Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی تقوی کارشناس اقتصاد در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد جهان در چند هفته‌ی گذشته، اظهار کرد: بحران ویروس کرونا با اختلال و تلاطمی که در فرآیند اقتصاد چین و بازرگانی آن ایجاد می‌کند به شکل امواجی روی اقتصاد جهان تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس اقتصادی افزود: با توجه به اینکه ما بیشترین صادرات نفتی خود را بالغ بر ۳۶۰ هزار بشکه در روز به چین داشته ایم ولی طی شرایط بحرانی که در چین به وجود آمده است روند صادرات نفت ما به این کشور کاهش یافته است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه تا به امروز بیشترین واردات پوشاک از کشور چین بوده است و همین عاملی بر ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی شده بود. در حال حاضر با توجه به شرایط پیشامده در کشور چین که امکان واردات کاهش یافته است تولید کنندگان داخلی میتوانند از این شرایط در شب عید با توجه به افزایش تقاضا برای خرید پوشاک به نفع خود استفاده کنند.

مهدی تقوی تصریح کرد: از آنجایی که بیشترین گردشگران مناطق توریستی ایران را مردم چین تشکیل می دادند همین سبب افزایش درآمد ارز‌ی در داخل کشور شده بود.

این کارشناس در پایان به مسئولان وزارت صمت که مسئول واردات اقلام از کشورهای مختلف هستند نیز هشدار داد و گفت: مسئولان وزارت صمت باید در اسرع وقت بهترین و بیشترین تمهیدات را در نظر بگیرند تا از گسترش بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایش دما در استان قزوین

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: جو استان تا فردا بعد از ظهر پایدار است و با توجه به این موضوع احتمال انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق پرتردد استان پیش بینی می‌شود.

بهروزی افزود: برای فردا روند افزایش دما در پیش رو داریم.

وی ادامه داد:، اما از بعد از ظهر فردا تا دوشنبه با توجه به گذر امواج، در پاره‌ای از مناطق استان بارش باران، رعد و برق، گاهی وزش باد‌های لحظه‌ای خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: دیروز در گرمترین ساعات دمای قزوین به ۲۵ درجه رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • روند افزایش دما در استان قزوین
  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • ثبت بیشترین بارندگی در دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد