Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:02:49 GMT

مشارکت پرشور ایلامیان در ساعات اولیه انتخابات

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۸۸۶۹

مشارکت پرشور ایلامیان در ساعات اولیه انتخابات

بر اساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا، مردم در پای صندوق‌های رای حضور دارند و در کمال آرامش آرای خود را به صندوق‌ها می‌اندازند و تلاش می‌کنند پیش از شلوغ شدن شعب و ازدحام جمعیت رای‌های خود را وارد صندوق کنند.

رای‌اولی‌ها نیز با شور و اشتیاق خاصی در شعبه‌های اخذ رای حضور دارند و اولین نماینده مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه دشمن سعی داشت با انواع تبلیغات و فضاسازی اینگونه القا کند که مردم انتخابات را تحریم کرده و در پای صندوق‌های رای حاضر نمی‌شوند اما هر لحظه میزان مشارکت مردم استان ایلام در حال افزایش است.

دشمنان نظام در هر مقطع انتخاباتی در تلاشند تا با سیاه‌نمایی از وضعیت کشور و تشویق مردم به تحریم انتخابات، انسجام و وحدت ملی را از بین بروند اما حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم بار دیگر این توطئه‌ها را خنثی کرده و نقشه‌های آنها را برای رسیدن به اهداف خود و گسست بین نظام و مردم ناکام کرده است.

ایلام نیز در این انتخابات همبستگی خود را با نظام و دولت نشان داده است و آمار مشارکت ایلامیان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حضور و مشارکت بالای آنها خبر می‌دهد.

مسوؤلان نیز از مردم تقاضا دارند ساعات ابتدایی روز را برای رای دادن انتخاب کنند که در ساعات پایانی با مشکل ازدحام و شلوغی شعب اخذ رای مواجه نشده و نیاز به تمدید زمان رای‌گیری وجود نداشته باشد.

۸۶ هزار ایلامی آرای خود را به صندوق ریختند

رییس ستاد انتخابات ایلام گفت: تا ساعت ۱۲ ظهر امروز ۸۶ هزار ایلامی برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پای صندوق های رای رفتند و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کردند.

محمد نوذری اظهار داشت: از ساعات اولیه آغاز انتخابات مشارکت مردم بسیار خوب بوده و نسبت به دوره‌های قبل افزایش داشته است.

وی افزود: از مردم تقاضا می‌شود در ساعات اولیه پای صندوق‌های رای بروند تا با ازدحام جمعیت روبرو نشوند.

نوذری از حضورگسترده و قابل تحسین آحاد مختلف مردم استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

 رییس ستاد انتخابات ایلام تاکید کرد: شرکت با نشاط قشرهای مختلف در این انتخابات و حضور حماسی در این روز امید واهی معاندان را برای همیشه ناامید می‌کند.

وی تاکید کرد: میزان مشارکت مردم استان ایلام در ۱۰ دوره‌ گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۵ درصد بوده است و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که امسال این میزان به بالای ۷۰ درصد می‌رسد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روزهای اخیر با انصراف تعدادی از این افراد در نهایت ۲۷ نفر در حوزه شمالی و ۱۸ نفر در حوزه جنوبی به رقابت خواهند پرداخت.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال هستند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انتخابات شرکت در انتخابات شورای نگهبان شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی پای صندوق های رای یازدهمین دوره استان ایلام مردم استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس جوهری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران، ضمن تقدیر از همکاری تمامی دست اندرکاران برگزاری مرحله اول انتخابات اظهار کرد: نتیجه اخلاص و هم افزایی همه عوامل این بود که انتخابات با بهترین شرایط و در امنیت و آرامش کامل با حضور پرشور مردم برگزار شد.

جوهری با اشاره به تلاش ۲۰۰ روزه دست اندرکاران و عوامل و مسؤولان برگزاری مرحله نخست انتخابات، گفت: خوشبختانه تمام برنامه ریزی‌ها به بهترین شکل اجرایی و انتخابات در استان تهران با تعامل بسیار بالا، حضور چشمگیر مردم و بدون کوچک‌ترین چالش و تنش برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه در دو حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، پیشوا، قرچک، انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شده است، گفت: ۲۱ اردیبهشت ماه این انتخابات را در استان تهران برگزار خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران به صورت تمام الکترونیک خبر داد و افزود: آموزش‌های لازم به مردم و عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رأی ارائه خواهد شد.

جوهری عنوان کرد: سوال مهمی که‌معمولا پرسیده می‌شود این است که چه کسانی می‌توانند در دور دوم رأی بدهند، در پاسخ به این سوال عرض می‌شود دو گروه می‌توانند در دور دوم رأی خود را به صندوق‌ها بیاندازند گروه اول کسانی هستند که در دور اول انتخابات در همان حوزه انتخابیه (تهران یا ورامین) رأی داده اند و گروه دوم افرادی هستند که در دور اول انتخابات در هیچیک از حوزه‌های انتخابیه کشور شرکت نکرده و رأی نداده اند، این دو گروه بر اساس قوانین انتخابات می‌توانند در این دوره حاضر شوند و رأی خود را به صندوق بیاندازند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه آمار همه افراد شرکت کننده در دور اول انتخابات ثبت شده و در صورت مراجعه به صندوق این مورد مشخص می‌شود، گفت: افرادی که در دور اول انتخابات در حوزه انتخابیه غیر از تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، قرچک و پیشوا رأی داده باشند نمی‌توانند در این دو حوزه رأی بدهند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی