Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اصفهان با توجه به مشکلات زیست محیطی، آب، مشکلات کشاورزان و آلودگی هوا نیاز به نمایندگانی دارد که با مشکلات مردم آشنا باشند.

منصور شیشه فروش پس از حضور در حوزه رأی گیری، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکبار دیگر حماسه حضور مردم در صحنه را تجربه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شعبه‌ای که حضور دارم شاهد حضور پرشور مردم هستم و این همبستگی به ما کمک می‌کند که همدلی را در کشور ایجاد کنیم و این حضور مردم در انتخابات برای دشمنان مشت محکمی خواهد بود.

وی در خصوص انتخاب نمایندگان اصلح، گفت: نمایندگان باید جامعه و مشکلات مردم را بشناسند و به خصوص اصفهان که با مشکلات زیست محیطی، آب، کشاورزی و آلودگی هوا مواجه است و این مهم است که در جهت توسعه پایدار کمک کنند و اهداف توسعه پایدار و آمایش سرزمین به ما کمک می‌کند که در آینده در جهت توسعه پایدار حرکت کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که یک مجلس قوی و مقتدر چه کمکی می‌تواند به پیشرفت و توسعه کشور داشته باشد، افزود: قطعاً قانون گذاری یک رکن است و دولت مجری قوانین است و اگر قوانین درست تدوین شود، اجرا آن می‌تواند مؤثر باشد. رهبرمعظم انقلاب در خصوص مجلس شورای اسلامی و اهمیت آن رهنمودهای مهمی فرمودند. در جایگاه قانون گذاری افراد نخبه می‌توانند در جهت قانون گذاری دقیق و توسعه پایدار و اهداف آن، کشور را سوق دهند.

وی در ارتباط با حضور مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: این یک پازلی است که هر کسی جایگاه خود را دارد و ما حتماً باید در انتخابات حضور داشته باشیم و نماینده‌ای اصلح را انتخاب کنیم تا جایگاه خود را در جامعه نشان دهیم و اینجا محلی است که هرکسی می‌تواند ایفای نقش کند.

شیشه فروش با اشاره به نقش مشارکت و همدلی مردم، گفت: ببینید در زمینه‌های مختلف از جمله آلودگی هوا در حوزه مدیریت بحران می‌توان به موارد اشاره کرد تا همدلی مردم بیشتر مشخص شود. چندی پیش سرمای شدیدی داشتیم و در تلویزیون اعلام کردیم که تمام شهروندان هرکدام اگر دمای بخاری‌ خانه های خود را یک درجه کم کنند، می‌توانند کمک زیادی به تقویت فشار گاز داشته باشند، تا گاز مورد نیاز برای مناطقی که نیاز دارند و همچنین نیروگاه ها برای تولید و تقویت برق و پیشگیری از قطعی برق و گاز تأمین شود، یا در آلودگی هوا اعلام می‌کنیم خودروهای تک سرنشین نداشته باشید و از مترو و ناوگان عمومی استفاده شود، هرکسی می‌گوید نقش من چیست؟ اما تمام اینها جمع می‌شود و در مجموع کمک کننده است، پس این نکته مهم است که هر کسی در جای خود، وظیفه‌اش مشخص است و می‌تواند کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دوم اسفند 98 انتخابات 98 توسعه پایدار آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

ایسنا/یزد معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: اجرای کامل برنامه هفتم توسعه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند.

«جعفر رحمانی» در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه(طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه سازمان مدیریت یزد برگزار شد، ‌با بیان اینکه تنها فقط ۳۰ درصد برنامه ششم توسعه کشور محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده  و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است، چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان کرد: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در ۵ سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم و به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

«افشین کسالائی» معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه به تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه پرداخت و با بیان اینکه برای تحقق اهداف در استان‌ها باید به سمت برنامه‌محوری حرکت کرد، افزود: برنامه‌های عملیاتی ستون فقرات نظام برنامه‌ریزی است.

به گفته معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه تنها بر منابع عمومی متکی نیست و خلق و تجهیز منابع جدید، باید توسط مدیران در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، کسالائی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه علاوه بر ترسیم وضع موجود، آینده اقتصاد و توسعه کشور در سطوح متعدد را مورد توجه قرار داده است، بیان کرد: برنامه هفتم توسعه ناگزیر به برنامه محور بودن است و برای اولین بار این برنامه با پارادایم رشد فراگیر و مبتنی بر سه سطح اصلی‌ترین پیشران‌ها و رد مهمترین بحران‌ها و خلق مهمترین بسترهای پیشرفت کشور ترسیم شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است