Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امین مقومی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته قم به مناسبت در پیش بودن پنجم اسفندماه روز مهندس با اشاره به اینکه نقش مهندسان در بخش‌های مختلف جامعه بر همگان روشن است، گفت: مهندسان در تمامی عرصه‌ها نقش مؤثری داشتند و در دوران دفاع مقدس و مهندسی جنگ مهندسان خدمات زیادی ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه در پیشرفت‌های مختلف کشور هم در شرایط کنونی، مهندسان نقش فراوانی دارند ادامه داد: امروز تقریباً در هر خانواده یک مهندس فارغ التحصیل حضور دارد و بر اساس آمارها، کشور ما بین رتبه دوم و سوم جهان در زمینه تعداد مهندسان فارغ التحصیل است.

مقومی به تاریخچه تشکیل سازمان نظام مهندسی اشاره و بیان کرد: حفظ سرمایه‌های ملی در کنترل ساخت و ساز از جمله اهداف این قانون بود که این سازمان نقش حاکمیتی در این زمینه را ایفا می‌کند.

وی افزود: از تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌توان با عنوان دستاورد انقلاب و گام دوم انقلاب بیان کرد و آن چیزی که در ساخت و ساز باید رعایت شود مقررات ملی ساختمان است که بعد از تصویب قانون مقررات ۲۲ جلدی در زمینه ساختمان، تدوین و ابلاغ شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با تأکید بر اینکه توجه به ارتقای کارآمدی نظام مهندسی و ضرورت تقویت آن در سیاست کلی نظام اشاره شده است، گفت: ثمره اجرای قوانین نظام مهندسی در حوادثی مانند زلزله کاملاً مشخص است؛ به گونه‌ای که با اجرای این مقررات تلفات مالی و جانی کاهش چشمگیری داشته است که این ثمره خدمات نظام مهندسی و مهندسان کشور است.

وی همچنین به حضور ۵ هزار مهندس در قم اشاره و گفت: این استان از لحاظ اجرای مقررات ملی ساختمان رتبه برتر ملی را در سال‌های اخیر کسب کرده است.

مقومی همچنین به پیشتاز بودن این سازمان در زمینه خدمات الکترونیک در استان و کشور اشاره گفت: مطرح است که نظام مهندسی ساختمان قم در قبال خدمات هزینه دریافت می‌کند این درحالی که است که ارائه خدمات فنی و مهندسی در ساخت و ساز مساجد و حسینیه‌ها رایگان است و همچنین به خانواده شهدا و ایثارگران افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی به شکل رایگان خدمات ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: این سازمان با ستاد بازسازی عتبات عالیات، آستان مقدس حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران همکاری‌هایی در حوزه‌های فنی و مهندسی دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: آموزش مهندسین با توجه به حجم بالای فارغ التحصیلان، نظارت بر عملکرد مهندسین و توجه به موضوع اخلاق مهندسی از جمله اولویت‌های این سازمان است.

مقومی به تشکیل دبیرخانه اخلاق مهندسی در قم اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت حوزه علمیه و تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی و حوزوی دبیرخانه در قم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مردم باید مهندسین را مشاوره خود بدانند و در ساخت و ساز به متخصصان این امر مراجعه کنند زیرا کسانی که فاقد صلاحیت هستند سعی می‌کنند تا از عدم آگاهی مردم سو استفاده کنند.

مقومی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ضمن تاکید بر حضور حداکثری و انتخاب اصلح گفت: توقعی که مجموعه مهندسان از نمایندگان استان و در مجموع نمایندگان کشور دارند توجه به تأمین نظام مسکن و شهرسازی با محوریت خانواده به عنوان سیاست کلی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، توجه به اشتغال مهندسان با توجه به حجم فارغ التحصیلان در این زمینه و توجه به معیشت مهندسان است.

وی همچنین توجه به قانون شهری و کنترل ساختمان و همچنین قانون تأمین اجتماعی که می‌تواند به معیشت مهندسان کمک کند را از دیگر درخواست‌های جامعه مهندسان از نمایندگان مجلس عنوان کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم پیشنهاد کرد که با توجه به تعداد بالای فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی، شورای عالی مهندسی کشور شکل بگیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال الکترونیک جهان قانون نمایندگان مجلس انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سازمان نظام مهندسی ساختمان فارغ التحصیلان ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس، با ۱۶۷ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۳ رای ماخوذه، گزارش مذکور را به قوه قضاییه ارجاع دادند.

علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی در جریان قرائت این گزارش در صحن علنی گفت: سازمان حفظ نباتات به طور مستقیم و غیرمستقیم با ایمنی غذایی و سلامت مردم و ایجاد بیماری‌های مردم اعم از جهش ژنتیکی، نقص جنین و مشکلات تنفسی ارتباط داشته و عوارض سموم شیمیایی و به تبع آن عوارض زیست محیطی و جانوری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون حفظ نباتات گفت: قطعاً بدون این تغییرات و تحول اساسی استمرار وضعیت گذشته و فعلی بر وخامت بیشتر به ویژه در افزایش امراض انسانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های درمانی جامعه قطعی خواهد بود.

نمایندگان مجلس در جلسه ۴ مرداد ۱۴۰۱ صحن مجلس با انجام تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفظ نباتات موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین