Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@03:34:21 GMT

چرا قیمت طلا ترمز برید؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۸۸۱۹

چرا قیمت طلا ترمز برید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با شیوع بیشتر ویروس کرونا و اقدامات کشورها در راستای قطع ارتباط با چین و بستن مرزهای مشترک خود با این کشور سرمایه از بازارهای این کشور در حال خارج شدن است و تعداد زیادی از سرمایه گذاران که در بازارهای چینی سرمایه گذاری کرده بودند با سقوط سهام این بازارها  به دنبال سرمایه امن هستند و در اینجا طلا دوباره در کانون توجه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بسته شدن مرز مشترک میان چین و هنگ کنگ و سقوط ۲.۵ درصدی بازار سهام‌های آسیایی نسبت به هفته گذشته طلا توانست رکورد ۷ ساله اش را بشکند و تنها در یک روز قیمتش ده دلار افزایش یافت. این فلز گران بها با قیمت ۱ هزار و ۶۳۳ دلار در بازارهای جهانی خرید و فروش می شود.

همچنین با اقدام جدید انگلیس مبنی بر نادیده گرفتن آمریکا در تحریم هوآووی و اجازه ورود تجهیزات این کمپانی به داخل این کشور قیمت طلا در کشورهای اروپایی این هفته با رشد ۳ درصدی همراه بوده است و قیمت این فلز گران بها در اروپا به ۱ هزار و ۲۱۶ پوند در هر اونس رسید.

برگزیت نیز بی تاثیر در افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نبوده است و تحت فشار قرار گرفتن معاملات تجاری تحت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به بی اعتمادی ها در معاملات تجاری دامن زده است و سرمایه گذاران را هرچه بیشتر به سمت سرمایه امن سوق داده است.

در این بین ایران نیز نقش کلیدی در تعیین قیمت طلای جهانی ایفا می کند و تنش های به وجود آمده در منطقه و شهادت سردار قاسم سلیمانی قیمت طلا را امروز دستخوش تغییر کرد اما واکنش سرمایه های امن به اتفاقات ژئوپولیتیک معمولا کوتاه مدت است و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا دوباره به ثبات برسد.

اما در کنار اتفاقات ژئوپولیتیک در آینده انتخابات ریاست جمهوری امریکا و تعرفه های تجاری نیز ممکن است ارزش این فلز گران بها را دستخوش تغییر قرار دهد و به احتمال زیاد سال ۲۰۲۰ سال انفجار طلا خواهد بود.

پیش بینی کارشناسان در خصوص بازارهای مالی مبنی بر کاهش ارزش دلار طی ماه های آینده و کاهش تقاضا برای اوراق قرضه است و در نتیجه تقاضا برای طلا افزایش پیدا خواهد کرد و علاوه بر مسائل اقتصادی مسائل فرهنگی نیز در افزایش تقاضا برای طلا بی تاثیر نخواهند بود چرا که امسال سال موش در کشور چین است و خرید طلا و جواهرات بنابر اعتقادات مردم این سرزمین در این سال در کشور چین افزایش می یابد.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1355199

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا چین هنگ کنگ ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران شهید سپهبد قاسم سلیمانی خاورمیانه صلح خاورمیانه ایالات متحده آمریکا ریاست جمهوری برگزیت اتحادیه اروپایی انگلیس افزایش قیمت دلار سرمایه قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، با هدف خدمت رسانی مطلوب به مردم و به همت سازمان مدیریت میادین و سازمان تعاون روستایی، با عرضه مستقیم پیاز در میادین و بازارهای میوه و تره بار زمینه کاهش قیمت این محصول اساسی در میادین و بازارها و به طبع در سطح شهر فراهم شده است.

در حال حاضر قیمت پیاز به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

قیمت این محصول در میادین و بازارهای میوه و تره بار ۲۵ درصد کاهش یافته و اختلاف قیمت ۵۰ درصدی با میانگین قیمت سطح شهر دارد.

کد خبر 6085080

دیگر خبرها

  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟
  • افزایش سرمایه ۴۱۱۵ درصدی یک نماد بورسی
  • پشت پرده رکوردزنی قیمت طلا
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟