Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@14:37:19 GMT

توصیه به نوشتن اسم کاندیدای خاص جرم است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۹۱۵۹

توصیه به نوشتن اسم کاندیدای خاص جرم است

سعید رازانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا  اجرای قانون را اولویت اصلی دانست و افزود: قانون موارد جرم و تخلف در روز رای گیری  از جمله توصیه به نوشتن اسم کاندیدای خاص را مشخص کرده  که همه ملزم به اجرای قانون هستند.

وی ادامه داد: در حالیکه مردم تصمیم خود را گرفته اند اما ممکن است برخی افراد متفرقه روز رای گیری در شعبه و یا اطراف شعب برای فردی تبلیغ کرده و دیگران را به نوشتن نام کاندیدای مورد نظر خود ترغیب کنند که این نوع رفتار، جرم محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بنابر ماده ۶۶ قانون انتخابات، خرید و فروش رای در روز انتخابات، توزیع کمک های  نقدی و غیرنقدی برای ترغیب مردم به نفع یک کاندیدای خاص، رای دادن بیش از یکبار با یک شناسنامه

و رای دادن با شناسنامه دیگری از مصادیق تخلف می باشد.

۱۷۱ کاندیدا ی مجلس یازدهم لرستان در حال رقابت هستند.

در این دوره از انتخابات یکهزار و  ۴۸۹ شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴مورد روستایی می باشد و تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار نیز به ترتیب ۸۹۴ و ۵۹۵ مورد است .

 آمار واجدین شرایط رای دادن در استان  یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام  شده که از این تعداد ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن هستند .

متولدین روز دوم اسفند ۱۳۸۰/۱۲/۲ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای دهند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انتخابات جرم خانه ملت خرید و فروش مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشتن «بیژن و منیژه» ۳ سال طول کشید/ چاهی برای تولد دوباره

شکرخدا گودرزی نویسنده و کارگردان تئاتر که قصد دارد در جدیدترین تجربه خود نمایش «بیژن و منیژه» را به صورت تئاتری موزیکال در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه ببرد، درباره تمرکز خود روی شاهنامه فردوسی و تبدیل قصه‌های مختلف آن به نمایشنامه، به خبرنگار مهر گفت: رابطه من و شاهنامه از سال‌ها پیش شکل گرفته است. در این سال‌ها قصه‌های مختلفی نظیر «بهرام چوبینه»، «روز سیاوش»، «رستم و اسفندیار» و «فرزند یک خنیاگر» را از شاهنامه فردوسی گرفته و تبدیل به نمایشنامه کردم.

وی یادآور شد: قصه «بیژن و منیژه» مدت‌ها در ذهن من بود. سال‌ها پیش وقتی شهرو خردمند به ایران سفر کرده بود این قصه را برای او می‌خواندم. خردمند به من می گفت که این خوانش از شاهنامه برایش جالب است. مدت‌ها با این قصه کلنجار رفتم. برخی پژوهشگران می‌گویند فردوسی حتی پیش از سرایش شاهنامه فردوسی این قصه را نوشته بود. روایت‌هایی هم هست مبنی بر این‌که خنیاگران این قصه را برای فردوسی گفته‌اند حتی در متون اشکانی هم داستان «بیژن و منیژه» را داریم. این قصه پر از نیرنگ و جنگ و فرهنگ است؛ قصه‌ای کامل که هم عاشقانه، هم پهلوانی و هم خردمندانه است. فردوسی تشبیهات عجیب و زیبایی در این قصه دارد.

گودرزی درباره ویژگی‌های قصه «بیژن و منیژه» توضیح داد: ویژگی مهمی که این قصه دارد این است که فردوسی در این قصه زنی را روایت می‌کند که هم دارای فرهنگ است و هم دانش، سواد کتابی و خرد. او در عین حال یک هنرمند هم است. این ویژگی‌ها وقتی جالب است که به این توجه کنیم ۱۲۰۰ سال قدمت برای این شخصیت در نظر گرفته شده است.

این کارگردان تئاتر درباره دغدغه به صحنه‌بردن قصه «بیژن و منیژه» تاکید کرد: ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که به نوعی کم‌تر از عشق می شنویم و جامعه بیشتر درگیر خشونت است. این قصه به زیبایی به عشق می‌پردازد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نکته دراماتیک قصه «بیژن و منیژه»، چاه بیژن است که گویی چاه جوانی همراه با غرور و نادانی است که بیژن باید به درون آن برود تا تولدی مجدد داشته باشد.

گودرزی در پایان درباره مدت‌زمان نگارش نمایشنامه «بیژن و منیژه»، اظهار کرد: نگارش این نمایشنامه حدود ۳ سال طول کشید زیرا باید پژوهش و نکات مختلف را جمع‌آوری می‌کردم تا مشخص شود قصه «بیژن و منیژه» را چگونه باید روایت کنم.

نمایش موزیکال «بیژن و منیژه» با حضور هنرمندان موسیقی و تئاتر پس از ۹ ماه تمرین آماده اجرا می‌شود و داستان بیژن سردار جوان ایرانی است که به مقابله و جنگ با شورشیان و طغیانگران می‌رود ولی در این مسیر دلباخته منیژه می‌شود که دختری تورانی است.

این نمایش از اوایل اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

کد خبر 6063049 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • تأثیر قانون شفافیت مالی در انتخابات مجلس از زبان دادستان کل کشور
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • نوشتن «بیژن و منیژه» ۳ سال طول کشید/ چاهی برای تولد دوباره
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • (ویدئو) خاطره عجیب آقای بازیگر: به یک نفر سیلی زدم، سال بعد کاندیدای سیمرغ شد!
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟