Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از شناسایی و بستری شدن ۷۳۵ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس افزایش یافت.
به گزارش «تابناک»، دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این باره گفت: با توجه به همزمانی شیوع آنفلوآنزای فصلی و نگرانی‌های ایجاد شده در بین مردم در مورد کرونا ویروس ظرف روز‌های گذشته، هزاران نفر به کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که بیش از ۷۳۵ مورد، با علائم شبه آنفلوآنزا تحت نظر قرار گرفته و بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با بررسی‌های انجام شده از بین افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ (بیماری ناشی از ابتلا به ویروس کرونای جدید) بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌های انجام شده، ابتلای ۱۳ مورد جدید تا امروز قطعی به نظر می‌رسد.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که از این ۱۳ مورد، اغلب موارد یا از ساکنین شهر قم هستند و یا در شرح حال، سابقه سفر به شهر قم ظرف روز‌ها و هفته‌های اخیر داشته اند. از میان ۱۳ مورد شناسایی شده جدید از کووید ۱۹، ۷ مورد مربوط به شهر قم، ۴ مورد از بیماران بستری در شهر تهران و دو مورد نیز در استان گیلان هستند.

رییس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کروناویروس وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دو نفر از موارد شناسایی شده جدید نیز متاسفانه جان خود را از دست داده اند. همچنین دو مورد مشکوک ابتلا به کووید ۱۹، در شهر بابل تحت مراقبت قرار گرفته که ظاهرا سابقه مراجعت از قم داشته اند، اما هنوز نتایج آزمایشات انجام شده از این افراد تا این لحظه گزارش نشده است.

دکتر جهانپور ادامه داد: در شهر اراک روز گذشته آزمایش یکی از موارد مشکوک نشان دهنده ابتلا به کووید ۱۹ بود که در گزارش روز گذشته اعلام شد، ۸ مورد مشکوک دیگر در اراک بر اساس نتایج نهایی آزمایشگاهی، مبتلا به کووید ۱۹ نیستند. حال عمومی فرد مبتلا به کووید ۱۹ در اراک که از همکاران پزشک ما است نسبت به روز گذشته بهتر گزارش شده است.

وی یادآور شد: بنظر می‌رسد همانند الگوی مشاهده شده در بیماری آنفلوآنزای H۱N۱، موارد شدید و منجر به فوت در کووید ۱۹، بیشتر در گروه‌های مسن و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا نقص سیستم ایمنی مشاهده می‌شود و شدت بیماری زایی این ویروس لزوما از آنفلوآنزای H۱N۱ بیشتر نخواهد بود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: توصیه‌های عمومی مبنی بر رعایت نکات بهداشت فردی و شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون مایع، ضد عفونی کردن سطوح تماس، رعایت بهداشت تنفس، پرهیز در استفاده از وسایل مشترک و ضدعفونی کردن آن‌ها قبل از استفاده، پرهیز از استفاده از دخانیات با ادوات مشترک از جمله قلیان در این مورد کمک شایانی به پیشگیری، کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس جدید خواهد کرد.       وارد یا از ساکنین شهر قم هستند و یا در شرح حال، سابقه سفر به شهر قم ظرف روز‌ها و هفته‌های اخیر داشته اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ویروس کرونا آمار کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کووید ۱۹ شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب

به گزارش قدس خراسان، مسعود خانی اظهار کرد: در دور نخست سفرهای نوروزی روزانه ٢۰۰ مراجعه‌کننده به بخش اورژانس بیمارستان شهید کامیاب داشتیم که ۶۰ درصد آن‌ها موارد بستری و ۴۰ درصد دیگر هم سرپایی‌ها بودند و این عدد به نسبت مدت مشابه سال قبل تفاوت کاهشی و افزایشی نداشته است.

وی تصریح کرد: در طی ١۰ روز اخیر ۶۰ عمل جراحی اورژانسی در اتاق عمل بیمارستان شهید کامیاب انجام شد که ٩۰ درصد آن ها مربوط به تصادفات شهری و جاده‌ای بود.

مدیر بیمارستان شهید کامیاب با بیان اینکه در این مرکز درمانی تعداد ٣۰۰ تخت فعال داریم و برای ایام نوروز نیز افزایش ٢۵ درصدی تخت‌ها را داشتیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های این بیمارستان اشغال بوده و میانگین بستری بیماران هم ۴٨ ساعت است، خوشبختانه در حال حاضر مورد بد حال و با وضعیت وخیم نداریم.

خانی تأکید کرد: توصیه اکیدمان به مسافران نوروزی این است که در رانندگی‌ها عجله‌ای برای زودتر رسیدن به مقصد نداشته باشند، چرا که بیشترین حوادث در نزدیکی مقصد رخ داده و اکثر بیماران بیمارستان شهید کامیاب هم مصدومان حوادث به وقوع پیوسته در ٣۰ کیلومتری پایانی مقصد بودند.

وی در رابطه با حضور پرستاران بیمارستان شهید کامیاب در مأموریت‌های ایام نوروز ١۴۰٣ در حرم مطهر رضوی، بیان کرد: تعداد ١۵ پرستار بیمارستان در تیم‌های واکنش سریع و بیمارستان صحرایی حرم مطهر رضوی مستقر هستند و در مأموریت‌های ویژه این ایام خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیر بیمارستان شهید کامیاب در خصوص مأموریت ویژه شب‌های قدر، گفت: در شب‌های قدر به جز پزشکان اعضای کادر درمان مستقر در هر شیفت، یک پزشک عمومی، ٢ متخصص اورژانس، ٢ متخصص بیهوشی، ٢ متخصص ارتوپدی، یک جراح مغز و اعصاب، یک جراح عمومی و بیش از ١۰۰ پرستار آماده خدمت‌رسانی هستند.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • بستری بیش از ۴۷۱ هزار نفر در بیمارستان از آغاز طرح سلامت نوروزی
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود