Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@15:36:32 GMT

نقص فنی قطار اهواز - ماهشهر

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۹۵۰۶

نقص فنی قطار اهواز - ماهشهر

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به نقص فنی قطار اهواز- ماهشهر گفت: در حال حاضر مشکل حل و تردد در این مسیر در حال انجام است.

عبدالکریم درویش‌زاده اظهار کرد: قطاری که از ایستگاه کارون - اهواز به سمت ماهشهر در حال حرکت بود در ایستگاه میان دشت و در سوزنگاه جنوبی به سمت ماهشهر دچار نقص فنی شد.

وی افزود: این قطار با توجه به اینکه در سوزنگاه دچار مشکل شد، مسیر را مسدود کرد و هیچ قطاری امکان تردد در این مسیر را نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه‌آهن جنوب عنوان کرد: قطار اهواز - ماهشهر حدود ساعت ۱۰ صبح امروز دچار مشکل شد و پس از تعمیر انجام گرفته، به مسیر خود ادامه داد و مشکل حل شد.

درویش‌زاده با اشاره به اینکه هیچ خروج از خطی رخ نداده است، بیان کرد: پس از تعمیر انجام‌شده، مسیر باز شد و مسافران به کمک‌ دو قطار به مقاصد خود راهی شدند و اکنون هیچ مشکلی در زمینه تردد وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قطار راه آهن جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بلیط هواپیما و قطار با قیمت مناسب رزرو کنیم؟

اگر بخواهیم از میان همه وسایل نقلیه تنها به دو گزینه برای تجربه سفری آسوده و بی‌دغدغه اشاره کنیم بی‌شک قطار و هواپیما تنها گزینه‌هایی هستند که باید از آنها نام ببریم. تردیدی نیست که یکی از دغدغه‌های متقاضیان خرید بلیط برای این دو وسیله نقلیه پرطرفدار پیدا کردن بلیط با قیمت مناسب است.

همیشه راهکارها و ترفندهایی وجود دارند که با بکارگیری از آنها می‌توان بلیط هواپیما و قطار را با قیمت مناسب رزرو کرد. این مطلب را تا انتها بخوانید تا این تکنیک‌ها را با هم مرورو کنیم.

برنامه‌ریزی هوشمندانه برای زمان خرید بلیط

اگر از آن دسته افرادی هستید که درست زمانی که تب و تاب سفر بالا رفته است و اغلب افراد در تکاپوی برنامه‌ریزی برای سفر هستند شما هم اقدام به سفر می‌کنید پس تعجبی هم ندارد که بخش زیادی از بودجه سفرتان را صرف خرید بلیط وسیله نقلیه سفر می‌شود. زیرا به طور کلی میان زمان رزرو بلیط و در واقع همان زمان سفر با قیمت رزرو بلیط رابطه مستقیمی وجود دارد؛ بنابراین در ایام شلوغ سفر مانند فصل بهار یا تعطیلاتی مثل ایام نوروز و عید فطر قیمت بلیط‌ها هم افزایش پیدا می‌کنند و برعکس. یعنی در ایام خلوت سفر نظیر فصل زمستان یا روزهای غیر تعطیل و میانی هفته هم با کاهش حجم سفرها قیمت‌ بلیط هم ارزان‌تر می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال خرید ارزان ترین بلیط هواپیما هستید بهتر است قبل از هر چیز زمان سفرتان را هوشمندانه‌تر انتخاب کنید و با سفر در ایام غیر پیک یا خلوت سفر پروازتان را با قیمت ارزان‌تر بخرید. اگرچه نوسان قیمت بلیط قطار در مقایسه با بلیط پرواز کمتر است؛ اما این موضوع تا حد زیادی درباره بلیط‌های قطار هم صدق می‌کند.

رزرو بلیط در بازارهای جامع آنلاین

مدت‌ها است که دیگر همه از مزایای خرید آنلاین بلیط سفر باخبرند و کمتر کسی حاضر است وقت با ارزشش را برای مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی جهت خرید بلیط هدر دهد. بعلاوه در خرید آنلاین امکان بیشتری برای مقایسه گزینه‌ها و انتخاب ارزان‌ترین گزینه وجود دارد. با همه اینها صرفاً خرید اینترنتی بلیط قطار یا هواپیما تضمینی برای ارزان بودن قیمت آن نیست. تنها به شرطی می‌توانید مطمئن باشید که خرید آنلاین برایتان مقرون به صرفه است که به منبعی مراجعه کنید که بیشترین تعداد گزینه‌ها را در دسترس شما بگذارد. زیرا هر قدر گزینه‌هایی که برای انتخاب بلیط در اختیار دارید بیشتر باشد احتمال پیدا کردن خوش‌قیمت‌ترین گزینه‌ها هم بالاتر می‌رود. پس توصیه می‌کنیم برای رزرو بلیط به سراغ بازارهای جامع آنلاین که تحت عنوان مارکت پلیس شناخته می‌شوند بروید. در این صورت فرقی ندارد که بخواهید بلیط قطار بخرید یا هواپیما در این بازارهای آنلاین خدمات سفر به طور جامع پوشش داده می‌شوند و در زمان انتخاب بلیط می‌توان از میان طیف گسترده‌ای از بلیط‌ها می‌توان دست به انتخاب بلیط با قیمت مناسب زد.

رزرو بلیط با تخفیف‌های لحظه آخری

اگر فقط چند باری هم اقدام به رزرو اینترنتی بلیط سفر کرده باشید پس احتمالاً عنوان تخفیف لحظه آخری هم برایتان تا حدودی آشنا است. این تخفیف همان‌طور که از اسمش پیدا است به معنای تخفیف برای بلیط‌هایی است که علی‌رغم نزدیک شدن به تاریخ شروع حرکت همچنان به فروش نرفته‌اند. هرچند این تخفیف‌ها اغلب برای بلیط هواپیما اعمال می‌شود؛ اما برخی اوقات برخی از بلیط‌های قطار با تخفیف لحظه آخری ارائه می‌شوند. البته در نظر داشته باشید که بلیط‌ لحظه آخری و تخفیف لحظه آخری دو مقوله جدا از هم هستند. به عبارت ساده‌تر بلیط‌هایی که در فاصله کمی مانده به شروع حرکت و با نام بلیط لحظه آخری عرضه می‌شوند همیشه هم شامل تخفیف لحظه آخری نمی‌شوند و گاهی بدون تخفیف و حتی با قیمت گران‌تر به فروش می‌رسند؛ بنابراین صرفاً با دیدن عنوان بلیط لحظه آخری به خرید ترغیب نشوید؛ بلکه فقط در ایام خلوت که این بلیط‌ها قیمت ارزان‌تری دارند، به سراغ آنها بروید.

انتخاب گزینه‌های اقتصادی در زمان خرید بلیط

اگر تا اینجای مطلب راهکارهای ارائه شده را دنبال کرده‌اید باید بگوییم یکی دیگر از کارهایی که برای خرید بلیط ارزان قیمت چه قطار و چه هواپیما باید به آن توجه کنید در نظر گرفتن تفاوت‌های قیمتی در مسیرهای یکسان است. به عبارتی برای یک مسیر مشخص چندین و چند بلیط پرواز یا قطار با قیمت‌های مختلف وجود دارد که همیشه می‌توانید با انتخاب گزینه‌های اقتصادی هزینه خرید بلیط را کاهش دهید.

گزینه‌های ارزان برای خرید بلیط قطار

در خصوص سفرهای ریلی بلیط قطارهای اتوبوسی یا سالنی که امکانات و خدمات کمتری نسبت به قطارهای کوپه‌ای دارند اقتصادی‌تر است. در مقابل برای سفرهای دسته‌جمعی و خانوادگی خرید بلیط گروهی قطار یا کوپه دربستی گزینه اقتصادی‌تری است؛ زیرا مبلغی به عنوان تخفیف برای آن در نظر می‌گیرند. حتی اگر انتخابتان قطارهای کوپه‌ای است باز هم می‌توانید به جای قطارهای لوکس و پنج ستاره به سراغ قطارهای سه ستاره و دو ستاره بروید.

گزینه‌های ارزان برای خرید بلیط هواپیما

در خصوص بلیط هواپیما هم برخی گزینه‌ها به عنوان ارزان‌ترین گزینه‌ها هستند و توصیه می‌شود در زمان خرید بلیط به دنبال پیدا کردن این گزینه‌های قیمتی باشید. اول از همه بهتر است بدانید ایرلاین‌ها نرخ‌های متفاوتی دارند و برخی از آنها قیمت اقتصادی‌تری دارند. در پروازهای خارجی اغلب ایرلاین‌های داخلی بلیط ارزان‌تری عرضه می‌کنند. بلیط چارتری هواپیما نیز از گزینه‌هایی است که در ایام خلوت سفر می‌توانید روی ارزان بودن آن حساب کنید. بعلاوه در نظر داشته باشید که بلیط‌های رفت‌وبرگشت هواپیما اغلب اوقات تخفیف خاص خود را دارند و اگر قصد سفر در هر دو مسیر را دارید بهتر است به جای دو بلیط برای مسیرهای رفت و برگشت یک بلیط دوطرفه با قیمت مناسب خریداری کنید.

رزرو بسته ارزان سفر به جای خرید بلیط

یکی از ترفندهایی که برای خرید بلیط‌های قطار یا هواپیما با قیمت مناسب می‌توان بکار بست و اغلب افراد حتی مسافران خبره هم از آن بی‌خبرند، خرید تورهایی است که بسته‌های ارزان سفر شامل بلیط وسیله نقلیه و هتل را ارائه می‌دهند. ممکن است با خودتان فکر کنید هزینه خرید تور گران‌تر است و چرا باید به جای خرید بلیط به سراغ تور برویم. در پاسخ باید به شما بگوییم که معمولاً شرکت‌های برگزارکننده تور بلیط قطار یا هواپیما و خدمات دیگر را به تعداد بالا و با قیمت عمده پیش خرید می‌کنند و بعد بسته سفر را به متقاضیان عرضه می‌کنند.

بنابراین، در مواقعی که ظرفیت تور تکمیل نشده باشد و زمان زیادی هم تا شروع سفر باقی نمانده باشد برای پیشگیری از خسارت مالی خود اقدام به فروش تورهای ارزان می‌کنند. این موضوع خیلی از مواقع درباره بلیط هواپیما به مقاصد خارجی صدق می‌کند به‌طوری که ممکن است تور به یک مقصد خاص هزینه‌ای کمتر و ارزان‌تر از بلیط هواپیما آن داشته باشد. تورهای زمینی با قطار هم برای مقاصد داخلی گاهی به همین صورت هستند.

کلام آخر

بلیط هواپیما و بلیط قطار انتخاب تعداد زیادی از مسافران برای سفر است و یکی از چالش‌های مشترک میان این مسافران هم پیدا کردن ارزانترین بلیط است. بر این اساس تلاش کردیم تا در این مطلب به این سوال پاسخ دهیم که چگونه بلیط هواپیما و قطار را با قیمت مناسب رزرو کنیم؟ راهکارها و ترفندهایی که در این مطلب ارائه شده است بطور کلی در نظر گرفته شده است اما مسلم است که بر اساس سبک سفر در افراد مختلف می‌توان برخی راهکارهای دیگر را در نظر گرفت تا جای ممکن بلیط این وسایل نقلیه را با قیمت ارزانتری خریداری کرد.

کد خبر 745771

دیگر خبرها

  • چگونه بلیط هواپیما و قطار با قیمت مناسب رزرو کنیم؟
  • (ویدئو) قطار بومی مترو هفته آینده وارد خط خواهد شد
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • تغییر محل برگزاری رژه روز ارتش در اهواز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اهواز
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در اهواز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اهواز