Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@09:27:33 GMT

ساخت و سازهایی که برج طغرل را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۸۰۶۰

ساخت و سازهایی که برج طغرل را تهدید می‌کند

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها،‌ بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت: ساخت و سازهای اطراف برج طغرل این سازه قدیمی و با قدمت را تهدید می‌کند.

سیدهادی احمدی مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها،‌ بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، درباره آخرین وضعیت برج طغرل اظهار داشت:‌ تهدیدی که همیشه برج طغرل داشته ساخت و سازهای مجاور آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه بگویند برج کج شده و دارد می‌ریزد پایه و اساس علمی ندارد.

وی فزود: در هر صورت برج طغرل در حال پایش‌های علمی است و نگرانی در مورد ایستایی آن وجود ندارد. 

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها،‌بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی یادآور شد: متاسفانه ساخت وساز اطراف برج طغرل این برج با قدمت بالا را تهدید می‌کند و این ساخت و سازها مانند ایجاد ایستگاه فشار قوی گاز است که این برج را تهدید جدی می‌کند و نباید آدرس غلط درباره این برج داد. چرا که مواردی که مطرح می‌کنند بعضا پایه و اساس علمی ندارد.

احمدی یادآور شد: ما همیشه نگران ساخت و سازهای اطراف این برج بوده‌ایم. مترو یا مجتمع‌های تجاری که اطراف این برج ساخته می‌شود تهدید جدی برای برج طغرل است و سال‌هاست که با شهرداری درگیری‌های حقوقی در این خصوص داریم. که البته تا اندازه‌ای میراث فرهنگی در این خصوص موفق بوده برای حفظ آثار تاریخی  و هویت شهر نیاز به کمک مردم و رسانه‌ها داریم.

وی یادآور شد:‌ متاسفانه با ساخت و سازهای صورت گرفته در اطراف ابن بابویه نیز خسارت‌هایی به آن قسمت وارد شده و نباید اجازه دهیم این خسارت‌ها به برج طغرل هم وارد شود.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها،‌بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت:‌در کل برج طغرل آنقدر خوب ساخته شده که خود به خود اتفاقی برای آن نیفتد و پیگیری های حقوقی ما از شهرداری هم بابت این برج همچنان ادامه دارد.

احمدی تاکید کرد:‌ ما توانسته‌ایم جلوی ساخت و ساز این برج را بگیریم و در حال حاضر هم مشغول مذاکرات حقوقی با شهرداری هستیم تا آسیب جدی‌تری به برج طغرل وارد نشود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی برج صنایع دستی ساخت و سازهای برج طغرل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی در نشست با استاندار کرمانشاه از آمادگی وزارت میراث فرهنگی برای کمک به تدوین برش استانی سند توسعه گردشگری کشور در کرمانشاه خبرداد و گفت : می‌توانیم با همکاری استان این سند را در کوتاهترین زمان تدوین کنیم. 

وی در خصوص روستا‌های معرفی شده برای ثبت جهانی، گفت: روستای هجیج پاوه به لحاظ زیرساختی با مشکلاتی مواجه است، بگونه‌ای که در هر پیک سفر قفل می‌شود. 

مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه امتیاز روستای هجیج بالاست و می‌تواند در سال آینده کاندیدای ثبت جهانی شود، تصریح کرد: باید استان با برنامه این پروژه را به عنوان پروژه ملی پیش ببرد. 

وی ضعف در انعکاس و معرفی را یکی از مشکلات گردشگری استان دانست و گفت: کرمانشاه در غرب کشور بیشتر از همه آسیب دیده و باید با استفاده از ظرفیت وجود آثار جهانی متعدد، خوراک و... با معرفی محور‌های جدید اقدامات اساسی انجام شود. 

وی با بیان اینکه متاسفانه آژانس‌های کرمانشاه کم کار هستند، افزود: آمادگی برگزاری نشست در تهران با دفاتر گردشگری تهران و مجموعه مدیریت گردشگری و دفاتر کرمانشاه هستیم که نیاز است دفاتر استان برای داشتن دستاورد مناسب از این نشست بسته‌های متعددی برای ارائه داشته باشند. 

برگزاری رویداد‌های بین‌المللی، تمرکز بر روی پروژه‌های پیشران و استفاده از ظرفیت‌های خوب استان در گردشگری روستایی از دیگر مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

فاطمی راه‌اندازی محور گردشگری شهری در کرمانشاه را یک ظرفیت خاص عنوان کرد و گفت: بافت تاریخی کرمانشاه آنچنان ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که می‌تواند یک محور گردشگری شهری بی‌نظیر در غرب کشور باشد. 

مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: در محور خوراک کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که می‌تواند فرهنگ خوراک را معرفی کند و راه‌اندازی محور خوراک یک نیاز اساسی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • مجموعه عظیم و تاریخی ریسباف در مسیر احیا
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک
  • آتش‌سوزی در ۶۷ میراث جهانی ایران
  • آمار آتش‌سوزی میراث جهانی ایران در ۳۰ سال گذشته
  • برای حفظ میراث آینده باید به سازندگی بحران فکر کنیم