Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم تهران در حالی امروز در حوزه‌های انتخابیه صف کشیده‌اند که بمباران خبری و جنگ رسانه‌ای دشمن در این چند روز اخیر بی‌وقفه ادامه داشت، ولی تهرانی قصد دارند امروز جشن ملی دیگری ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، انتخابات یازدهمین دوره مجلس و میان دوره‌ای خبرگان بر اساس قانون از ساعت هشت صبح امروز در سراسر کشور در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینیه ارشاد از شعب اخذ رأی مشهور تهران است که مردم و برخی سیاسیون به صورت سنتی برای دادن رأی به اینجا مراجعه می‌کنند.

امروز هم حسینیه ارشاد مانند انتخابات گذشته شاهد استقبال مردم و حضورشان برای رأی دادن است. شلوغی این شعبه انتخابیه چشمگیر بوده و کار را برای عکاسان، خبرنگاران و تصویربرداران سخت کرده است. استقبال رسانه‌های خارجی از پوشش لحظه به لحظه انتخابات نشان از اهمیت این مشارکت و سهم آن برای آینده کشور است.

افراد با سلایق و پوشش‌های مختلف پای صندوق حاضر می‌شوند و هرچند در ظاهر و پوشش تفاوت چشمگیری دارند، همگی بر یک باورند که حضور در انتخابات وظیفه شهروندی و نشان دهنده غیرت ایرانی است. دختر جوانی خود را با ویلچر پای صندوق رسانده که از ناحیه دست هم ناتوان است. او افتخار خود می‌داند که در این کار ملی شرکت کرده است.

این دختر جوان که به گفته خودش دومین حضورش در عرصه انتخابات کشور است، رأی خود را به سردار دلها حاج قاسم سلیمانی تقدیم کرد. پیرزنی هم در جمعیت حاضر پای صندوق بود که گفت: برای سرفرازی و عزت کشورم آمده‌ام تا رای بدهم.
این پیرزن که شاخه گل رزی هم در دست داشت گفته که می‌خواهم به اندازه یک رأی گره از کار کشورم باز کنم. کشورهای زیادی را گشته‌ام و به یقین می‌گویم هیچ کجا ایران خودمان نمی‌شود.

یک جوان رأی اولی دلیل حضورش در پای صندوق رأی را علاقه فراوان به کشورش عنوان کرد و گفت: مسیر آینده خودم را روشن می‌بینم و با این رأی این مسیر را بازتر می‌کنم. دوستش هم که در کنارش ایستاده بود، عشق سردار سلیمانی را دلیل حضورش پای صندوق رأی عنوان کرد و گفت: برای امنیت کشورم تا پرچم ایران همیشه در احتزاز باشد، امروز روز اقتدار ایران است.

برخی مردم با دسته‌های گل رز قرمز وارد حسینیه ارشاد می‌شوند و به یکدیگر گل می‌دهند. جمعیت حاضر در صحن حسینیه ارشاد لحظه به لحظه حجیم‌تر و فشرده‌تر می‌شود. اکثر سیاسیونی که به حسینیه ارشاد آمده‌اند از جناح اصلاح‌طلبان هستند. آنان در گفتگو با خبرنگاران این‌طور وانمود می‌کنند که انتخابات را واگذار کرده‌اند. صحبت‌های اصلاح‌طلبان حاضر در حسینیه ارشاد کماکان مانند اظهارنظرهای پیشین آنان با لحن معترضانه است.

پیرمرد دیگری در صف رأی‌‌دهندگان است که وقتی از او سؤال می‌کنم برای چه رأی می‌دهی، بغض گلویش را می‌گیرد و اشکش جاری می‌شود. می‌گوید به عشق کشورم آمدم و با چشم گریان از کاندیداهایی که می‌خواهند وارد مجلس شوند خواهش می‌کند فقط برای مردم کار کنند. مردی دیگر کنار او ایستاده. کمی شاکی است. انگشتش را نشان می‌دهد به نشانه اینکه رأی داده و خطاب به نمایندگان می‌گوید: مشکلات مردم را حل کنید. فقط به فکر خودتان نباشید. مردم در سختی هستند و اگر امروز اینجا حاضر شده‌اند به عشق سردار سلیمانی و رهبر معظم انقلاب است. این مرد می‌گوید: هنوز دلم از داغ سردار خون است و هنوز نام سردار سلیمانی اشکم را روان می‌کند.

برخی رأی‌‌دهندگان با در دست داشتن عکس‌هایی از سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مقام معظم رهبری وارد حسینه ارشاد می‌شوند با این نشانه که به عشق کشور آمده‌اند. بی‌صدا رأی‌شان را به صندوق می‌اندازند و از در دیگر خارج می‌شوند. بنا بر اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شوره اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان تا ساعت پنج بعدازظهر در شعب اخذ رأی ادامه دارد که این زمان قابل تمدید است.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس حسینیه ارشاد جشن ملی حسینیه ارشاد پای صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حیدر آسیابی» در جلسه ای که امروز با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد اظهار کرد: دادستان های استان با انگیزه و حضور میدانی که در حوزه های قضایی دارند پای کار توسعه و برقراری امنیت در استان هستند.
 
به گفته وی؛ با اتخاذ رویه واحد در دادسراهای سراسر استان کیفیت خدمات قضایی به مردم نیز افزایش یافته است.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی را از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته دانست و گفت: نمونه بارز آن، توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه های مصالح فروشی در این منطقه به کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
 
وی ادامه داد: یکی از قوی ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان مرکز استان انتخاب کردیم که در نتیجه اقدامات وی امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده ها در بخش دادستانی هستیم  که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم ، رسیدگی به پرونده ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
 
به گفته وی؛ در اغتشاشات 1401، دادستان ها و قضات دادسراهای ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می کردند.
 
آسیابی با اشاره به اهتمام ویژه دادستان های استان در حوزه حقوق عامه، اظهار کرد: شاخص ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل «النگدره» با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
 
وی افزود: رونق تولید در  110 واحد تولیدی تعطیل یا در استانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد