Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله امامی کاشانی دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران در انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای خبرگان شرکت کرد.

امیدواریم که مردم نسبت سرنوشت خود ارزان‌فروشی نکنند

محمدعلی وکیلی، نماینده مردم تهران، در مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

بنابر گزارش ایلنا، وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: اینکه رهبر انقلاب می‌گویند هرکس به ایران و منافع ملی می‌اندیشد و علاقمند است پای صندوق بیاید و رای بدهد به این معناست که راهبرد جمهوری اسلامی یک انتخابات با نتیجه مطلوب نیست بلکه اراده و راهبرد نظام همواره انتخابات با مشارکت بالا و حضور گسترده مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیلی ادامه داد: این در حالی است که برخی جناح‌های سیاسی همواره انتخابات با نتیجه مطلوب خود را می‌خواهند و چنین انتخاباتی را انتخابات خوب می‌دانند، در روزهای اخیر شاهد این بودیم که دستگاه‌های مختلف راهبردی جمهوری اسلامی یک انتخابات با مشارکت بالا را در دستور کار قرار ندادند، به همین دلیل در این ساعت که باید صف رأی دهندگان در حسینیه ارشاد به خیابان می‌رسید، اما چنین نیست.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امیدواریم که مردم نسبت سرنوشت خود ارزان‌فروشی نکنند و در ساعات آینده تا عصر شاهد حضور باشکوه مردم باشیم.

وی در خصوص پیش‌بینی از مجلس آینده اظهار داشت: در حال حاضر در ۱۵۰ حوزه انتخابی هیچ نیرویی برای رقابت نداریم و قبل از انتخابات نتیجه را به جریان رقیب واگذار کرده‌ایم، همچنین در حوزه انتخابیه تهران احساس می‌کنم که بخش زیادی از کرسی‌ها در دور اول مشخص نشده و به دور دوم خواهد رفت.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید منتظر تشکیل یک مجلس یکدست باشیم، من همواره گفته‌ام که مجلس یکدست اصلاح‌طلب خسارت‌بار و مجلس یکدست اصولگرا ویرانگر است، اتفاقاتی مانند بالا رفتن از دیوار سفارت عربستان و سفارت انگلستان در دوره یک مجلس یکدست رخ داد که نه در شأن مجلس بود و نه در مسیر منافع ملت ایران بود.

وکیلی همچنین با انتقاد از عملکرد دولت و اصلاح‌طلبان در مسأله کادرسازی، تصریح کرد: در بسیاری از حوزه‌ها ما گزینه‌ای برای ثبت‌نام و حضور در انتخابات نداشتیم که این نشان می‌دهد جریان اصلاح‌طلبی از نظر کادرسازی در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و همچنین دولت نیز در این سال‌ها از جوانان توانمند و تحصیل کرده اصلاح‌طلب استفاده نکرد و برای آنان فرصت کسب تجربه را فراهم نکرد، در حالی که مشاهده می‌کنید جریان مقابل از ظرفیت صدا و سیما به خوبی برای شناساندن چهره‌های جوان خود در قالب مصاحبه، کارشناس‌های تلویزیونی و مجری‌گری در برنامه‌ها بهره می‌برد و آنها را در جامعه معرفی می‌کند.

لیست‌ها توانایی دفاع از حقوق عامه را ندارد

محمد غرضی، وزیر دولت هاشمی رفسنجانی، ظهر امروز(جمعه) پس از حضور در حسینیه ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: مردم نگران این هستند که مجلس شورای اسلامی به جای دفاع از حقوق عامه یعنی ملت از حقوق افراد خاص و ویژه دولت دفاع کند.

وی ادامه داد: در صورتی که مجلس صرفاً به دنبال حمایت از افرادی خاص و ویژه دولتمردان باشد نمی‌توان دیگر نام آن را مجلس گذاشت بلکه تبدیل به یک اداره و یا دستگاه دولتی می‌شود.

بر اساس گزارش ایلنا، غرضی متذکر شد: هم در دوران مشروطه و هم در مجلس شورای اسلامی، مجالس ما همیشه ابزار دولت‌ها بوده‌اند و حقوق عامه را به نفع افراد خاص یعنی رانت‌خواران، احزاب، گروه‌ها و به ویژه دولتی‌ها ضایع کرده‌اند در حالی که باید حقوق مردم را مورد توجه قرار دهند.

غرضی در توصیه به رای‌دهندگان گفت به کسی رای بدهید که می‌شناسید و ادامه داد: امام فرمود حرام است به کسی رای بدهید که او را نمی‌شناسید. چرا به کسی که نمی‌شناسید رای می‌دهید؟ چرا به لیست‌ها رای می‌دهید؟ لیست‌ها واسطه بین جمهوری و قدرت سیاسی است، لیست‌ها توانایی دفاع از حقوق عامه را ندارد.

او همچنین درباره رد صلاحیت‌ها گفت: تمامی کسانی که صلاحیت‌شان تایید شد به تدریج صلاحیت‌شان یا توسط خودشان یا دیگران رد شد. شما ببینید رئیس اصلاح‌طلبان دیگر در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کند، رئیس اصولگراها دیگر ثبت‌نام نمی‌کند، رئیس مجلس دیگر ثبت‌نام نمی‌کند.

غرضی ادامه داد: اینها خودشان، خودشان را رد کردند. شورای نگهبان در هر مجلسی که تشکیل شده تعداد زیادی از افرادی را که قبلاً خودش تایید کرده رد می‌کند. بنابراین روش اینکه چگونه تشخیص دهیم چه کسی صلاحیت دارد دیگر مثل قبل نیست چون روش‌های گذشته از بین رفته است و یک راه بیشتر وجود ندارد؛ کسی صلاحیت دارد که عقبه اجتماعی داشته باشد نه کسی که عقبه حزبی و گروهی دارد.

اقدام آمریکا برای ما هیچ اهمیتی ندارد

محمد حسن صادقی‌مقدم، عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، لحظاتی پیش رأی خود را به صندوق شماره ۱۷۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انداخت.

بر اساس گزارش ایلنا، وی در پاسخ به سئوالی  مبنی بر اینکه روند انتخابات تا به حال چگونه بوده است، گفت: همکاران ما در سراسر کشور، پابه‌پای همکاران اجرایی در وزارت کشور کار نظارت را شروع کردند. میزان مشارکت در همین ساعات اولیه انتخابات چشمگیر و دور از انتظار بوده و امیدواریم که با همین روند ان‌شاالله تا قبل از پایان ساعت رسمی، مردم شریف ایران آرای خودشان را به صندوق‌ها بریزند و برگ زرینی به اوراق زرین نظام جمهوری اسلامی بیافزایند و این جهاد مقدس و جشن ملی را به خوبی به پایان برسانند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که جنابعالی هم جزو آن ۵ نفر از اعضای محترم شورای نگهبان هستید که مشول تحریم‌های آمریکا شدید پاسخ شما به این اقدام آمریکا چیست؟ اظهار کرد: خداوند را سپاسگزارم و امیداوارم که ائمه اطهار علیهم‌السلام و همچنین رهبری عزیز امام خامنه‌ای ما را از لیست سربازان خودشان خارج نکنند و این اقدام آمریکا برای ما هیچ اهمیتی ندارد. 

مجلس یازدهم، مجلس مهمی است

پروانه مافی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

بر اساس آنچه مهر نوشته است، وی گفت: در انتخابات گذشته صف رای دهندگان حسینیه ارشاد به بیرون از حسینیه و کوچه کنار آن رسیده بود، اما اکنون شاهد چنین صفی نیستیم. البته بسیار امیدواریم که مردم در ساعات آینده نسبت به سرنوشت خودشان و همچنین اهمیت مجلس یازدهم حساسیت نشان داده و در انتخابات حضور پیدا کنند. مجلس یازدهم مجلس مهمی است و تصمیمات مهمی در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی خواهد گرفت.

27215

کد خبر 1355248

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم محمد امامی کاشانی محمد غرضی اصلاح طلبان اصولگرایان مجلس شورای اسلامی حسینیه ارشاد حضور در حسینیه جمهوری اسلامی شورای نگهبان مجلس یازدهم مجلس یکدست سرنوشت خود حقوق عامه ثبت نام لیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، متن فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

مردم  قدر شناس خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان در چند روز اخیر در قالب تجمعات خودجوش، کاروان خودرویی، جشن و نورافشانی، بغض انباشته و فرو رفته از حدود هفت ماه ظلم و جنایت این رژیم کودک کش در غزه را ابراز و حمایت همه‌جانبه خویش از عملیات مقتدرانه و هوشمندانه وعده صادق علیه رژیم نامشروع، جنایتکار و متجاوز صهیونیستی را اعلام کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با محکوم کردن استمرار جنایات رژیم کودک‌کش و خبیث صهیونیستی و همچنین تقدیر و تشکر از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»، از عموم مردم استان دعوت می‌نماید به شکرانه این عملیات غرورآفرین و تحقیر تاریخی رژیم خون آشام صهیونیستی با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه که پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه ۳۱ فروردین در همه میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان برگزار خواهد شد حضوری منسجم و دشمن شکن داشته باشند.

این تظاهرات در بیرجند از مصلی و مسجد جامع المهدی (عج) تا میدان نماز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • نتانیاهوی ملعون از سرنوشت صدام عبرت بگیرد
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود