Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:57:53 GMT

شنبه روز جشن ملی ایران است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۰۱۶۵

شنبه روز جشن ملی ایران است

ایسنا/لرستان امام جمعه خرم‌آباد گفت: صرفنظر از موفقیت منتخبان، شنبه روز جشن ملی، موفقیت و سربلندی ملت ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی امروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: تقوا ذخیره‌ای برای روز رستاخیز  و انیس و مونس انسان برای روزهای الباقی و سبب آزادگی از بندگی شیطان و شیطان صفت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که در هفته آینده آغاز ماه رجب را داریم، عنوان کرد: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان سه ماه پرفضیلت در بین ماه‌ها هستند، رجب از آن‌چنان احترامی برخوردار بوده که حتی در زمان جاهلیت از خونریزی و درگیری در آن خودداری می‌کردند.

شاهرخی ادامه داد: ماه رجب را ماه امام علی(ع)، شعبان را ماه رسول خدا(ص) و  رمضان را ماه خدا نامیده‌اند.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: برای ورود به ماه رمضان مقدماتی لازم است و آن حفظ حرمت ماه‌های رجب و شعبان است.

وی افزود: کسی که خود را آماده برای ورود به یک مجلس می‌کند، مانند کسی‌است که خود را برای شرکت در نماز جماعت مساجد یا نماز جمعه آماده می‌کند و از ابتدای اذان در مسجد حضور دارد و صدای اذان و اقامه را می‌شوند و آن معنویت لازم در وجود او فراهم می شود، از ابتدای نماز در نماز جماعت شرکت می کند و برای خضوع و خشوع به درگاه الهی آماده است.

شاهرخی تصریح کرد: ماه‌های رجب و شعبان نیز مقدمه ای برای ورود به ضیافت الهی هستند که حتی خوابیدنش عبادت است، تنفسش ذکر خداست که این‌ها با این مقدمات ماه رجب و شعبان فراهم می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که ماهی مانند رجب نداریم که ابتدا، وسط و انتهای آن جشن و ولادت و بعثت پیامبر(ص) باشد، عنوان کرد: مؤمنین این روزها را گرامی بدارند و سخنرانان، اندیشمندان، مبلغین، شنوندگان و گویندگان این روزهای ماه رجب را گرامی بدارند و از آموزه‌های امامان معصوم(ع) جهت ارتقاء معنوی و رشد اخلاقی جامعه و خانواده به نحو احسنت استفاده شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن دوم اسفندماه و روز انتخابات، عنوان کرد: امروز؛ روز تجلی شعور و عقلانیت مردم و موفقیت و سربلندی ملت ایران است، روزی است که مردم شیفتگان خدمت را انتخاب و روز مسابقه برای خدمت و خدمتگذاری است، در نظام اسلامی شیفته خدمت بودن ارزش است نه شیفته قدرت و جاه و مقام و ثروت بودن.

شاهرخی با بیان این‌که امروز مردم سهم خود را در قانون‌گذاری به منتخبین خود واگذار می‌کنند، عنوان کرد: هرکس در شعبه اخذ رای وارد شده و رأی می‌دهد به این معنی است که من سهم خودم را در نظارت و قانونگذاری به فردی واگذار کردم که او را منتخب خودم دانستم.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: به همین دلیل است که گفته می شود مجلس شورای اسلامی مظهر اراده حاکمیت مردم است، مجلس که برخواسته از اراده ملت است بدیهی است که باید در تصمیم‌گیری‌ها، قانونگذاری‌ها و نظارت‌ها شرع مقدس اسلام را رعایت کند و در قانونگذاری و نظارت‌ها نیازهای مردم را در اولویت کار خودش قرار دهد.

وی با اشاره به این‌که شکل‌گیری مجلس با آراء مردم است در نتیجه قانونگذاری‌ها، نظارت و تصمیم‌گیری‌های کلی هم باید در راستای رفع نیازهای مردم باشد، عنوان کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که این تفاوتی که در دریافتی‌ها مشاهده می‌کنیم با قانون‌گذاری و نظارت نمایندگان از بین برود.

شاهرخی با بیان این‌که نمایندگاه فعلی مجلس و آیندگان باید نیازهای مردم را در نظر بگیرند، اظهار کرد: ما توانستیم در زیر بار شدیدترین تحریم‌ها مقاومت و استقامت کنیم و مردم ما وفاداری خودشان را به نظام در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند و امروز تکمیل همان راهپیمایی است، قطعاً کسی که با نیت الهی در این رأی‌گیری شرکت کند خشنودی امام زمان(عج) و رضایت مقام معظم رهبری و نائب امام زمان(عج) و شادی روح مطهر امام(ره) و شهدا را در پی خواهد داشت.

امام جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: روز شنبه صرفنظر از موفقیت منتخبان روز جشن ملی، موفقیت و سربلندی ملت ایران است و مردم شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان با حضور انبوه خودشان در پای صندوق‌های رأی یک بار دیگر ولایت‌مداری، تدین و انقلابی‌گری خود را نشان خواهند داد.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: امیدواریم روزی برسد که تمام نمایندگان و طرفدارانشان مانند شما نمازگزاران جهت معرفی خود در یک جا جمع شوند و در صلح، صفا و همدلی برنامه‌های خود را اعلام کنند و پس از جلسه نیز با صلح، صفا، آرامش و همدلی متفرق شوند.

وی ادامه داد: پس از اعلام مجامع قانونی انتخابات مبنی بر صحت نتیجه آراء، فردی که رأی آورده متخب همه مردم و ملت ایران است و در انتخاب خودش این موضوع را ملاحظه کند تا  وحدت، همدلی و یگانگی برجامعه ما حاکم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه امام جمعه خرم آباد انتخابات مجلس یازدهم انتخابات 98 دوم اسفند 98 استانی سیاسی امام جمعه خرم آباد ملت ایران ماه رجب ماه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» پیش از ظهر چهارشنبه در رژه نیروهای مسلح مستقر در استان فارس در مراسم گرامیداشت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی، ابتدا به بیان ارزش‌های والای این نهاد نظامی پرداخت و گفت: ما سال‌ها است که از عظمت و اقتدار نظام و نیروهای نظامی و مردم سخن می‌گوئیم در حالی که جهانیان در عملیات «وعده صادق» این اقتدار و عظمت را با چشم خود نظاره‌گر بودند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: عملیات وعده صادق حاصل همدلی مردم و مسؤولان و همافزایی قوای نظامی ما بود و این عملیات رژیم کودک‌کش و ظالم صهیونیستی را یک گام به نابودی نزدیک‌تر و پایه‌های سست این رژیم غاصب را متزلزل‌تر کرد.

امام جمعه شیراز مزیت بزرگ ارتش را در وفاداری این نهاد به باورهای معنوی و اصول و مبانی دینی دانست و گفت: امام راحل به خاطر همین روحیه ارتش یعنی وفاداری به کشور و اسلام بود که همواره در برابر تفرقه‌افکنی برخی دشمنان و فتنه‌گران و منافقان، حامی ارتش بودند.

آیت الله دژکام افزود: رابطه مردم و و ارتش دوطرفه است و اگر ارتش به سربازی نظام و اطاعت از رهبری و جان‌فدایی برای مردم افتخار می‌کند از آن طرف مردم ما هم به این نهاد نظامی افتخار می‌کنند.

وی در پایان گفت: البته امروز تمام آزادگان جهان به پرچم پرافتخار ایران و مردم و نظامیان ما افتخار می‌کنند زیرا پرچم آزادگی و عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی را برافراشته است.

کد خبر 6080881

دیگر خبرها

  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود+ فیلم
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود
  • دیدار امام جمعه مهریز با فرمانده پادگان ارتش در مهریز 
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • قدردانی امام جمعه اشنویه از عملیات وعده صادق
  • کار شجاعانه ایران برگرفته از آموخته‌های امام خمینی بود
  • اوقات شرعی اهواز، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳