Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@20:51:36 GMT

ثبت کدملی برای احراز هویت افراد کفایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۰۲۷۵

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیداسماعیل موسوی گفت: دستگاه‌های احراز هویت الکترونیک به منظور احراز هویت و تسهیل در امور است. خوشبختانه در تمام شعب اخذ رای کشور این دستگاهها وجود دارد و بخش زیادی از کارها به سهولت در حال انجام است و طبق گزارشهایی که از شعب اخذ رای دریافت کردیم، این دستگاه‌ها بسیار کارامد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که وقتی کد ملی افراد در سامانه ثبت می‌شود ضرورتی به گرفتن اثر انگشت افراد وجود ندارد، افزود: به این منظور گرفتن اثرانگشت را به عنوان یک امر اختیاری در اختیار اعضای شعبه و نمایندگان فرماندار قرار دادیم که افراد در صورت تمایل می‌توانند اثر انگشت خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: کدملی و ثبت کدملی افراد برای احراز هویت افراد در این مرحله کفایت می کند.

دبیر ستاد انتخابات تاکید کرد: با ثبت کدملی رای دهندگان در سامانه احراز هویت، امکان استفاده از شناسنامه افراد دیگر، فوت‌شدگان و یا افرادی که هنوز به سن قانونی رای دادن نرسیده‌اند و همچنین دوبار رای دادن وجود ندارد. 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت:‌ تا این لحظه بیش از ۹ میلیون نفر در انتخابات امروز شرکت کرده‌اند.

موسوی در خصوص لزوم ثبت کد داوطلبان در برگه رای گفت: ۵هزار و ۲۷۷ نامزد، مشغول رقابت در انتخابات هستند که برای هر کدام کدی اختصاص داده شده است. به دلیل وجود شباهت های اسمی میان نامزدهای انتخاباتی، در صورت عدم ذکر کد نامزدهای انتخابات، در شمارش آرا اشکالاتی ایجاد می شود. به همین منظور رای دهندگان، باید کد نامزدهای مدنظر خود را در برگه های رای قید کنند تا شمارش آرا راحت تر باشد و مشکلی ایجاد نشود.

دبیر ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه هرگونه تبلیغات از ساعت ۸ صبح پنج شنبه ممنوع است، گفت: از آن زمان به بعد هیچ اثر تبلیغاتی قابل انتشار نیست و تخلف محسوب می شود. 

وی اضافه کرد: به مردم توصیه داریم در حوزه هایی مانند تهران که تعداد نامزدها زیاد است و می‌توانند از قبل اسامی نامزدهای مورد نظر خود را یادداشت کرده و با خود به شعبه اخذ رای بیاورند اما آثار تبلیغاتی نامزدها و گروههای سیاسی را نباید با خود به همراه نداشته باشند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس احراز هویت ثبت کد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

ایسنا/اردبیل با حضور مسئولان استان و شهرستان نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل برگزار شد.

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی اردبیل امروز، ۵ اردیبهشت با حضور سیدمحمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل، رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اصغر تقی‌زاده شکیبا مدیر دایره المعارف استان و جمعی از اساتید و فعالان حوزه معماری با سخنرانی مجتبی رضازاده اردبیلی در سالن شهدای هنرمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

جشن و سرور در اردبیل قدیم جایگاهی داشت

مجتبی رضازاده ضمن بیان خاطرات و تجارب خود از طراحی هویت شهر اردبیل اظهار کرد: جشن و سرور در اردبیل قدیم جایگاهی داشت و در کنار آن، برای آیین‌های عزاداری ماه محرم نیز مسیرهای شمع نشانی در ۶ محله شهر اردبیل معین کرده بودند.

وی افزود: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و جمعه مسجد اردبیل را از مکان‌های ارزشمند از حیث هویت تاریخی و معماری کهن شهر اردبیل اعلام کرد و گفت: معماری مجموعه جهانی شیخ صفی مطابق با مراتب و مراحل عرفانی طراحی شده و سردر عالی قاپو یکی از این نمادهای مهم بوده است.

باید روی علت عقب ماندگی تاریخی شهرستان و استان اردبیل مطالعات انجام شود

محمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل هم در این نشست گفت: بعد از گذشت سه دهه از استان شدن و بعد از سپری شدن حدود یک قرن از شهرستان شدن اردبیل، متأسفانه مرکز این استان از نظر شاخص‌های توسعه رتبه‌های خوبی ندارد و باید روی علت عقب ماندگی تاریخی این شهرستان و استان مطالعاتی صورت گیرد.

آئین نقاره‌زنی در اردبیل احیاء می‌شود

رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم بر تشکیل اتاق فکر با مشارکت فعالان معماری برای آبادانی اردبیل تاکید کرد و گفت: در راستای احیای سنت نقاره زنی مذهبی در اردبیل، گروهی از افراد مستعد را برای دریافت آموزش‌های لازم به مشهد فرستاده‌ایم.

دکتر رضازاده عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ اردبیل کرده است

امیر رجبی نیز در این نشست گفت: ابن بزاز اردبیلی نخستین اردبیل پژوه بوده که درباره شرح احوال شیخ صفی الدین اردبیلی کتاب تألیف کرده و در دوره معاصر نیز استاد باباصفری در عرصه اردبیل‌شناسی تحقیق و مطالعات فراوان کرده است و دکتر رضازاده نیز عمر خود را صرف تاریخ و اعتلای فرهنگ و هویت اردبیل کرده است.

اصغر تقی زاده شکیبا هم ابراز امیدواری کرد این نشست، نقطه عطف و سرآغازی برای جنبش اردبیل پژوهی و احیای معماری و تاریخ و فرهنگ این خطه باشد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد