Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:42:58 GMT

امام جمعه همدان: ملت برنده اصلی انتخابات است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۰۰۶۹

امام جمعه همدان: ملت برنده اصلی انتخابات است

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان افزود: کمترین اثر انتخابات و حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، خنثی شدن توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان است.

خطیب جمعه همدان تاکید کرد: یکی از مظاهر تقوا شرکت در انتخابات است و دشمنانی که فشارهای فراوانی به کشور وارد کرده اند اگر ببیند حضور مردم حداکثری است خواهند فهمید تحریم ها پاسخگو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمنان نظام حضور مردم در پای صندوق های رای را تحلیل خواهند کرد اظهار داشت: حضور ملت بزرگ ایران در انتخابات، دشمنان نظام را مایوس می کند و امروز زمان آن نیست که به شایعات دامن بزنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ادامه داد: امروز همگان بدانند که کمکاری مسوولان ارتباطی با رای دادن ندارد و خطای مسوولان را نباید به نام انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نوشت.

وی با بیان اینکه رای ما به معنای تایید خطای مسوولان نیست خاطرنشان کرد: راه برون رفت از مشکلات کشور، انتخاب صحیح و نماینده اصلح است و هرگاه در انتخابات شخص اصلح انتخاب شده کشور رشد کرده است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: انتخابات اثر گذار است و چهار سال مجلس در اختیار وکلایی قرار می گیرد که قوانین کشور به دست آنها تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به تشییع جنازه سردار شهید قاسم سلیمانی و وصیت نامه آن شهید والامقام اظهار داشت: حضور پرشور در پای صندوق های رای تکمیل کننده تشیییع سردار سلیمانی است.

امام جمعه همدان ادامه داد: سردار سلیمانی در وصیت نامه خود به تقویت نظام تاکید کرده و کسانی که در آیین تشییع وی شرکت کردند هدفشان با او یکی بوده است و باید هدف این شهید را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: باید نتیجه انتخابات مجلس قوی باشد و کسی که انتخاب شد باید به وعده خود عمل کند و همراهی با مردم را فراموش نکند.

برچسب‌ها همدان خطبه ها انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان خطبه ها انتخابات مجلس شورای اسلامی همدان خطبه ها انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس جمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدتقی پورمحمدی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت امام جمعه فقید اردبیل اظهار کرد: در دوران غیبت حضور علما در سنگر ارشاد و هدایت مردم نجات بخش بشریت از تله ابلیس‌ها و شیاطین بوده و علما توانسته‌اند مراقبت بیشتری را از مرزهای اعتقادی و عقیدتی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی نظیر شیخ طوسی، شهید اول و ثانی، علامه طباطبایی و … در طول تاریخ مراقبت حقیقی از سنگرهای عقیدتی مردم داشته و سعی کردند با رفع شبهات به آگاهی و بصیرت مردم کمک کنند.

امام جمعه مراغه گفت: علما و طلاب نه تنها در سنگر تعلیم و تربیت بلکه در سنگر دفاع از مرزهای اعتقادی و ارزشی اسلام نیز پیشرو بوده و با وجود توطئه‌های متعدد علیه مرجعیت دینی و اعتقادی سعی کردند تا همه سختی‌ها را به جان خریده و با تحمل زندان و تبعید مروج دین اصیل و ناب اسلام باشند.

پورمحمدی نقش علمای آذربایجان و اردبیل را در سروسامان دادن به حوزه نجف و خدمت به حاکمیت علوی یادآور شد و بیان کرد: در دو سوی بارگاه امام علی (ع) قبر علامه حلی و آیت الله محقق اردبیلی نشانگر این جایگاه و عظمت است.

وی با نام بردن از علمای بلاد اردبیل در مبارزات تاریخی علیه طاغوتیان و پادشاهان مستبد این سرزمین تصریح کرد: آیت الله سیدیونس اردبیلی، مفتی شیعه، موسوی اردبیلی، میرزاعلی اکبر، محمدبن علی اردبیلی و در عصر معاصر آیت الله مروج و آیت الله مشگینی از تاثیرگذارترین علما و فقهایی بودند که از بلاد اردبیل توانسته‌اند تبلیغ دین کرده و مروج ارزش‌های انسانی و الهی باشند.

فرمانده سابق سپاه اردبیل با اشاره به مراودات و همراهی خود با آیت الله مروج در اوایل پیروزی انقلاب اظهار کرد: آیت الله مروج در کنار تقوا و تعهد عالمی اخلاق گرا، متواضع و خوش برخورد بود به طوری که دفتر امام جمعه اردبیل مامن فقرا و نیازمندان بوده و همواره در گره گشایی از مشکلات مردم پیشقدم بود.

آیت الله محمدپور خاطرنشان کرد: وداع تاریخی مردم اردبیل با پیکر آیت الله مروج برای همیشه در تاریخ این دیار ماندگار خواهد بود و نشان از محبوبیت و مردمی بودن شخصیت آیت الله مروج است که در قلوب مومنان جای گرفته است.

وی از نسل حاضر خواست؛ قدر علما و روحانیون را بدانند و با پرهیز از تهمت زنی‌های ناروا اسباب جلب رضای الهی را با قدر دانستن نعمت هدایتگری بیش از گذشته به اثبات برسانند.

در این مراسم مداحی شده و شرکت کنندگان یاد و خاطره نماینده فقید امام و مقام معظم رهبری در استان اردبیل آیت الله مروج را گرامی داشتند.

مرحوم آیت الله «بیوک آقا خلیل زاده مروج» در شهریور سال ۱۳۰۹ در اردبیل دیده به جهان گشود و بعد از تحصیلات نخستین از محضر امام راحل و علامه طباطبایی بهره‌ها برد و در مبارزات مردم استان اردبیل علیه رژیم شاهنشاهی از روحانیون پیشرو بود که در سال ۵۶ و ۵۷ با گسترش فعالیت‌های ضد حکومت استبدادی پهلوی سخنرانی کرده و در اردبیل مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

آیت الله مروج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام راحل امام جمعه اردبیل شد و در هشت سال جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کرد و توانست پشتیبان و مددکار رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل باشد.

امام جمعه فقید اردبیل بعد از سال‌ها مجاهدت در ۲۷ فروردین ماه ۱۳۸۰ دعوت حق را در سن ۷۱ سالگی لبیک گفت و در زادگاهش اردبیل به خاک سپرده شد.

بیست و سومین سالگرد ارتحال عالم ربانی و مجاهد نستوه آیت الله مروج با حضور اهالی اردبیل و شاگردان و بستگان وی در مرکز تحقیقاتی آیت الله مروج اردبیلی برگزار شد.

کد خبر 6079359

دیگر خبرها

  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • دوران جدیدی در غرب آسیا شکل گرفته است
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • دوران جدیدی در غرب آسیا شکل گرفته است + فیلم
  • اجتماع مردم همدان در حمایت از سپاه پاسداران در میدان امام(ره)
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی