Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت پرسپولیس گفت: خیلی از بازیکنان پرسپولیس از استوکس بهتر و حرفه ای تر هستند و باشگاه باید با این بازیکن برخورد کند.

پایان رأفت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط تیم پرسپولیس و مشکلات خط دفاعی این تیم اظهار داشت: در سه بازی  استقلال، الدحیل و الشارجه، پرسپولیس 6 گل دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ کس دوست ندارد که تیمش 6 گل را بخورد، چون تفکرات گل‌محمدی کاملا هجومی است کار دفاعی کمی سخت می‌شود. برای کار دفاعی باید زمان بیشتری گذاشته شود. تیمی که هجومی بازی می‌کند موقعیت‌های زیادی به حریف می‌دهد. باید زمان بیشتری را به سرمربی بدهد تا مشکلات خط دفاعی را حل کنند.

رافت افزود: تیم در حالت هجوم باز بازی می‌کند و باید در لحظه انتقال توپ به دفاع تیم جمع شود و بازیکنان وظیفه‌شان را انجام دهند. قطعا دفاع فردی خوب عمل نمی‌کند، باید دفاع تیمی هماهنگ شود و همه بازیکنان به خط دفاعی کمک کنند. پرسپولیس در ضدحمله‌ها دچار مشکل است و مثل بازی با الشارجه این مشکل نمایان می‌شود.

وی خصوص عملکرد یحیی گل محمدی در بازی گذشته پرسپولیس عنوان کرد: تیم یحیی خیلی شجاعت دارد که در همه بازی‌ها هجومی عمل می‌کند. او در تمام بازی‌ها فقط مهاجم اضافه کرده است و تفکراتش کاملا هجومی است.

پایان رأفت در مورد مرخصی به استوکس تاکید کرد: من از این مرخصی خیلی ناراحتم، بازیکنی که 20 دقیقه بازی می‌کند قطعا آماده نیست و نباید به مرخصی برود و در آنجا به کلوپ شبانه حاضر شود، مگر می‌شود بازیکن حرفه‌ای به چنین جاهایی برود. باشگاه باید او را توبیخ کند و از او توضیح بخواهد، اگر در کشورهای دیگر این اتفاق رخ می‌داد قطعا برخورد با او می‌شد. اگر برخورد نشود در حق بازیکن‌های دیگر اجحاف شده است. بازیکنانی مثل نوراللهی، علیپور و خلیل‌زاده 10 برابر استوکس هستند و خیلی حرفه‌ای عمل می‌کنند و این کارها را انجام نمی‌دهند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی پیش روی این تیم با سپاهان عنوان کرد: بازی سختی خواهد بود، سپاهان با تفاضل گل در جدول سوم است و هر دو تیم با یک بازی کمتر در جدول حضور دارند. سپاهان هم در 10 روز گذشته چند بازی خیلی سنگین داشته است و مطمئن هستم بازی فوق‌العاده خوبی خواهد شد. پرسپولیس با پیروزی در این دیدار اختلاف امتیازی خوبی خواهد داشت و در ادامه بازی‌ها راحت‌تر ادامه خواهد داد و برد سپاهان در ادامه کار را برای پرسپولیس خیلی سخت می‌کند. مربیان پرسپولیس باید نگرش‌شان را در این دیدار تغییر دهند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال ورزشی سپاهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بیانیه‌نویسی در فوتبال ایران به پایان می‌رسد؟

عدم تربیت داوران مستعد و کاربلد سبب شده با اوج گرفتن سوت‌های اشتباه داوری، باشگاه‌ها و اهالی فوتبال با دستاویز قرار دادن این ضعف، علیه یکدیگر موضع‌گیری کنند و فضای فوتبال را پرتنش کنند.

به گزارش مشرق، مصاحبه‌های جنجالی و همچنین اوج گرفتن دوباره بیانیه‌نویسی باشگاه‌ها علیه یکدیگر که در بیانیه‌های اخیر دو تیم استقلال و پرسپولیس آشکار بود، کاسه صبر مدیران فدراسیون فوتبال را لبریز کرد تا آنها برای پایان دادن به این حواشی وارد میدان شوند و با برخوردهای انضباطی و جریمه‌هایی میلیاردی سعی در جلوگیری از ادامه این جنجال‌ها داشته باشند.

در این راستا بود که پیش از ظهر دیروز فدراسیون فوتبال اعلام کرد که «به منظور جلوگیری از حاشیه‌های غیرمتعارف و ایجاد آرامش در جهت ارتقای سلامت و نشاط در جامعه درخصوص انتشار و صدور اعلامیه، اطلاعیه، بیانیه، مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت، اظهارات در کنفرانس مطبوعاتی توسط مربیان، کادر فنی و اداری مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره باشگاه علیه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، هیئت‌های فوتبال، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها» با خاطیان برخورد خواهد کرد و آنها با جریمه‌هایی از ۲۰۰ میلیون تا ۴ میلیارد تومان روبرو خواهند شد.

فراموشی آموزش رفتار صحیح اجتماعی و فرهنگ‌سازی

بدون شک اتهام‌های بدون سند و مدرک و احساسی و نوشتن بیانیه‌های کف سکویی توسط باشگاه‌ها علیه یکدیگر، پذیرفتنی نیست، به خصوص که اتهامات مطرح شده در این بیانیه‌ها، باعث تهییج و تحریک هواداران و مسموم کردن فضای فوتبال می‌شود.علاوه بر این با توجه به اینکه نسبت به رد اتهامات بیانیه‌ها و صحبت‌هایی که در فضایی کاملا احساسی بیان شده، راستی آزمایی و اقناعی هم صورت نمی‌گیرد، فوتبال بیشتر از قبل وارد حواشی و جو اتهام‌پراکنی‎‌ می‌شود.

در چنین شرایطی برخورد با چنین صحبت‌ها و بیانیه‌هایی که خیلی از آنها تهی از واقعیت و تنها برای جوسازی صورت می‌گیرد، ضروری است و برخورد انضباطی فدراسیون فوتبال و جریمه‌های سنگین در کاهش چنین هجمه‌ها و جنجال‌هایی بی‌تاثیر نخواهد بود.

با این حال در برخورد با حاشیه‎‌های مانند اتهام‌زنی‌ها و بیان مطالب خلافع واقع و تحریک‌کننده، علاوه بر جرایم انضباطی، به فرهنگ‌سازی نیز نیاز است، مسئله‌ای که در دهه‌های اخیر در فوتبال ایران چه رده ملی و چه باشگاهی مورد غفلت واقع شده و قدمی در این مسیر برداشته نشده است. بخش زیادی از رفتارهای غیراخلاقی که توسط بازیکنان، مربیان، مدیران و تماشاگران صورت می‌گیرد، ریشه در عدم آموزش رفتار صحیح اجتماعی دارد.

برنامه‌ریزی و هدفگذاری درباره آموزش و فرهنگ‌سازی برای ارائه یک رفتار حرفه‌ای و همراه با احترام و بدون حاشیه و جنجال که اتهام‌زنی بدون سند و مدرک نداشته باشد، قطعا فضایی را به وجود می‌آورد که دور از جنجال‌های فضای فعلی فوتبال است.

با این حال نگاه صرف نتیجه‌گرایی در باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال، سبب شده در مقابل ناهنجاری‌های فوتبال تنها به برخورد انضباطی تکیه شود، برخوردهایی که به عنوان یک مسکن و بازدارنده تنها برای چند مدت عمل می‌کند و پس از مدتی دوباره این حواشی و ناهنجاری‌ها از سر گرفته می‌شود.

برای درمان ریشه‌ای چنین معضلاتی در کنار برخورد انضباطی، باید به سمت سالم‌سازی فضای فوتبال با فرهنگ‌سازی و آموزش رفت، مسئله‌ای که اگر چه در بلندمدت جواب خواهد داد و نیازمند اجرایی شدن از رده‌های پایه است اما می‌تواند تنش‌های بی‌حاصل و تحریک‌کننده را از فوتبال ایران دور و دورتر کند.

نقش پررنگ فدراسیون فوتبال در حواشی فوتبال

علاوه بر این نگاهی به بیانیه‌های اخیر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس علیه یکدیگر و همچنین مصاحبه‌های پرحاشیه اهالی فوتبال نشان می‌دهد که بیشتر این حواشی ریشه در یک چیز دارد و آن هم سوت‌های بحث‌برانگیز داوری و عدم استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی است.

بخشی از آخرین بیانیه استقلال خطاب به باشگاه پرسپولیس گویای این واقعیت است، جایی که قهرمانی‌های متوالی قرمزها به عدم استفاده از VAR، ارتباط داده شده است:«... همین هفته هم اگر سیستم کمک داور ویدیویی در ورزشگاه آزادی بود، ملوان را نمی‌بردند و حتی می‌باختند و طی سالیان گذشته از فقدان کمک داور ویدیویی قهرمانی‌های کذایی متوالی به دست آورده‌اند که فریاد اعتراض همه باشگاه‌های ایران از این بی‌عدالتی و توجه به یک تیم خاص درآمد..»

پرسپولیس هم در بیانیه‌اش صدرنشینی استقلال را به اشتباهات داوری پیوند زده و در بخشی از آخرین بیانیه این تیم آمده است:« در همین فصل جاری رقابت‌ها اگر در رویایی مستقیم با پرسپولیس از اشتباهات داوری بهره‌مند نشده بودند، اکنون در صدر جدول نبودند.»

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد عدم تربیت داوران مستعد و کاربلد سبب شده با اوج گرفتن سوت‌های اشتباه داوری، باشگاه‌ها و اهالی فوتبال با دستاویز قرار دادن این ضعف، علیه یکدیگر موضع‌گیری کنند و فضای فوتبال را پرتنش کنند.

به همین خاطر ضروری است که فدراسیون فوتبال در کنار جریمه‌های میلیاردی برای بیانیه‌ها و مصاحبه‌ها، به مسئولیت خودش در زمینه‌های فرهنگ‌سازی اجتماعی و همچنین کاهش مشکلات داوری با استفاده از VAR و همچنین بالا بردن سطح داوری‌ها از مسیر دانش‌افزایی و استعدادیابی، نیز عمل کند تا این مسئله بیشتر از این فضای فوتبال را آلوده نکند و به بهانه‌ای برای باشگاه‌ها جهت توجیه ناکامی‌هایشان تبدیل نشود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اولین گفت‌وگوی وزیران دفاع آمریکا و چین
  • ریگی مسئول اول فرار از پرس در پرسپولیس
  • تقابل جذاب دفاع چپ‌ها در پرسپولیس (عکس)
  • چگونه بیانیه‌نویسی در فوتبال ایران به پایان می‌رسد؟
  • قطر خواستار کاهش تنش در منطقه شد
  • پرسپولیس قهرمان خواهد شد | بارها فریاد می‌زدم که در این پست بازیکن می‌خواهیم
  • چپ پرسپولیس از کار افتاد! (عکس)
  • عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم
  • اقدامات اورژانسی در مواجهه با فرد دچار قطع عضو
  • ایران برای «اقدامات دفاعی بیشتر» تردید به خود راه نمی‌دهد