Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواستگار قدیمی که با ساخت آیدی جعلی برای دختر مورد علاقه اش ایجاد مزاحمت و تهدید به اسید پاشی کرده بود ، دستگیر شد.

سرهنگ کاظمی رئیس پلیس فتا تهران گفت:زن  ۳۹ ساله در هفتم اذرماه سالحاری با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس، اظهار داشت: از چند ماه قبل شخصی در تلگرام که خود را از اقوامم معرفی کرده بود با آیدی که ظاهراً متعلق به یک خانم بود اقدام به ارسال پیامک به بنده می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متهم با اطلاعاتی که در طی این پیام‌ها از خودش داد به واسطه آشنایی قبلی که با خانواده ام داشت پی به این قضیه بردم که هویت وی جعلی بوده و از خواستگاران قبلی من است، ولی مزاحمت‌های مکرر وی باعث شد به وی هشدار دهم در صورت ادامه مزاحمت، مسئله را برای شوهرم بازگو می‌کنم ولی وی کماکان نسبت به این موضوع پافشاری می‌کرد.

به گفته رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای در دستور کار مهندسان فتا قرار گرفت با مستند سازی از پیام‌های ارسالی متهم، پلیس متوجه شد وی علاوه بر مزاحمت نسبت به شاکی، فرزندانش را نیز تهدید به اسید پاشی کرده و این موضوع در خانواده وی باعث اختلاف و رعب و وحشت شده و تمامی این موضوعات را متهم از روی علاقه دانسته و هرگونه قطع ارتباط تلفنی از سوی شاکی را اقدامی برای عملی کردن تهدیدش دانسته است.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی‌های فنی مأموران متوجه شدند، متهم با ایجاد آیدی های مختلف از شماره‌های گوناگون با ایجاد صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی قصد مخفی کردن هویت خود و پنهان ماندن از نگاه پلیس را داشته است تا پیگیری‌های شاکی در راستای شکایتش علیه متهم به نتیجه نرسد بلکه این مزاحمت‌ها را در ابعاد وسیع‌تری ارتقا دهد.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان کرد: با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای، متهم به نام (ا ف) ۴۲ ساله ساکن شهریار در تاریخ ۹۸/۱۰/۲۳ به پلیس احضار و با وجود ادله‌های پلیس (صفحات اینستاگرامی، ایجاد تهدید به اسید پاشی و.....) به عمل خود اعتراف کرد و گفت بنده چندین سال پیش خواستگار شاکی بودم و در پی جواب رد ایشان به خواستگاری من از این خانم با وجود علاقه زیاد به وی از ایشان کینه به دل گرفته و قصد تخریب وی و ایجاد تنش و فروپاشی زندگیش را داشتم و از کارم پشیمانم و درخواست بخشش را دارم.

کاظمی افزود: متهم در تکمیل بازجویی افزود بنده از روی علاقه به ایشان تهدیدات خود را بیان کردم و نسبت به اجرایی کردن آن‌ها هیچ گونه انگیزه‌ای نداشتم و فقط قصدم انتقام روحی از این خانم و خانواده اش بوده است که الان از این کار پشیمانم.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پایان به شهروندان توصیه کرد: هرگونه تهدید و ایجاد مزاحمت در خانواده که امین ترین نهاد در جامعه است را اطلاع دهند و نسبت به اقدامات قضائی در این مورد مجدانه اقدام کنند زیرا خانواده مهمترین بنیان اجتماعی است که نقش بزرگی در امنیت جامعه دارد، پلیس و قوه قضائیه همواره حامی مردم بوده و نسبت به اعمال مجرمانه برخورد قانونی را انجام می‌دهد. /مهر

یک تا شش ماه حبس در انتظار مزاحمان اینترنتی

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل فراری پس از ۲ سال در قشم

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مرد جوانی که بخاطر فحاشی در محله دربند مرتکب قتل شده و به قشم فرار کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمن و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار علی ولی‌پور گودرزی اظهار کرد: بامداد روز جمعه، بیست و هشتم مرداد ۱۴۰۱، درگیری مرگبار میان دو مرد جوان در خیابانی در محله دربند تهران از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد که با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شده و با جسد مرد حدوداً ۲۵ ساله‌ای مواجه شدند که از ناحیه سینه هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته بود، همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد قاتل پس از ارتکاب جنایت بلافاصله پا به فرار گذاشته است.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی تیم جنایی حکایت از آن داشت که مقتول در ساختمان مجلل رو به روی محل جنایت مشغول سرایداری بوده و با قاتل جوان از قبل اختلاف داشته که این موضوع درگیری مرگباری میان آنها را رقم زده است، کارآگاهان اداره دهم که در جریان تحقیقات جنایی متوجه دوربین مداربسته ساختمان شدند و به بازبینی لحظه به لحظه آن پرداختند و در ادامه پی بردند، دوست مقتول که یکی دیگر از سرایداران ساختمان بوده، قاتل را به صورت پنهانی به سالن انتظار ساختمان راه داده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد قاتل پس از حضور در ساختمان مورد نظر، مرد جوان را با درگیری به خیابان منتقل کرده و با یک ضربه چاقو از پا درآورده که در ادامه نیز مشخص شد مرد جنایتکار خیلی زود کشور را به صورت غیرقانونی به مقصد افغانستان ترک کرده است، کارآگاهان در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم متوجه شدند که متهم پس از دو سال به ایران بازگشته و به صورت مخفیانه در قشم کارگری می‌کند که همین سرنخ کافی بود تا متهم در یک قدمی بازداشت قرار گیرد.

ولی‌پور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم بی‌درنگ راهی قشم شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های چند ساعته مرد جنایتکار را در یک فرصت مناسب طی عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، متهم نیز در جریان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف و عنوان کرد بخاطر فحاشی دست به ارتکاب جرم زده است.

وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است، خاطرنشان کرد: متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات مقدماتی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کد خبر 746632

دیگر خبرها

  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر
  • دستگیری سارقان به عنف در اهر
  • دستگیری قاتل فراری در شوش
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • دستگیری قاتل فراری پس از ۲ سال در قشم
  • قتل در تهران، دستگیری در قشم