Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:49:05 GMT

زور صندوق رای به کرونا ویروس رسید

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۸۰۷۴

زور صندوق رای به کرونا ویروس رسید

شایعه شیوع کرونا ویروس ۲روز مانده به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، صندوق ها را تحت تاثیر قرار داد، اما مردم ولایتمدار لرستان که در سخت ترین شرایط، خود را به انقلاب ثابت کرده اند، این‌بار هم به پای صندوق ها رفته و فرد اصلح را انتخاب کردند.

روز گذشته حتی شایعه پخش کرونا ویروس از طریق استامپ مطرح شد که رییس ستاد انتخابات لرستان اعلام کرد: با توجه به توافق ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا اخذ اثر انگشت با استامپ در انتخابات دوم اسفند الزامی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه موجب شد تا مردم آسوده خاطر تر از گذشته حضور خود را نشان دهند.

محمود ثمینی معتقد است که در این راستا تدابیر خوبی تمهید شده و اخذ اثر انگشت با استامپ حذف شده است و بنابراین با توجه به این تصمیم مردم می توانند بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی از شیوع کرونا ویروس با حضور در شعب اخذ رای در این حماسه بزرگ مشارکت کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان در این باره گفت: در جلسه پنجشنبه شب پدافند زیستی استان، تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شد.

علی سیف با بیان اینکه تا این لحظه هیچ مورد تایید شده ای از ابتلا به کرونا در استان مشاهده نشده ادامه داد: برای تایید ابتلا به این ویروس آزمایش های دقیقی انجام می شود و نمونه ها به آزمایشگاه مرجع فرستاده می شوند که خوشبختانه تا به این لحظه همه نتایج آزمایشات منفی گزارش شده است.

وی افزود: این جلسه به منظور اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از شیوع احتمالی این ویروس برگزار شد که در جریان آن به همه دستگاه ها تذکرات لازم داده شد همچنین آخرین هماهنگی ها نیز در خصوص نهادهایی که از امکانات امداد رسانی و درمانی بهره مند هستند انجام شد.

وی به حساسیت ویژه نسبت به دستگاه های پرجمعیت تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش و همچنین ارتش به دلیل جمعیت بالا بیشتر مورد توجه هستند لذا به مردم اطمینان میدهیم که تمام توان خود را برای در جهت آسایش و رفاه آنها بکار خواهیم گرفت.

سیف به نقش مثبت رسانه ها در بالا بردن سطح آرامش جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشاهده می شود که معدودی از رسانه ها و کانال های خبری با انتشار اخبار نادرست اقدام به ایجاد تنش های روانی در جامعه می کنند که بدون شک با آنها برخورد های لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نباید نسبت به این مسئله بزرگنمایی شود، مردم باید بدانند که حتی در صورت ابتلا افراد عادی بیشتر موارد با استراحت و بدون نیاز به بستری شدن دوره بیماری طی خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان در پایان به مردم استان اطمینان داد که هر گونه خبر مربوط به این ویروس بصورت کاملا شفاف و در سریع ترین زمان ممکن به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گفته وی واحد تولید ماسک در استان فعال است و بزودی با تولید انبوه تر مشکل کمبود ماسک نیز در استان برطرف می شود.

بنا بر آخرین اعلام ستاد انتخابات لرستان با انصراف ۱۱ کاندیدای انتخاباتی مجلس یازدهم  تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ بهمن، تعداد افراد باقی مانده در میدان رقابت به ۱۸۳ نفر کاهش یافته و با توجه به اینکه ۹ نفر در خانه ملت وکیل مردم لرستان هستند برای هر یک کرسی نمایندگی حدود ۲۰ نفر رقابت می کنند.

از این تعداد نامزد انتخاباتی، ۱۷۳ نفر مرد و ۱۰ زن برای تصدی ۹ کرسی مجلس شورای اسلامی در ۷ حوزه انتخابیه با هم به رقابت خواهند پرداخت .

طبق آخرین آمار اعلام شده به تفکیک در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۴۹ نفر، بروجرد ۳۱ نفر، الیگودرز ۱۶نفر، دورود وازنا ۲۰ نفر، کوهدشت و رومشکان۳۶نفر، دلفان و سلسله ۱۰ نفر و در پلدختر ۲۱ نفر کاندیدا حضور دارند .

مجموع داوطلبان و نامزدهای انصرافی این دوره ۸۱ نفر هستند که در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی ۲۳، بروجرد ۱۱، الیگودرز هفت، دورود و ازنا ۱۱، کوهدشت و رومشکان هفت، دلفان و سلسله ۱۸ نفر و پلدختر چهار نفر بوده اند. 

در این دوره از انتخابات یکهزار و  ۴۸۹ شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴مورد روستایی می باشد و تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار نیز به ترتیب ۸۹۴ و ۵۹۵ مورد است .

 آمار واجدین شرایط رای دادن در استان  یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام  شده که از این تعداد ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن هستند .

متولدین روز دوم اسفند ۱۳۸۰/۱۲/۲ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای دهند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است

وزیر کشور با بیان اینکه پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به لرستان در دستور کار است، تأکید کرد: فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، احمد وحیدی امشب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: انتخابات دور دوم مجلس شورای در 22 حوزه انتخابیه انجام می‌شود و انتخابات در هشت حوزه از این مجموع به‌ صورت الکترونیکی است.

وی با اشاره به لزوم مشارکت مردم در دور دوم انتخابات، اضافه کرد: مردم با حضور و شکوه بیشتری در این دور از انتخابات مشارکت کنند.

مصوبه احداث «سد معشوره» روی میز وزارت نیرو/ تعطیلی پروژه حیاتی لرستان در 4 دولت

وزیر کشور با بیان اینکه پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌ جمهور به لرستان در دستور کار است، تأکید کرد: تحقق احداث سد معشوره با 900 میلیون مترمکعب آب به بازه زمانی طولانی نیاز دارد.

وحیدی با تأکید به اینکه مقدمات احداث سد معشوره انجام شده‌ است، یادآور شد: فرایند قانونی و مصوبات این سد طی و اخذ شده‌‌ و منابع مالی نیز تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به راه‌آهن لرستان، بیان کرد: این پروژه 51 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و رفع مشکل حقوقی راه‌آهن لرستان در دستور کار است.

وزیر کشور با بیان اینکه لرستان مورد توجه و حمایت دولت است، اعلام کرد: منابع مالی و ارزی تعیین‌ شده برای این استان محقق می‌شود.

وحیدی با تأکید به سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در لرستان، گفت: این اقدام در توسعه این استان اثرگذار است.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران