Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز جمعه رای خود را به صندوق شماره ۱۷۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انداخت.

وی پس از انداختن رای در جمع خبرنگاران افزود: حضور در این عمل اجتماعی و عبادی را به مردم تبریک عرض می کنم و حضور در انتخابات برای اقتدار کشور و تامین امنیت ملی ما بسیار تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آملی لاریجانی افزود: در انتخابات ایران تجلی مردمسالاری دینی است. در این ۴۰ سال در هیچ کشور دنیا به این شکل مردمش در پای صندوق های رای حاضر نبودند و این یک مزیت بسیار بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مردم ایران با درایت و بصیرت حضور گسترده خود در انتخابات را نشان دادند و به امنیت ملی بسیار مدد رساندند و به اقتدار و انسجام ملی کمک کردند.

وی افزود: بنابراین حضور یکپارچه مردم در انتخابات بسیار اثر گذار است و مطمئنیم کشورهای سلطه ناامید خواهند شد.

آملی لاریجانی گفت: دشمنان امروز سیلی محکمی از مردم خواهند خورد زیرا می خواستند مردم را از حضور در پای صندوق های رای ناامید کنند. ان شالله حضور مردم موثر و سرنوشت ساز خواهد بود و هم انتخاب اصلح کمک خواهد کرد که مجلس به عنوان نهاد ریل گذار دستگاه های اجرایی تقویت شود تا بتواند با تقنین مناسب برای دستگاه های اجرایی وضع بهتری را برای کشور رقم بزند و تحول ایجاد کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همانطور که رهبری هم فرمودند این انتخابات تاثیرهای بسیار مهمی در  کشور خواهد داشت. مطمئنیم حضور مردم انسجام و همبستگی میان آنها را نمایان می سازد.

وی افزود: آنها خواهند فهمید که این کشور کشوری نیست که با زور و تهدید و فشار ها خصوصا فشارهای حد اکثری در بحث تحریم از ارزش های انقلاب و نظام ناامید شود.

آملی لاریجانی همچنین گفت: مشکلات در کشور وجود دارد و اتفاقا همین حضور مردم نشان می دهد که مرز مطالبات خود را از مرز نظام و از مرز حفظ امنیت ملی جدا می کنند.

وی افزود: امیدواریم مجلس قوی سرکار بیاید و بتواند کمک کار باشد برای پیشرفت کشور و تقنین صحیح در کشور و رفع مشکلات معیشتی مردم و همه نهادها دست به دست هم بدهند و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، کشور بر خلاف میل کشورهای سلطه مسیر پیشرفت را بپماید.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت ۸ صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی  و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات خبرگان رهبری مجلس شورای اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران آملی لاریجانی آملی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعی از فرماندهان ارتش در مجلس

جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در صحن علنی حضور یافتند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران مهمان نمایندگان در جلسه علنی مجلس بودند.

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس ضمن تبریک روز 29 فروردین به دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مهمانان امروز خوشامد گفت.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز سه‌شنبه (28 فروردین) صحن مجلس با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش، گفت: روز ارتش را به همه ارتشیان غیور جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی دریایی، هوایی و پدافند هوایی به‌ویژه رزمندگان عزیز نیروی زمینی در نقاط مرزی تبریک می‌گویم.

29 فروردین در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ارتش نامگذاری شده است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • حضور جمعی از فرماندهان ارتش در مجلس
  • آملی لاریجانی: خویشتن‌داری جمهوری اسلامی در برابر اقدامات متعدد شرارت‌آمیز صهیونیستها حدّی دارد
  • آملی لاریجانی: دنیا فهمید که صبر ایران حدی داشت
  • آملی لاریجانی: قدرت جمهوری اسلامی عیان شده است
  • صادق لاریجانی اسرائیل را تهدید کرد /هشدار داده بودیم اما توجه نکردید!
  • اجرای عدالت عامل جذب مردم به نظام است/تقدیر از عملیات وعده صادق
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • تنبیه رژیم صهیونیستی نتیجه درایت و حضور همیشگی مردم در صحنه است
  • انتخابات دوره هفتم نظام صنفی رایانه‌ای ، رو به بهبود یا افول؟