Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@11:51:46 GMT

حماسه ای که تاریخ ساز می شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۸۲۶۵

حماسه ای که تاریخ ساز می شود

حضور در عرصه «انتخابات» عیار یک ایرانی را نشان می دهد که همواره خالق حماسه هایی شگرف بوده که هر کدام برگی از دفتر تاریخ ایران اسلامی را رقم می زند.

خبرگزاری شبستان - جهرم: همه آمده اند؛ از آن جوانی که برای نخستین بار «انتخاب» را تجربه می کند تا آن پیرزن و پیرمردی که نخستین تجربه انتخابشان 40 سال پیش و با «آری» گفتن به «جمهوری اسلامی» حماسه ساز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمده اند تا خالق حماسه ای دیگر باشند و به دست خود سرنوشت شان را مشخص کنند. اینجا شور و شوق وصف ناپذیری حاکم است و می توان طعم شیرین «آزادی» را در کام مردم به خوبی درک کرد.

 

اگرچه مشکلات مدیریتی و بی سلیقگی برخی مسئولان در تصمیم گیری ها افکار مردم را مغشوش کرده اما این مانع حضورشان در صحنه انتخابات نشده است چرا که مردم انقلاب و کشورشان را دوست دارند و همواره پای آرمان های خود با اقتدار ایستاده اند.

 

مردم از مسئولانی که به دست خودشان انتخاب شده اند توقعاتی هم دارند که نباید تنها به شعار و وعده های پوچ و واهی اکتفا کرده و بعد از پذیرفتن مسئولیت همه چیز را به فراموشی بسپارند بلکه آنها از مسئولان می خواهند همواره مسیر حق را در پیش گرفته و به مطالبات شان جامه عمل بپوشانند.

 

رفته رفته به تعداد جمعیت افزوده شده و در برخی شعبه های اخذ رأی صف های طولانی تشکیل می شود. در جمع رأی دهندگان از اقشار مختلف جامعه حضور دارند؛ از پزشک و پرستار گرفته تا روحانی، پلیس، کاسب و... .

 

به همت متولیان نیز نظم خوب و مناسب بر شعبه ها حاکم است. علت حضور در انتخابات را از هر کسی که جویا می شویم اولین حرفی که می زند عشق به کشور و رهبرش عنوان می کند و دوست دارد نماینده شهرش مرامی در حد سردار شهید «قاسم سلیمانی» داشته باشد؛ همانگونه آزاده، مقاوم، حامی مردم و مستضعفان و خاری در چشم بیگانگان و استکبار.

با مردم همراه شدیم و پا به پای آنها «حماسه حضور» را به نظاره نشستیم. «حبیب رنجبر» که قهرمان جوجیتسو جهان و عضو تیم ملی ایران است به خبرنگار ما می گوید: مردم با فکر و تحقیق به پای صندوق های رأی آمده و آن کسی که واقعاً اصلح است را انتخاب کنند.

 

وی ادامه می دهد: همگان باید به رأی مردم احترام گذاشته و هر فردی که به عنوان نماینده ملت راهی مجلس شد را همراهی و یاری کنند.

 

رئیس بیمارستان استاد مطهری جهرم نیز با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات، می گوید: انتخابات عرصه ای است که مردم نظرات خود را به دولت اعلام کنند. «عبدالوهاب رحمانیان» می افزاید: همه باید در انتخابات شرکت کرده و این عرصه را خالی نگذارند.

 

وجه مشترک تمام افرادی که امروز در پای صندوق ها حاضر هستند، دوست داشتن نظام و انقلاب شان است و هر کس به نوبه خود احساس وظیفه کرده و با حضور در عرصه انتخابات نقطه عطفی در تاریخ کشورشان خلق کردند.

 

«اگر مردم می خواهند از قدرتی که نظام در اختیارشان قرار داده بهره مند شوند باید در انتخابات حضور پیدا کنند»، این مطلب را یک پزشک جهرمی عنوان کرده و به خبرنگار ما می گوید: شرکت نکردن در انتخابات هم به نوعی در نتیجه آن تاثیر می گذارد؛ آنجا که قدرت برگرفته از نظام را به دیگران تفویض می کند.

 

«حسن دالوند» با تاکید بر لزوم تمکین به نتیجه انتخابات، عنوان می کند: بعضی اوقات وقتی اطراف یک نامزد شلوغ می شود این فکر در ذهنش خطور می کند که همه طرفدار او هستند اما ممکن است در نهایت نتیجه به نفعش نباشد؛ در آن شرایط است که با تمکین به نتیجه انتخابات قانون مداری و احترام به قانون در آن فرد مشخص می شود.

 

زیبایی های «حماسه حضور»‌ به مردمی است که برای تعیین سرنوشت خود و اقتدار ایران اسلامی در صحنه انتخابات حاضر شده و با مشارکت حداکثری شان بار دیگر به جهانیان ثابت کردند که دست از تبعیت از رهبرشان برنداشته و با اقتدار پای آرمان های خود ایستاده اند.

 

امروز مردم به وظیفه خود عمل کردند و اینک نوبت مسئولان است تا پاسخ این حضور گسترده و حماسی را با خدمت رسانی به ملت به منصه ظهور بنشانند.

 

گزارش: مهدی رحمانیان

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات خبرگان رهبری و مجلس انتخابات مجلس انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار استاندار قم با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: حوادثی که در غزه اتفاق افتاده، در نوع خودش کم‌سابقه و حتی بی‌سابقه است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: این میزان جنایت فاجعه‌ای است که افرادی انسان نما مرتکب آن می‌شوند و نهاد‌های بین‌المللی بعد از گذشت حدود ۶ ماه تنها قطعنامه‌ای را صادر می‌کنند که البته امیدواریم به نتیجه برسد و منجر به یک آتش بس پایدار گردد.

آیت الله بوشهری گفت: در هیچ فرهنگی بیمارستان تبدیل به زمین جنگ نمی‌شود و بیماران مورد تهدید واقع نمی‌شوند، من از برخی کشور‌های عربی و اسلامی تأسف می‌خورم که در این شرایطی که غزه ۶ ماه مورد یورش دشمن است، تأمین کننده سوخت و انرژی رژیم صهیونیستی می‌باشند، آیا مسلمانی تنها در کلام است؟! اینها روزی رسوا می‌شوند و مردم ساکت نخواهند نشست.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان این جنایات را به شدت محکوم می‌کنیم و امیدواریم منجر به یک بیداری در امت اسلامی شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال جدید گفت: امسال پیداست که انتظار رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – از مسئولین این است که راه را برای حضور گسترده مردم در عرصه تولید باز کنند تا آنان ایفای نقش جدی داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امسال نیز مانند چند سال گذشته، مقام معظم رهبری بر مسئله تولید تأکید کردند؛ منتها با یک واژه دیگری به این معنا که اگر چه در سال گذشته رشد تولید مطرح بود؛ اما نیاز به یک جهش بواسطه حضور مردم در این عرصه، وجود دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: انقلاب اسلامی با حضور مردم شکل گرفت و از ابتدا مبنای انقلاب ما حضور آنان بود. باید به گونه‌ای عمل کنیم که تفاوتی میان مردم و مسئولین وجود نداشته باشد مگر در شرح وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: اگر مردم را در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دخالت دادیم، خروجی آن افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود؛ چرا که اگر آنان در عرصه‌های مختلف نقش آفرین باشند، امید در جامعه افزایش خواهد یافت و در نتیجه حضور در عرصه انتخابات نیز افزایش می‌یابد.

استاندار قم نیز دراین دیدار با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات سال گذشته گفت: استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، با ۶.۶۳ درصد در جایگاه اول کشور ایستاد. در میزان مشارکت نیز هفتمین استان کشور بود و مردم قم حدود ۹ درصد بیشتر از متوسط کشوری در انتخابات مشارکت کردند.

سید محمد آقامیری ملاقات‌های مردمی مسئولین در کل استان را از مهم‌ترین برنامه‌های استانداری در سال آینده عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همت و تلاش مضاعف بتوانیم گره از مشکلات مردم باز کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد
  • روز جمهوری اسلامی یک مقطع تاریخی بی‌نظیری در تاریخ کشور ماست
  • تجارب موفق مردمی‌سازی برای تسریع در تحقق شعار سال استفاده شود
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از تجارب مردمی‌سازی است
  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • کسانی که می‌گویند احزاب وارداتی و غیربومی هستند، تاریخ سیاسی ایران را نخوانده‌اند
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است