Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@23:17:43 GMT

تجربه باران ۴۴ میلی متری در گتوند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۰۵۴۲

تجربه باران ۴۴ میلی متری در گتوند

با توجه به ورود سامانه بارشی به خوزستان بیشترین بارش ۲۴ ساعت گذشته استان از گتوند و با ۴۴/۵ میلی‌متر گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با توجه به ورود سامانه بارشی به خوزستان بیشترین بارش ۲۴ ساعت گذشته استان از گتوند و با ۴۴/۵ میلی‌متر گزارش شده است.

لالی با ۴۱/۶، حسینیه۳۷/۶، ایذه ۳۶/۴ و دهدز ۳۲/۲ میلی‌متر دومین گروه پربارش‌های استان اعلام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 در مسجدسلیمان بارش ۲۵/۵، شوشتر ۱۶/۵، شوش ۱۳/۶، اهواز ۷/۱، بهبهان ۷/۵ و رامهرمز ۸/۸ میلی‌متری ثبت شده است.

بارش‌ها در آبادان  ۰.۰۱، امیدیه ۲.۴، بستان ۶.۹، کشاورزی اهواز ۶.۴، شادگان  ۱.۱، دزفول۲۳، ماهشهر ۱.۲، هندیجان ۱.۱ و اغاجاری ۲.۵ میلی‌متر گزارش شده است.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: سامانه بارشی خوزستان اهواز بارش میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار سد در کردستان طی دو ماه اخیر سرریز شدند

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمد معززاده مردوخی ظهر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اظهار کرد: در دو ماه اخیر سدهای چراغ ویس، گاران، آزاد، عباس آباد، با فاصله کم، سرریز کردند.

وی افزود: با توجه به دو جبهه اخیر بارندگی که از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین سالجاری تداوم داشت، متوسط بارندگی استان در فروردین ماه سال‌جاری ۲۹ میلی‌متر بود که بیشترین میزان بارش در شهرستان بانه با حدود ۸۱ میلی‌متر و کمترین آن در بیجار و دیواندره به میزان ۱۱ میلی‌متر بود.

مردوخی، میزان بارش سال آبی‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ۱۱۰ میلی‌متر دانست و خاطرنشان کرد: این بارش‌ها منجر به افزایش ۲۹ درصدی رواناب و بالابردن حجم آب رودخانه‌ها گردیده است که البته این رقم نسبت به درازمدت ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: خوشبختانه این بارندگی‌ها منجر به سرریز سدهایی همچون؛ عباس آباد بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان و سد آزاد شد و با توجه به جبهه بارشی پیش‌رو انتظار می‌رود سدهای قشلاق سنندج و زیویه شهرستان کامیاران نیز بزودی سرریز نمایند.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان نیز هشدار داد و اظهار کرد: نظر به حجم بارش‌های زیاد و احتمال جاری شدن سیل، اطلاع رسانی‌های لازم از طریق روابط عمومی این شرکت و ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان، مکرراً صورت گرفته و خوشبختانه تاکنون هیچ خسارت مالی و جانی ناشی از وقوع سیل، گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان کردستان یک استان مهمانپذیر بوده و هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی میزبان هموطنان و هم‌استانی‌های گرامی است و با توجه به سیلابی بودن بیشتر رودخانه‌های استان، از گردشگران، مسافران، کشاورزان و ذینفان تقاضا می‌شود از تردد و اتراق در مسیر جریان‌های آبی به ویژه پایین دست سدها، اکیداً خودداری نمایند.

معززاده مردوخی ذخیره آب سدهای استان را حدود ۶۵ درصد دانست و گفت: در حال حاضر ذخیره آب سدهای استان حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب است و درصد پرشدگی سدهای استان در مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد بود.

وی افزود: هر چند به لطف پروردگار و مدیریت صحیح منابع و مصارف آب، توسط این شرکت، ذخایر آب خوبی در پشت سدهای استان داریم، اما متأسفانه بارش برف خوبی را طی سال آبی گذشته شاهد نبودیم و ذخایر آب زیرزمینی همچنان نیازمند حفاظت و صیانت هستند؛ از عموم شهروندان، ذینفعان و خصوصاً کشاورزان عزیز استان تقاضامندیم نسبت به رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب نهایت تلاش خود را مبذول دارند.

کد خبر 6062867

دیگر خبرها

  • بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی؛ ۱۸ درصد بیشتر از بلندمدت
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید
  • چهار سد در کردستان سرریز شدند
  • چهار سد در کردستان طی دو ماه اخیر سرریز شدند
  • شهرک گلستان شیراز صدرنشین بارندگی در فارس
  • باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر
  • کاهش ۱۱۵ میلی متری باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • امیرآباد بابکان با ۱۷۴ میلی متر باران رکورددار میزان بارش‌ها
  • شهرک گلستان شیراز صدرنشین بارندگی در استان فارس
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت