تست برای غربالگری انواع اختلالات مانند کم خونی یا سرطان خون نیز رایج است. اگر احساس ضعف، خستگی، تب، التهاب، کبودی یا خونریزی داشته باشید، پزشک برای بررسی وضعیت سلامتی شما این آزمایش را تجویز می‌کند. بررسی وضعیت پزشکی خاص. اگر دچار اختلال خونی شده باشید انجام این تست به شما توصیه می‌شود. بررسی وضعیت درمان. با استفاده از این تست میزان تاثیرگذاری داروها بررسی خواهد شد. Hb در آزمایش خون چیست؟

نام کامل: Hemoglobin

توضیحات: Hb در آزمایش خون همان آزمایش هموگلوبین است. با استفاده از آن شدت و میزان آنمی (کم خونی) تشخیص داده می‌شود. با بررسی این آزمایش، روند درمان بیماری نیز بررسی خواهد شد. چنانچه بیمار به انتقال خون نیاز داشته باشد، انجام این آزمایش از سوی پزشک تجویز خواهد شد.

HCT در آزمایش خون چیست؟

نام کامل: Hematocrit

توضیحات: HCT در آزمایش خون چیست؟ در این تست، میزان گلبول‌های قرمز خون در حجم کل خون بررسی خواهد شد. این آزمایش به تشخیص بیماری‌های زیر کمک می‌کند: سوء تغذیه، کم خونی، سرطان خون و کاهش میزان آب بدن.

WBC در آزمایش خون به چه معناست؟‌

نام کامل: White Blood Cells

توضیحات: آزمایش WBC مربوط به شمارش گلبول‌های سفید خون است. به گلبول‌های سفید لکوسیت نیز گفته می‌شود. آن‌ها یکی از مهم‌ترین اجزاء سیستم ایمنی بدن به‌شمار می‌روند. در تست‌های آزمایشگاهی پنج نوع از انواع گلبول‌های سفید مورد بررسی قرار می‌گیرند:

مونوسیت‌ها لنفوسیت‌ها ائوزینوفیل‌ها نوتروفیل‌ها بازوفیل‌ها

آزمایش شمارش گلبول‌های سفید (WBC) تستی است که تعداد گلبول‌های سفید خون را مورد بررسی قرار می‌دهد. این آزمایش زیر مجموعه تست (CBC) است. خون دارای انواع مختلفی از گلبول‌های سفید است و هر کدام از آنها حجم معینی دارند. گاهی اوقات به دلیل شرایط خاص مانند بیماری میزان آنها از حد طبیعی خارج می‌شود.

این آزمایش می‌تواند عفونت‌های مخفی در بدن،‌ بیماری‌های خود ایمنی، اختلالات خونی و نقص سیستم ایمنی را تشخیص دهد. پزشکان با استفاده از این آزمایش تأثیر شیمی درمانی یا پرتودرمانی را در بیماران بررسی می‌کنند.

MCHC در آزمایش خون چیست؟

نام کامل: Mean Corpuscular Hemoglobin Concentration

توضیحات: MCHC در آزمایش خون، شاخص میانگین وزن هموگلوبین نسبت به حجم گلبول‌های قرمز خون است. این آزمایش برای تشخیص آنمی تجویز خواهد شد.

MCV در آزمایش خون چه مفهمومی دارد؟

نام کامل: Mean Corposcular Volume

توضیحات: این تست به حجم متوسط هموگلوبین خون اشاره دارد. پایین بودن این شاخص می‌تواند نشانه‌ای از فقر آهن باشد.

MCH در آزمایش خون به چه معناست؟

نام کامل: Mean Corpuscular Hemoglobin

توضیحات: در این تست میزان غلظت خون بررسی می‌شود. منظور از MCH، میزان متوسط هموگلوبین در گلبول قرمز است.

RBC در آزمایش خون یعنی چه؟

نام کامل: RED Blood Cells

توضیحات: RBC در آزمایش خون به تعداد گلبول‌های قرمز خون اشاره دارد.

PLT در آزمایش خون چیست؟

نام کامل: PLATELET

توضیحات: آزمایش PLT مربوط به پلاکت‌های خون است و در موارد زیر تجویز می‌شود:

زمانی که در بدن کبودی‌های غیر قابل توجیه وجود دارد، فرد به دفعات و بدون دلیل خاصی خون دماغ می‌شود، محل زخم یا بریدگی به سختی ترمیم می‌شود، وجود خون در سیستم گوارش، خونریزی شدید در سیکل قاعدگی، بروز بثورات پوستی قرمز مانند پورپورا و پتشیا.

RDW در آزمایش خون به چه معنا است؟

نام کامل: Red Cell Distribution Width

توضیحات: این نوع تست به معنای میزان یا وسعت توزیع گلبول‌های قرمز می‌باشد. درواقع شما با انجام این تست از آزمایش خون به تنوع در اندازه‌ی گلبول‌های قرمز خود پی می‌برید. RDW می‌تواند برای برخی از کم خونی‌ها مفید باشد. به عنوان نمونه، RDW بالا نشان دهنده‌ی کم خونی یا فقر آهن است درصورتی که تالاسمی با RDW پایین مشخص می‌شود.

PDW در آزمایش خون یعنی چه؟

نام کامل: Platelet Distribution width

توضیحات: این تست معادل RDW است که اختلاف اندازه‌ی پلاکت‌ها را در خون نشان می‌دهد. مقدار معمول آن چیزی بین 9 تا 17 درصد می‌باشد.

MPV در آزمایش خون چیست؟

نام کامل: Mean platelet volume

توضیحات: یکی از آزمایشاتی که با استفاده از آن به بررسی عملکرد پلاکت‌های خون می‌پردازند، آزمایش MPV است. بروز بیماری‌هایی که معمولا ارتباط مستقیمی با سلامت و عملکرد پلاکت‌ها دارند سبب شده تا پزشکان این آزمایش را برای بیمار تجویز کنند. این تست همانند MCV برای RBC عمل می‌کند. همچنین این آزمایش برای تشخیص اختلالات ترومبوسیتوپنیک ضروری هستند.

تمام فاکتورهای آزمایش خون که در بالا ذکر شدند جزئی از آزمایش CBC هستند.

در آخر می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که برای انجام یک آزمایش و چکاپ، آزمایشگاه دکتر صالحی بهترین گزینه برای شما است و بهترین آزمایشگاه خون در شیراز می‌باشد.

کد خبر 745522

دیگر خبرها

  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • آزمایشگاه دکتر صالحی؛ بهترین آزمایشگاه خون در شیراز
  • پاسخ جالب توییتر رسمی باشگاه بایرلورکوزن به پیام تبریک کارلو آنچلوتی
  • «کشف خودمختار» چیست؟
  • به کمک این ترفند‌ها مُچ فیک‌نیوز‌ها را بگیرید!
  • توقیف کامیون حامل ۲۰ میلیارد کالای قاچاق با بارنامه جعلی
  • مدیران کشور در مسوولیت‌ها آزمایش می‌شوند 
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • سالانه ۵۰۰ میلیون تست در آزمایشگاه‌های کشور انجام می‌شود