Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مردم به شایعات در خصوص شیوع بیماری کرونا در استان توجه نکنند افزود: در حال حاضر بیماری و مورد مشکوکی از بیماری کرونا در استان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از ماه‌های گذشته در استان اندیشیده شده است ادامه داد: از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم تمامی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی با اشاره به هم مرزی با سه کشور خارجی و حضور گردشگران خارجی و احتمال شیوع بیماری کرونا عنوان کرد: هم اکنون در هشت مرز ورودی آذربایجان غربی نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر بوده و کنترل و غربالگری در مرزهای ورودی استان در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در تمامی بیمارستان‌های استان نیز برای پیشگیری بیماری کرونا تمهیدات لازم اندیشیده شده و در آمادگی کامل به سر می بریم گفت: از مردم درخواست داریم به شایعات توجه نکرده و اخبار رسمی را در این خصوص از دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌ها دنبال کنند.

کرونا نوعی ویروس است که عموماً باعث سرماخوردگی معمولی در انسان می‌شود،اما برخی از آنها مانند sars می‌توانند باعث بیماری تنفسی شدیدتر و گاهی مرگ بیمار شوند.

این ویروس در بسیاری از افراد باعث علائم شبیه بیماری آنفلوانزا (تب، سرفه، بدن درد و گاهی اسهال) می‌شود، اما در گروهی از بیماران نیز (مانند سالمندان) ممکن است باعث بیماری شدیدتر تنفسی و بستری در بیمارستان شود.

در کسانی که سابقه بیماری مزمن (مانند بیماری تنفسی، قلبی، کبدی یا کلیوی) داشته‌اند یا به هر دلیلی سیستم دفاعی بدنشان ضعیف شده (مانند دیابت، یا درمان‌های دارویی ضعیف کننده ایمنی بدن) ممکن است بیماری کرونا شدیدتر شده و منجر به بستری و گاهی فوت بیمار شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی آنفلوانزا دانشگاه علوم پزشکی سالمندان مرگ انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند

مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه نشست کمیته بین بخشی بیماری تب کریمه کنگو  گفت: هر ساله با شروع فصل گرما یعنی فصل بهار و تابستان و همزمان با رشد و بلوغ کنه ها، تعداد مبتلایان به بیماری تب خونریزی کریمه کنگو افزایش می یابد که لازم است با انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه  از ابتلائ و به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن جلوگیری نماییم.
 
  زنگنه تصریح کرد: ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو حساس به گرما و محیط اسیدی است و در صورتی که گوشت برای ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود، به دلیل اسیدی شدن گوشت، ویروس از بین می رود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با وجود اینکه ویروس عامل بیماری در خون حیوانات نشخوارکننده اهلی مثل گاو، گوسفند، بز و شتر به مدت یک هفته پس از آلودگی باقی می ماند و هیچ گونه علایم مشخصی از بیماری در دام وجود ندارد ولی خطر انتقال آن به انسان در طی ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده وجود دارد. قصابان، سلاخان، کشاورزان، کارکنان کشتارگاهها، دامپزشکان، پزشکان، شاغلین در آزمایشگاه ها از جمله افراد در معرض خطر محسوب می شوند. 
 
وی گفت: خوشبختانه به دلیل نظام مراقبت قابل قبول بیماری در استان و اقدامات به موقع و مناسب درمانی، میزان کشندگی بیماری در استان در سال های گذشته رو به کاهش بوده است  ولی می بایست با حساسیت ویژه ای نسبت به آموزش مردم و گروه های در معرض خطر بیماری در خصوص مراجعه به موقع و فوری در صورت بروز علائم شبه سرماخوردگی به ویژه در افراد در تماس با خون، ترشحات و بافتهای دام آلوده توجه ویژه ای داشت.
 
 وی ادامه داد: هنگام هر نوع تماس با دام یا لاشه آن مانند قصابی، کمک به زایمان دام، خرد کردن گوشت تازه، تیمار کردن، پشم چینی ، تمیز کردن آغل یا طویله و... از وسایل حفاظت فردی شامل کلاه، ماسک، عینک، دستکش، روپوش، پیش بند پلاستیکی و چکمه استفاده شود و در مناطقی که احتمال گزش کنه وجود دارد (مانند محل نگهداری دام) از مواد دور کننده حشرات استفاده کرده و هر 2 تا 4 ساعت بدن و لباس خود را از لحاظ وجود کنه بررسی کنید.
 
  نشست کمیته بین بخشی بیماری تب کریمه کنگو با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  زاهدان مدیر کل دامپزشکی و مدیران برخی از دستگاه های اجرای جهت حساس سازی بیماری تب کریمه کنگو برگزار شد.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • حیات دوباره چند بیمار با اهدای عضو جوان ۳۰ ساله نکایی
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره