Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@06:08:43 GMT

سازوکار انتخابات تخلف‌پذیر و مهندسی‌پذیر نیست

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۸۸۸۸

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، احمد حسین زادگان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه اثرات حضور در انتخابات مجلس درازمدت است، به دلیل اینکه احزاب کشور ما جایگاه واقعی خود را در شهرستان‌ها نیافته است، آراء توسط لیدرهای انتخاباتی و یا تبلیغات چهره به چهره یا اثر تبلیغات فضای مجازی رأی گرفته می‌شود نه به صورت حزبی البته به جز شهرهای بزرگ که حزبی و جریانی است و آن هم اخیرا دچار چالش شده است یا به صورت شبه حزبی در برخی شهرها باعث می‌شود در کارآیی نمایندگان اثر بگذارد و نمایندگان ما برای رأی‌آوری بیشتر مجبور می‌شوند در اجرا وارد شوند در حالی‌که کار آن‌ها تحقیق و تفحص و قانونگذاری و سوال و استیضاح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار مردم از مجلس و نمایندگان مجلس هم به واسطه تبلیغات کاندیداها غیرواقعی و غیرمتعارف است.

استاندار مازندران گفت: مردم به لحاظ قانونی حق دارند برای خود نماینده انتخاب کنند، اگر مردم نماینده‌ای انتخاب نکنند، نسبت به اینکه مجلس مطالبات مردم را باید طرح کند، باز هم تنزل بیشتری خواهد داشت و مردم این مزیت را از دست می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت ما نسبت به نُرم جهانی همیشه بالاتر بوده است، گفت: یکی از ارکان قدرت و شاخص‌های نظام پشتوانه مردمی است، و انتخابات نیز به صورت آماری میزان این پشتوانه را نشان می‌دهد بخصوص در حال حاضر که تحت فشار تحریم‌های ظالمانه هستیم.

حسین‌زادگان به مشارکت 65 درصدی مردم مازندران در ده سال اخیر، اشاره کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز مازندران مشارکت 72 درصدی داشته و خوش‌بین هستیم که در انتخابات فعلی نیز به میانگین قابل قبولی برسیم.

سرنوشت انتخابات ثابت می‌کند که در دولت‌های با سلیقه‌های مختلف مجالسی با سلیقه‌های مختلف داشته‌ایم، تأکید کرد : سازوکار انتخابات تخلف‌پذیر و مهندسی‌پذیر نیست.

استاندار مازندران پیش‌بینی کرد که نتیجه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران زودتر از دوره‌های قبل اعلام شود.

 

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۲۸۴۲ پرونده تخلف در طرح ویژه نظارتی نوروز

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: طرح نظارتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز که از تاریخ ۱۶ اسفند ماه سال گذشته برگزار شده بود روز ۲۴ فروردین ماه سالجاری به پایان رسید.

او با اشاره به اینکه در این طرح از ۶۰۹۲ بنگاه اقتصادی استان بازدید شده است از شناسایی ۲۸۴۲ واحد صنفی، توزیعی، خدماتی و تولیدی متخلف خبر داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران افزود: برای تمامی این واحد‌ها پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او ارزش پرونده‌های متشکله را بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال اعلام و گفت: بیشترین تخلفات شناسایی شده گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

کهنسال افزود: بازرسان اداره کل صمت به همراه بازرسان اصناف و دیگر دستگاه‌های اجرایی همچنان بر روند فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های صنفی نظارت داشته و با هر گونه تخلف احتمالی برخورد خواهند کرد.

او در پایان از عموم شهروندان تقاضا کرد هر گونه تخلفات اقتصادی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • انتخابات مجلس دوازدهم عبور از قوم‌گرایی و خوش مدگویی به شایسته سالاری بود
  • تشکیل ۲۸۴۲ پرونده تخلف در طرح ویژه نظارتی نوروز
  • تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو
  • امکانات رایگان صداوسیما در اختیار نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • ذوالنور: مشارکت در انتخابات با وجود تلاش دشمن خوب بود
  • مجلس دوازدهم «نظارت» را تقویت کند
  • ذوالنوری: مشارکت مردم در انتخابات با وجود تلاش دشمن خوب بود