Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدباقر نوبخت» روز جمعه با حضور در حسینیه جماران و پس از رای دادن در جمع خبرنگاران در ارتباط با تمهیدات دولت برای مقابله با ویروس کرونا افزود:‌ با توجه جغرافیایی که ایران دارد و تعدد و تنوع مسافرانی که به ایران می آیند و می رود، متاسفانه مواردی از این بیماری را در کشور مشاهده کردیم.

وی ادامه داد:‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همه امکانات بسیج شده و دولت نیز به طور ویژه از وزارت بهداشت حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دکتر نمکی وزیر بهداشت اعلام کردم که هر مقدار منابعی که لازم باشد با توجه به اینکه از جان مردم مراقبت می کنیم، از سوی سازمان برنامه تخصیص می دهیم. 
نوبخت گفت: در 10 ماه گذشته بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان فقط برای جبران خسارت سیل پرداخت کردیم. هرچه قدر هم لازم باشد دولت در کنار مردم و برای دفاع و صیانت از آنان هزینه می کند. 
رییس سازمان برنامه و بودجه افزود:‌ روز گذشته(پنجشنبه) بار دیگر در جلسه ستاد اقتصادی با حضور رئیس جمهوری، یک بار دیگر ستاد ویژه برای پیشگیری و مقاببله با ویروس کرونا تشکیل شد و شب گذشته اولین جلسه این ستاد غیر از جلساتی که در وزارت بهداشت برگذار می شد، برگذار شد. در این مورد همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا رفع شود. 
وی درباره نبود دوربین های حرارتی در فرودگاه ها گفت: در این باره اطلاعی ندارم اما می دانم شایعات مختلفی از سوی عواملی در فضای مجازی پخش می شود که جز تضعیف روحیه ملت و نگرانی مردم چیزی دیگری نیست.

نوبخت افزود: تردید نکنید که آنچه وظیفه دولت است در ارتباط با پشتیبانی، برنامه ریزی و حمایت از مردم فروگذار نخواهد شد. باید بدانیم همه کشورها با قدرت های مالی مختلف در این زمینه آسیب پذیر بودند. ان شاالله با همراهی مردم از این مشکلات عبور می کنیم.

رشد اقتصای ایران در سال 2020 مثبت است

معاون رییس جمهوری همچنین گفت:‌ براساس آخرین گزارشی که مرکز آمار ایران برای پاییز داشت، رشد مثبتی داشتیم و این گواهی را مراکز بین المللی یعنی هم صندوق بین المللی پول و بانک جهانی اعلام کرده اند که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ مثبت است.

نوبخت ادامه  داد: با توجه به اینکه روند تورم کاهنده است و دیروز در اولین روز اسفند گزارش تورم ماه بهمن از سوی مرکز امار اعلام شد و خوشبختانه هم تورم سالانه و هم تورم نقطه به نقطه کاهش یافته و گرچه هنوز شرایط عادی نیست، اما باید این را به ذهن داشته باشیم که بعد از ان تحریم ها و شوکی که به اقتصاد کشور وارد شد، خوشبختانه مجددا همه شاخص ها به سمت مطلوب در حال تغییر است.

وی افزود:‌ امیدواریم با مجلس قوی و خوبی که سال اینده در کنار دولت است، بتوانیم بیش از پیش شاخص ها را اصلاح کنیم. آنچه اهمیت دارد رضایت مردم و اقتدار جمهوری اسلامی در رقابت های جهانی است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت ۸ صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی  و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.
در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند.

1071

برچسب‌ها ویروس کرونا محمدباقر نوبخت ستاد انتخابات کشور پروندهٔ خبری گام ششم، روز انتخابات کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا محمدباقر نوبخت ستاد انتخابات کشور محمدباقر نوبخت ویروس کرونا محمدباقر نوبخت ستاد انتخابات کشور وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود پزشکیان: وعده تورم تک‌رقمی دادند، اما نه‌تنها نصف نشد بلکه چندین برابر شد

مسعود پزشکیان با اشاره به معضلات اجتماعی به دنبال تشدید مشکلات اقتصادی توضیح داد: توجه به معیشت مردم در حد زنده‌ماندن‌شان از اصول قانون اساسی است؛ لذا دولت‌ها باید بتوانند مسکن، ازدواج، خوراک و شغل مردم را تأمین کنند، اما، چون نتوانسته‌ایم به این وظیفه عمل کنیم و تورم هم روزبه‌روز به‌جای اصلاح، بدتر شده است، طبیعی است که پدیده‌های اجتماعی مثل سرقت و کیف‌قاپی هم به مرور در جامعه زیاد شود.

به گزارش هم میهن، وی افزود: تا زمانی که نتوانیم معیشت، سرپناه و زندگی حداقلی مردم را که همان بخور و نمیر است، تأمین کنیم؛ طبیعتاً عده‌ای مجبور می‌شوند برای زنده‌ماندن دست به کار‌هایی بزنند که با اصول اخلاقی و انسانی در تضاد است.

پزشکیان در پاسخ به اینکه وظیفه دولت و مجلس دراین‌باره چیست؟ بیان کرد: «آقای رئیسی در شروع دولتش وعده داد تورم را اول نصف سپس تک‌رقمی می‌کند، اما نه‌تنها تورم نصف نشد، تک‌رقمی که جای خود دارد بلکه چندین برابر شد. قدرت خرید شدیداً پایین آمد و کارمندانی که زندگی معمولی داشتند، دیگر نتوانستند حتی مایحتاج روزانه خود را تأمین کنند. رفاه در سطح مناسب از زندگی مردم رفته و سفره‌های مردم کوچک شده و دولت به وعده‌هایی که داده بود، عمل نکرده است. حتی شعار‌های مربوط به مسکن را محقق نکرده و بحث رانت و رشوه هم قرار بود برچیده شود، اما این‌طور نشد».

دیگر خبرها

  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • مسعود پزشکیان: وعده تورم تک‌رقمی دادند، اما نه‌تنها نصف نشد بلکه چندین برابر شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • واکنش نوبخت به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل