Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@21:23:44 GMT

لیست‌ها توانایی دفاع از حقوق عامه را ندارد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۸۸۵۸

لیست‌ها توانایی دفاع از حقوق عامه را ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد غرضی که برای رای دادن در حسینیه ارشاد تهران حاضر شده بود، گفت: مردم نگران این هستند که مجلس به جای اینکه از حقوق عامه دفاع کند.

او ادامه داد: در ۴۰ سال اخیر مردم تصورشان این بوده که مجلس به جای دفاع از حقوق عامه به دنبال حقوق خاصه و به‌خصوص دولت بوده است. این‌گونه که دیگر مجلس نمی‌شود، می‌شود یک دستگاه دولتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غرضی تصریح کرد: هم در دوره مشروطه به مدت ۶۰ سال و هم در جمهوری اسلامی به مدت ۴۰ سال مجلس همیشه ابزار دولت‌ها بوده است و حقوق عام را ضایع کرده است و حقوق خاصه که رانت‌خواران، احزاب و گروه‌ها و دولت و مدیرهای آن بودند را حمایت کرده است.

غرضی در توصیه به رای‌دهندگان گفت به کسی رای بدهید که می‌شناسید و ادامه داد: امام فرمود حرام است به کسی رای بدهید که او را نمی‌شناسید. چرا به کسی که نمی‌شناسید رای می‌دهید؟ چرا به لیست‌ها رای می‌دهید؟ لیست‌ها واسطه بین جمهوری و قدرت سیاسی است، لیست‌ها توانایی دفاع از حقوق عامه را ندارد.

او همچنین درباره رد صلاحیت‌ها گفت: تمامی کسانی که صلاحیت‌شان تایید شد به تدریج صلاحیت‌شان یا توسط خودشان یا دیگران رد شد. شما ببینید رئیس اصلاح‌طلبان دیگر در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کند، رئیس اصولگراها دیگر ثبت‌نام نمی‌کند، رئیس مجلس دیگر ثبت‌نام نمی‌کند.

غرضی ادامه داد: اینها خودشان، خودشان را رد کردند. شورای نگهبان در هر مجلسی که تشکیل شده تعداد زیادی از افرادی را که قبلاً خودش تایید کرده رد می‌کند. بنابراین روش اینکه چگونه تشخیص دهیم چه کسی صلاحیت دارد دیگر مثل قبل نیست چون روش‌های گذشته از بین رفته است و یک راه بیشتر وجود ندارد؛ کسی صلاحیت دارد که عقبه اجتماعی داشته باشد نه کسی که عقبه حزبی و گروهی دارد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسینیه ارشاد دولت احزاب حقوق عامه لیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست

حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب با اشاره به تجاوزگری اخیر رژیم‌صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق و با تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که فرمان رهبر معظم انقلاب را لبیک گفته و بدان عمل کردند اظهار داشت: این حق جمهوری اسلامی ایران است که هر کس بخواهد به حدود و حقوق کشورمان کج نگاه کرده و تجاوز کند براساس دستورات شرعی و قانونی و حتی پروتکل‌های بین‌المللی از حقوق خود دفاع کند.

وی تصریح کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی نسبت به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که بسان خاک این کشور است و همچنین حرکت تجاوزگرانه اسرائیل که سبب شهادت تعدادی از سرداران و سپاهیان کشورمان شد، باید پاسخ پشیمان کننده‌ای از سوی جمهوری اسلامی دریافت می‌کرد.

امام جمعه چالدران بیان کرد: عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پاسخ دادن و زدن سیلی محکم بر صهیونیستها در مقابل این تجاوزگری، حرکت موشکی و پهپادی بود که موجب خرسندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و امت اسلامی شد و باید از آنها تقدیر شود.

وی با اشاره به اینکه با این دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی ایران هیمنه و ابهت پوشالی و مصنوعی رژیم صهیونیستی در بین اذهان عمومی و بین‌المللی شکست افزود: این نیز مقدمه‌ای برای نابودی صهیونیست‌ها در تمام دنیا به ویژه فلسطین اشغالی شد که آنها به صورت غاصبانه در این سرزمین حضور پیدا کرده و حقوق مردم مظلوم فلسطین را از چند دهه گذشته مورد تعرض قرار دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • واکنش فتح‌الله‌زاده به انتشار لیست حقوق و پاداش/ بازیکن ماهی یک میلیارد می‌گرفت، من ۵۸ میلیون تومان!
  • افشای ۸۵ای کردن طرح دیگر در مجلس انقلابی | تندروها دنبال بررسی محرمانه چه چیزی بودند؟
  • نشست «باید از حقوق کارگران دفاع کرد»
  • بابای مدرسه: فقط توانایی خرید گردن مرغ برای فرزندان را دارم!
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد