Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@22:36:16 GMT

ربات پرستار در بخش مبتلایان به ویروس کرونا در چین +فیلم

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۸۱۳۵

‍‍‍‍‍‍

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rKk خبر های مرتبط

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فیلم روز کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات سه‌پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، محققان دانشگاه زوریخ سوئیس موفق به توسعه یک ربات سه‌پا به نام «اسپیس هاپر» (space Hopper) شده‌اند که با وجود گرانش صفر قابلیت پرش روی سیارک‌ها را دارد.

این ربات می‌تواند به مبارزه با چالش‌های کاوش در محیط‌های کم گرانش، مانند محیط‌های موجود در سیارک‌ها یا قمر‌ها کمک کند.

اسپیس‌ هاپر بدنی مثلثی دارد که در هر گوشه آن یک پای مفصلی وجود دارد؛ یک زانو و یک مفصل ران روی هر پا به ربات اجازه می‌دهد تا حرکات پرش را برای مقابله با محیط‌های کم جاذبه و حتی گرانش صفر انجام دهد. 

برنامه این ربات برای نخستین‌بار بار دو سال و نیم پیش به عنوان یک پروژه تحقیقاتی دانشجویی در دانشگاه صنعتی زوریخ در سوئیس راه اندازی شد و به تازگی، طبق بیانیه دانشگاه، محققان ربات پرش را در یک محیط شبیه‌سازی شده گرانش صفر در طول پرواز سهموی آژانس فضایی اروپا آزمایش کردند. پرواز سهموی یا پرواز گرانش صفر ایده‌ای است که برای شبیه سازی حالت بی وزنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش را نخستین بار ناسا به کار گرفت.

فیزیک ساخت اسپیس‌هاپر به ربات اجازه می‌دهد از سطحی خارج شود، خود را در فضا پیش ببرد و فرود خود را در یک منطقه تعیین‌شده کنترل کند. این ربات به طور خاص برای کاوش اجرام آسمانی نسبتاً کوچک مانند سیارک‌ها و قمر‌ها طراحی شده است، جایی که جاذبه یا به مقدار کم وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد.

محققان در این بیانیه‌ای شرح دادند، تصور می‌شود که سیارک‌ها حاوی منابع معدنی ارزشمندی هستند که می‌توانند در آینده برای بشریت مفید باشند. اکتشاف این اجرام همچنین می‌تواند بینشی از شکل گیری جهان بدهد.

با این حال، کاوش این نوع اجرام آسمانی چالش برانگیز است و در محیطی تقریباً بدون جاذبه، اساساً هیچ کششی بین چرخ‌های فضاپیما و سطحی که از آن عبور می‌کند وجود ندارد و به همین دلیل به ندرت شرایطی برای پرواز کاوشگر پیش می‌آید. 

پرواز سهموی اخیر به محققان این امکان را داد تا شرایط کم گرانشی را که ممکن است اسپیس‌هاپر روزی در آن مستقر شود، شبیه سازی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل
  • کارزار جهانی نور قرمز در خوی
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • ربات سه‌پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • مصائب پرستاران؛ گسترشِ استعفا‌ها از یک شغل بسیار سخت
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید