Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبسایت رهگیری ترافیک هوایی از پرواز هواپیمای جاسوسی و شناسایی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وبسایت کنترل ترافیک هوایی از پروازهای نظارتی هواپیمای آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره در روز پنجشنبه خبر داد. 

براساس گزارش یونهاپ، هواپیمای جاسوسی RC-135 نیروی هوایی ارتش آمریکا روز گذشته در ارتفاع ۳۱ هزار پایی در آسمان کره جنوبی رؤیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طی ماه گذشته این هواپیما چهار بار عملیات شناسایی در این منطقه انجام داده است. 

یونهاپ در ادامه نوشت: هواپیماهای جاسوسی آمریکا این عملیاتهای نظارتی را علیه کره شمالی انجام می‌دهند که از اواخر سال گذشته هشدار داده بود به دنبال آزمایش احتمالی یک سلاح استراتژیک جدید در آینده نزدیک است.

به دنبال شکست مذاکرات خلع سلاح اتمی میان واشنگتن و پیونگ یانگ، کره شمالی در اعتراض به سیاست‌های خصمانه آمریکا از یک اقدام شوکه کننده خبر داده بود که به گفته ناظران ممکن است آزمایش آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای یا آزمایش موشک بالستیک از یک زیردریایی باشد. 

با این حال، طبق گزارش‌ها هیچ تحرک غیرمعمول نظامی از سوی کره شمالی طی هفته‌های اخیر مشاهده است. تحلیلگران می‌گویند که ممکن است فعالیت‌ها و تحرکات نظامی و موشکی کره شمالی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تدابیر دولت کره شمالی برای مقابله با این تهدید فعلا متوقف شده باشد. 

کره شمالی اعلام کرده است که تا کنون هیچ موردی از ویروس کرونا در خاک این کشور مشاهده نشده است. 

 کره شمالی روز چهارشنبه از برگزاری رزمایش مشترک بین ژاپن و آمریکا که چندی قبل در سواحل شمالی ژاپن برگزار شد، انتقاد کرده بود.

به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشال» خبرگزاری دولتی کره شمالی برگزاری رزمایش مشترک بین ژاپن و آمریکا که چندی  قبل برگزار شد را تحریک کننده خوانده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا هواپیمای جاسوسی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرآنلاین «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از ایسنا وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898927

دیگر خبرها

  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه
  • پرواز مرغ‌های دریایی بر فرازِ مزارع شهر میمه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟