Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:22:34 GMT

گپ و گفت چرایی حضور در انتخابات البرز

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۸۷۹۸

گپ و گفت چرایی حضور در انتخابات البرز

چرا و چگونگی حضور در انتخابات موضوعی بود که خبرنگار ایرنا از شرکت کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان البرز جویا شد که هر یک با بیان دلیل خاصی به این سووال پاسخ گفتند.

آنچه در میان صحبت های این مردم مهم به نظر می رسد آن است که تحت هر شرایط باید برای آبادانی ایران تلاش کرد و  بی تفاوتی جز افزایش مشکلات هیچ نتیجه ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرناز تاجیک  از جمله رای دهندگانی بود که به ایرنا گفت: وظیفه شرعی و عرفی خود می دانم و  تعهد و مسوولیتی که در قبال ارزش های انقلاب اسلامی دارم و می دانم که رای من به نوبه خود نقش تاثیرگذاری در گرفتن حق و حقوق فردی من دارد. اگر امروز من به عنوان ایرانی اقدام به انتخاب کردم در اصل امکانی را برای خود و کشورم به وجود آوردم، شرکت در انتخابات وظیفه و تکلیفی است که بر دوش ما است و در نظام اسلامی مردم تعیین کننده هستند.شرکت در انتخابات عمل صالح است و این عمل صالح را باید به وقت و با شوق انجام داد.

مژگان السادات حسینی نیز گفت: من به عنوان یک فرد ایرانی بر خود می دانم که در تعیین سرنوشت خودم و سایر هموطنانم ولو به اندازه یک رای تاثیرگذار باشم.

وی افزود: در این برهه زمانی که کشور ایران اسلامی ما با دشمنان متعددی مواجه است حماسه حضور مردم در مناسبت های مختلف مانند انتخابات می تواند مشت محکمی بر دهان آنان محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی زادگاه حاج قاسم سلیمانی ها بوده و هست، اظهار داشت:‌ دشمنان ایران و اسلام بدانند که نمی توانند از طریق تفرقه افکنی و ایجاد شبهه در بین این ملت استوار، بزرگ و همیشه در صحنه موفق شوند و در اراده آنان خللی ایجاد کنند.

مریم حدادپور یکی دیگر از رای دهندگان کرجی گفت: حضور من در سر صندوق های رای بیشتر برای اقتدار کشورم هست زیرا من به خاکم احترام می گذارم و این احترام باعث می شود که برای خودم این حق را قائل شوم که در انتخابات شرکت کنم و در سرنوشت کشور خودم سهیم باشم.

وی لازمه نماینده مورد نظر خود را مردمی بودن، ساده زیستی و داشتن دغدغه کشور دانست.

محمود جعفری نیز با بیان اینکه ما ملت خوبی داریم و اگر لازم باشد تا پای جان، پای انقلاب اسلامی می ایستیم، گفت:  حضور در انتخابات یک تکلیف ملی، فردی و شرعی است و اساس نظام ما از اول براساس رای ملت بوده است و در تمام مراحل مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذار بوده‌اند.

وی افزود: من با حضور  خود در انتخابات می خواهم به عنوان یک ایرانی مشارکت در انتخابات را بالا نشان دهم زیرا آسیب های حضور کمرنگ به خودمان برمی گردد.

اکرم قمی نیز یک بانوی کرجی گفت: همانطور که رهبرم گفت حضور در انتخابات  یک امر شرعی است، جان ندادم رای می دهم.

وی خواسته خود از نماینده خود را تصمیم گیری درست برای ملت، پاک دست بودن و تلاش برای عمران و آبادانی کشور دانست.

سعید شاهمرادی نیز که یک معلول جسمی حرکتی است با دوچرخه مخصوص خود به پای صندوق رای آمد و دلیل حضورش در انتخابات را گفت: من برای اینکه اثر خون ریخته شده حاج قاسم سلیمانی کمرنگ نشود، رای می دهم.

وی افزود: من ایرانی هستم و باید خودم انتخاب کنم که چه کسی برای آینده کشور من کار کند.

در این بین برخی مسوولان استان البرز که برای سرکشی از حوزه های انتخاباتی در یکی از حوزه ها حضور یافته بودند، در پاسخ به چرایی حضورشان در انتخابات اینگونه گفتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز گفت: در کشور ما اصل بر حضور مردم است تا انقلاب و تداوم حرکت جمهوری اسلامی را واکسینه می کند و من مطمئن هستم که امروز هم مردم با حضور خوب خود مهر تاییدی بر انقلاب می زنند و نقشه هایی که دشمنان طراحی کردند را مردم با حضور خودشان خط بطلانی بر روی آن ها خواهند کشید.

جهانگیر شاهمرادی افزود: علاوه بر اینکه حضور در انتخابات به عنوان یک شاخص اصلی دموکراسی کشور هست، در بین انتخابات، انتخابات مجلس نیز بسیار مهم است زیرا مجلس محل قانون گذاری و عصاره ملت است و مجلس در راس امور کشور است بنابراین تمام ما باید احساس مسوولیت کنیم.

وی اضافه کرد: در این انتخابات به افرادی که قرار است در این کشور قانونگذاری کنند، رای می دهیم، زیرا رای ندادن سبب می شود که افرادی که توانمندی کافی  ندارند را وارد  مجلس شوند که این امر به کشور آسیب می زند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری البرز نیز گفت: مردم سالاری دینی حرکتی ارزشمند است که به عنوان الگو توسط  جمهوری اسلامی ایران در جهان پیاده شده  است.  امروز مردم با حضورشان در پای صندوق های رای نشان می دهند که برای کشور خودشان اهمیت قایل هستند.

پرویز زرگر افزود: هر کسی یک سهمی از انقلاب و مملکت دارد و با حضورش در پای صندوق های رای بگوید که من هستم و حضور دارم.

وی حضور مردم در پای صندوق های رای را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: ‌مردم اصلح را انتخاب کنند زیرا ما باید یک مجلس قوی داشته باشیم، مجلس می تواند از خواسته ها و مطالبات دفاع کند و قانون گذاری خوبی داشته باشد و از قِبل این قانون های خوب مردم می توانند منتفع شوند.

زرگر بیان داشت:‌ اگر به صورت چشم بسته و قومیتی انتخاب کنند، نمی توانیم ادعا داشته باشیم که مجلس خوبی داریم،  مردم باید بدون  در نظر گرفتن قومیت و جناح خاصی به شخص توانمند و مومن و شجاع رای دهند تا از حقوق آنان در عرصه های بین المللی و قانون گذاری حمایت کند.

استان البرز در این دوره از انتخابات ۱۲۰۰ شعب اخذ رای دارد که در شهرستان کرج ۷۰۴ شعبه ، فردیس ۱۵۶ شعبه بعلاوه یک شعبه برای اقلیت های مذهبی ، شهرستان اشتهارد ۴۸ شعبه ، شهرستان ساوجبلاغ ۱۴۳ شعبه ، نظرآباد ۹۹ شعبه و طالقان ۴۹ شعبه فعال شده است.

۲۳ هزار نیروی اجرایی و امنیتی انتظامی  به عنوان دست اندرکار انتخابات استان البرز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

تعداد واجدان شرایط برای رای دادن در استان البرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۹ هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۸۷۱ هزارو ۳۸۱ نفر زن هستند.

تعداد رای اولی های استان البرز ۸۵ هزار و۲۷۷ نفر است  که از این تعداد ۴۳ هزارو۴۸۳ نفر مرد و ۴۱ هزار و ۷۹۴ نفر زن می باشند.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد .

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که در این دوره از بین ۱۱۵ نامزد مشخص خواهند شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه دوم اسفندماه در سراسر کشور آغاز شد.

برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی قاسم سلیمانی استان البرز پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی قاسم سلیمانی استان البرز انتخابات مجلس شورای اسلامی قاسم سلیمانی استان البرز مجلس شورای اسلامی حضور در انتخابات انتخابات مجلس صندوق های رای استان البرز پای صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ علیرضا عباسی در مراسم دریافت اعتبار نامه خود در فرمانداری کرج افزود: پس از حمله موشکی به کنسولگری ایران در دمشق، مردم ایران اسلامی منتظر پاسخ بودند و برخی اصرار داشتند اما این پاسخ در بهترین زمان ممکن صورت گرفت.

وی بیان کرد: قبل از پاسخ به رژیم اسراییل، اجماع و رایزنی با دیپلماسی صورت گرفت که مدبرانه و بجا بود بطوریکه در تصور رژیم غاصب نیز نمی گنجید.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم اینکه این پاسخ غافلگیرانه نبود و از قبل اطلاع رسانی شده بود ولی ضربه سهمگینی به رژیم غاصب وارد شد.

وی اضافه کرد: این اتفاق نشان داد که دست ایران پر است و تهرانی مقدم ها و سلیمانی ها اقتداری برای کشور رقم زده اند که راهشان ادامه دارد بنابراین بسیار باید قدردان باشیم .

عباسی گفت: قطعنامه و بیانیه ای پس از این پاسخ صادر نشد بنابراین باید به این نکته دست یافت که اگر دیپلماسی و میدان باهم عمل کنند اتفاقات خوبی می افتد.

قدرت پوشالی اسراییل با این پاسخ درهم شکست
نماینده مردم شهرستان های کرج ، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی یاد آورشد: قدرت پوشالی رژیم اسراییل با این پاسخ درهم شکست و از موضع ضعف اطلاع رسانی ها انجام نمی شود وگرنه خسارت سنگینی به آن وارد شده است .

وی بیان کرد: نظام مقتدر جمهوری اسلامی پیش می رود اما باید به دور از حواشی برای حل مشکلات اقتصادی گام برداشت و از اختلاف پرهیز کرد ؛ چنانچه دیدیم با وحدت و انسجام در کشور به رغم توطئه چینی دشمنان میزان مشارکت بالایی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رقم خورد .

سلامت انتخابات یکی از محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود

عباسی گفت: سلامت انتخابات یکی از محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود از نیروهای انتظامی ،امنیتی و بسیج، مردم قدردانی می شود برای خلق این حماسه که امیدواریم با تلاش شبانه روزی درجهت حل مشکلات بتوانیم پاسخ اعتماد مردم را بدهیم.
بحران های اقتصادی و مشکلات را باید با درایت حل کرد

این نماینده مجلس در ادامه به بحث مهم ارزش صادرات کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید درحوزه های آبخوان و آبخیزداری اقدامات جدی صورت گیرد و بخشی از درآمدهای ارزش صادرات کشاورزی در حوزه خسارت سیلاب ها و این حوزه ها مصرف شود .

وی یاد آورشد: بنا داریم دراین دوره هم با هم افزایی برای ارتقای کشور ، استان البرز تلاش کنیم اما باید توجه داشت بسیاری از ناترازی ها به واسطه اختلاف است .

عباسی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات استان البرز به مهاجرت پذیری آن بازمی گردد و امروز درتلاش برای حل آنها هستیم .

وی یاد آورشد: با برگرداندن درآمد برخی از شرکت های بزرگ به استان البرز در تلاش برای حل مشکلات اقتصدی هستیم تا با طرح های ویژه ای که درسالجاری داریم گام های موثری برداریم .

دیگر خبرها

  • اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود
  • چرایی شکست قانون حمایت از فرزندآوری؛ آما و ارقام چه می‌گوید؟
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!