Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سنجرانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات به صورت آنلاین و الکترونیکی در شهرستان‌های خواف و رشتخوار برگزار می شود و تاکنون ۲۱ هزار و ۲۳۴ نفر از واجدان شرایط این حوزه در انتخابات حضور یافتند که ۵۷ درصد آنان مرد و ۴۳ درصد را بانوان تشکیل می دهند و بیشتر گروه‌های سنی به تعداد چهار هزار و ۷۸۷ نفر در سنین ۲۵ تا ۳۵ سال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۱۲۹ هزار و ۹۸۸ نفر در این حوزه انتخابیه واجد شرایط اخذ رای هستند که ۸۴ هزار و ۴۸۸ نفر مربوط به خواف و ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به شهرستان رشتخوار است.

وی گفت: ۱۱ هزار و ۴۵۲ نفر از این تعداد رای اولی هستند که ۶ هزار و ۷۰۲ نفر در خواف و چهار هزار و ۷۵۰ نفر در شهرستان رشتخوار می‌باشند.

سنجرانی با بیان اینکه خواف طی سنوات گذشته همواره از شهرستان‌های شاخص در زمینه حضور مردم در انتخابات بوده و در انتخابات مشابه قبل ۹۲ درصد از واجدین شرایط این شهرستان در انتخابات مشارکت داشتند ابراز امیدواری کرد در این دوره هم بالغ بر ۹۰ درصد مردم شیعه و سنی خواف در انتخابات مشارکت کنند. 

وی از مردم حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار خواست در ساعت‌های ابتدایی برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه کنند تا از افزایش حجم مراجعات در ساعت‌های پایانی جلوگیری شود.

وی افزود: مردم در راستای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب با حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری حماسه دیگر می آفریدند.

رییس مرکز حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در ۱۳۳ شعبه اخذ رای این حوزه در حال برگزاری است که از این میان ۸۶ شعبه در خواف و ۴۷ شعبه در رشتخوار فعال است.

وی گفت: با توجه به انصراف ۳۱ نفر از نامزدهای حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار هم اکنون چهار نفر در عرصه رقابت‌های انتخاباتی در این حوزه حضور دارند که واجدان شرایط اخذ رای یک نفر از آنان را به عنوان نماینده این حوزه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب می کنند.

وی افزود: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۸ داوطلب نامزدی برای انتخابات در مرکز حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ثبت‌نام کردند و همچنین دو نامزد حوزه ثبت‌ نام خود را از دیگر نقاط به این حوزه انتقال دادند و ۲۵ نفر از داوطلبان نامزدی این حوزه انتخابیه هم رد صلاحیت شده یا صلاحیت آنان احراز نشد.

فرایند رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد.
هزار و ۶۱۲ شعبه از این تعداد در روستاهای خراسان رضوی برپا شده‌است. 
براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هم‌اینک ۷۵ هزار نیروی اجرایی در این استان دست‌اندرکار اجرای امور انتخابات هستند. در این چارچوب برای هر شعبه اخذ رای پنج نفر نیروی اجرایی مشغول کار هستند.
همچنین شمار عوامل اجرایی در هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برای پاسخگویی به مراجعه احتمالی بیش از حد معمول رای‌دهندگان تا هفت نفر در نظر گرفته شده است.
چهار میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در انتخابات امروز واجد شرایط رای دادن هستند. 
دو میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۸۲ نفر از این تعداد شهروند خراسانی را زنان و ۲ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۲۸ نفر آنها را مردان تشکیل می‌دهند. 
رای‌اولی‌های خراسان رضوی نیز ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر هستند که امروز برای نخستین بار با حضور در پای صندوق‌های رای‌گیری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت می‌کنند. 
آخرین آمار تعداد نامزدهای باقیمانده در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۴۷۹ نفر یعنی۲۷ رقیب برای هر صندلی سبز خانه ملت از این استان است. 
امروز همچنین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور پنج نامزد در خراسان رضوی در جریان است.
حسن جعفری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته اخیر، میزان مشارکت شهروندان خراسانی را در انتخابات امروز بین ۵۲ تا ۵۶ درصد پیش‌بینی و تاکید کرد: انتظار می‌رود این عدد افزایش یابد. 
۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.
حوزه مشهد شامل بخش مرکزی این شهرستان و شهرستان کلات با پنج نماینده، حوزه نیشابور شامل شهرستان‌های فیروزه و نیشابور با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی سبزوار شامل شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و سبزوار با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی درگز منحصر به همین شهرستان با یک نماینده، حوزه قوچان شامل شهرستان‌های فاروج و قوچان با یک نماینده، حوزه فریمان شامل شهرستان‌های سرخس و فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد با یک نماینده، حوزه کاشمر شامل شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر با یک نماینده، حوزه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های زاوه، مه‌ولات و تربت‌حیدریه با یک نماینده، حوزه انتخاباتی گناباد شامل شهرستان‌های بجستان و گناباد با یک نماینده، حوزه خواف شامل شهرستان‌های رشتخوار و خواف با یک نماینده، حوزه تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام با یک نماینده و حوزه انتخاباتی چناران شامل شهرستان‌های بینالود (طرقبه‌-شاندیر) و چناران با یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آرمان های انقلاب اسلامی انتخابات زنان شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی انتخابیه خواف و رشتخوار مجلس خبرگان رهبری شامل شهرستان حوزه انتخاباتی شورای اسلامی حوزه انتخابیه یازدهمین دوره تشکیل می دهند یک نماینده شعبه اخذ رای خراسان رضوی دوره مجلس دوره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درخصوص نابسامانی‌های ارزی و شرایط اقتصادی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ و لزوم چاره اندیشی مسئولان اقتصادی دولت و پیگیری مجلس در این حوزه، گفت: در بحث مباحث اقتصادی معتقدم که این تلاطم های موجود بر زندگی، کار و معیشت مردم اثر می‌گذارد و از همین ابتدای سال دارد سفره مردم را با چالش و مساله مواجه می‌کند و این در حالی است که مسئولان باید به طور جدی نسبت به این مساله توجه و دقت داشته باشند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی کوچکی نژاد را در ادامه می خوانید:

 

نمایندگان هم همواره در صحن علنی مجلس تذکرات متعدد شفاهی و کتبی را نسبت به عملکرد دولتمردان و تیم اقتصادی داشته‌‌اند و به دنبال این هستیم که دولت با جدیت پای کار حاضر شود و فکری به حال اقتصاد کند. آقای فرزین به صداوسیما آمد و با آن جملاتی که در صداوسیما به کار گرفت برای ایشان متاسف شدم. اینکه رییس کل بانک مرکزی بگوید قیمت‌ها حباب است و کاذب است، ما قبول نداریم و حرف‌هایی از این جنس به این معناست که ایشان مردم را خوب نمی‌شناسند و نمی‌دانند که مردم ما به خوبی حرف‌های ایشان را می‌فهمند و تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌دانند که بانک مرکزی با اختیاراتی که دارد موظف است ثبات بازار را برقرار کند. حالا سه‌شنبه‌های نظارتی است آقای فرزین به مجلس می‌آیند و اعتراض نمایندگان هم نسبت به ایشان شدید است هم درخصوص نوسانات ارزی، ارز دارویی و همه موارد مرتبط دیگر در حوزه مسئولیتی ایشان صحبت خواهد شد. به اعتقاد من واقعا دولت در حوزه اقتصادی دچار یک مشکل اساسی است، تیم اقتصادی دولت قدرت تحلیل مسائل اقتصادی و توان تصمیم گیری مناسب را ندارد و به همین خاطر دچار یک بحران فکری شده اند. معتقدم که دولت باید یک خانه تکانی در تیم اقتصادی خودش انجام دهد و اگر این کار را انجام ندهد مجلس موظف است ورود کند و این مشکل را حل کند. به نظر من این تحلیل‌ها و آمارهایی که می‌دهند غیرواقعی است، در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات شدید نرخ ارز بودیم، این تکانه ها یک تا دو ماه دیگر در حوزه اقتصاد ایران و معیشت مردم و اجناس وارداتی خودش را نشان می‌دهد. کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند، آقای محسن رضایی و سایر افرادی که در تیم هستند واقعا توان این کار را ندارند و من فکر می‌کنم که علم کار را هم ندارند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: سخنان احمدی نژاد بازار ارز را ملتهب کرد نماینده مجلس: بانک مرکزی نمی‌تواند نقش خود را در بازار ارز ایفا کند

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!