Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به آمار واصله به ستاد انتخابات کشور درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات امروز اظهار کرد: مشارکت در انتخابات تاکنون بیشتر از دوره قبل بوده است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری پیش از ظهر جمعه در حاشیه بازدید رئیس جمهوری از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در بازدیدی که از ستاد انتخابات کشور داشتیم، مشاهده کردیم که در همه نقاط کشور انتخابات به صورت آنلاین در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات امروز گفت: براساس آرای که در ستاد انتخابات کشور ثبت شده وضعیت آرا بسیار خوب است و مردم حضور بسیار خوبی از خود نشان دادند؛ امیدوارم انتخابات بسیار خوب و پر شوری داشته باشیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: به نظر می‌رسد که مردم با شوق پای صندوق‌های رای حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: از ساعت ۸ صبح تاکنون که نزدیک به سه ساعت گذشته است درصد مشارکت نسبت به دوران قبل حتی در برخی شعب اخذ رای و حوزه‌های انتخابیه بیشتر شده است و به نظر می‌رسد انتخابات خوبی برگزار خواهد شد.

واعظی گفت: هدف از برگزاری انتخابات این نیست که فقط یک مجلس در کشور ایجاد می‌شود بلکه مهم آن است که این مجلس با مشارکت و رای بالای مردم مجلسی قوی و نشان دهنده انسجام و وحدت ملی ما خواهد شد؛ همچنین با توجه به شرایط تحریمی که در آن قرار داریم برگزاری انتخاباتی با شکوه و مشارکت پرشور مردم در این انتخابات دارای پیامی به کشور‌های منطقه و عرصه بین الملل است که تحریم‌ها و فشار‌های حداکثری باعث می‌شود مردم در داخل کشور انسجام بیشتری داشته باشند و خودشان برای حل مشکلاتشان روی پای خود بایستند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان این که مشارکت قوی در انتخابات به معنای ایرانی قوی‌تر خواهد بود که به سمت بی اثر کردن فشار‌های خارجی حرکت می‌کند خاطر نشان کرد: امیدوارم همانطور که مردم عزیز ما در سراسر کشور برای تشییع پیکر سردار سپهبد سلیمانی سنگ تمام گذاشتند و به جهانیان نشان دادند که با ترور نمی‌توانند میان مردمی را که روی پای خود و پشت سر رهبری‌شان ایستاده‌اند تفرقه ایجاد کنند و همچنین در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم حضور بسیار معناداری در خیابان‌ها داشتند، امیدوارم امروز یک روز به یاد ماندنی باشد و هر سه حادثه بسیار بزرگ و میمون به نوعی پیامی برای کشور‌های دوستمان باشد و آن‌ها بدانند که با یک کشور بسیار منسجمی دوست هستند. همچنین تعداد محدود کشور‌های که با ایران دشمنی می‌کنند بدانند که تصمیمی که در خصوص فشار علیه ایران گرفتند اشتباه بوده و حتما اثر نخواهد کرد و من امیدوار هستیم که سال ۹۹ به مراتب بهتر از سال ۹۸ باشد.

به گزارش ایسنا، واعظی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تاثیر پیروزی احتمالی اصول گرایان در مجلس بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی گفت: سیاست دولت همواره بر این بود که با هر مجلسی تعامل داشته باشد؛ مجلس فعلی مجلسی یکدست نبود و سه فراکسیون در آن حضور دارند که هر کدام راجع به موضوعات مختلف نظراتی دارند، اما ما باید به عنوان دولت و مجلسی که برخواسته از آرای ملت است درک کنیم و قطعا نیز مجلس اگر بخواهد به رای مردم احترام بگذارند، به ۲۴ میلیون رای که به رئیس جمهور محترم رای دادند نیز احترام خواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: نهاد‌های قانونی در کشور از جمله شورای عالی امنیت ملی وجود دارند که راجع به سیاست خارجی نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارند. همچنین دولت، مجلس و سایر نهاد‌ها رهنمود‌ها و سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری دارند را دنبال می‌کنند و این گونه نیست که با تغییر دولت یا مجلس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تغییر کند.

این خبر تکمیل می‌شود

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری مشارکت در انتخابات ستاد انتخابات کشور رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود