Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیما بیگلریان کارشناس نمایش حوزه هنری کودک و نوجوان با بیان این مطلب گفت: در اولین نشست، میزبان حسن دولت آبادی نویسنده و کارگردان نمایش‌های کودکان و نوجوانان، استاد محمدحسین ناصربخت محقق و مدرس دانشگاه و همچنین فهیمه باروتچی بانوی نقال خواهیم بود.

وی افزود: ما از طریق نمایش می‌توانیم به دنیای کودکان نزدیک‌تر شویم و با این شیوه ادبیات غنی کهن را وارد دنیای کودکانه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس نمایش حوزه هنری کودک و نوجوان ادامه داد: ادبیات کهن در کتاب‌های درسی کودکان و نوجوانان گنجانده شده، اما اگر بتوانیم این متون را به رفتاری نمایشی تبدیل کنیم، امکان بهره برداری حداکثری از دانش اندیشمندان و بزرگانمان را فراهم کرده‌ایم.

بیگلریان با اشاره به اینکه اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی آشنایی با ادبیات کهن و نقالی روز جمعه دوم اسفندماه در مجموعه‌ای تخصصی ویژه کودکان در جماران برگزار می‌شود، گفت: در این نشست‌ها تلاش شده تا پژوهش و نمایش با هم تلفیق شوند تا کودکان هم بهره ببرند و هم لذت.

وی توضیح داد: دکتر ناصربخت عضو هیئت علمی دانشگاه هنر بخش‌هایی از شاهنامه را تحلیل می‌کند و همان بخش‌ها با نقالی و زبان کودکانه اجرا خواهد شد.

کارشناس نمایش حوزه هنری کودک و نوجوان در پایان گفت: متاسفانه بین کودکان این نسل و ادبیات غنی و کهن فارسی، شاهد بروز فاصله هستیم و همین امر وظیفه‌ای برای ما ایجاب می‌کند که برای نزدیک‌تر کردن این دو به هم، اقدامات موثر و البته متناسب با شرایط دنیای مدرن و استفاده از ظرفیت بازی و نمایش انجام دهیم.

کد خبر 4857277 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری ادبیات کودک و نوجوان شاهنامه حسن دولت آبادی انقلاب اسلامی ایران کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی ادبیات مد و لباس سردار سلیمانی ترجمه ادبیات جهان جایزه ادبی معرفی کتاب جشنواره مد و لباس میراث فرهنگی نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  چیدمان مجسمه «ده هزار جهان» متشکل از ۱۰ هزار مجسمه کودک و ۱۰ هزار نقاشی کوچک است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • نمایش طرح‌های گرافیکی هنرمندان استان همدان با موضوع اقدام تنبیهی وعده‌ی صادق 
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب
  • چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه