Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:30:19 GMT

ایستادگی پای انقلاب با ایستادن در صف‎های رای

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۰۶۵۷

ایستادگی پای انقلاب با ایستادن در صف‎های رای

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز جمعه در حالی همزمان با سراسر کشور در استان قزوین این دیار مینودری آغاز شد که در برخی شعبه ها پیش از آغاز رسمی رای گیری در ساعت هشت، صفوفی از رای دهندگان تشکیل شد که آمده بودند تا جزو اولین نفراتی باشند که در جشن ملی امروز شرکت کرده و به وظیفه ملی و دینی خود عمل کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با حضور پرشور و گسترده مردم و تشکیل صفوف رای دهی در بسیاری از شعبات، مردم قزوین نیز همانند دیگر هموطنان خود بار دیگر از این آزمون سربلند خارج شدند.

اسماعیل معصومی نماینده فرماندار حاضر در شعبه اخذ رای مسجد النبی (ص) به خبرنگار ایرنا گفت: حضور مردم در انتخابات امروز مانند ادوار قبلی پررنگ و با شکوه بوده است.

وی همچنین گفت: با توجه به خیل بالای مراجعه واجدان شرایط رای دهی، عوامل اجرایی انتخابات در این شعبه از ابتدای فرایند رای گیری تا هم اکنون روز شلوغی را سپری کرده اند.

زهرا خمسه مرادی از عوامل اجرایی انتخابات در اقبالیه از شهرهای نزدیک به قزوین نیز مشارکت مردم این شهر در انتخابات را بالا و قابل توجه دانست و افزود: با وجود جنگ روانی دشمن و  برخلاف پیش بینی ها و تحلیل های آنان در این دوره از انتخابات نیز شاهد حضور پررنگ و گسترده هموطنان در پای صندوق های رای هستیم.

وی گفت: پیر و جوان، زن و مرد، کارگر و کارمند، کسبه، معلم و استاد دانشگاه، دانش آموز و دانشجو، پزشک، صنعتگر و کشاورز و طلبه و ورزشکار ... همه و همه امروز پای صندوق های رای حضور پررنگی داشتند تا اعلام کنند وحدت و انسجام ایرانیان مثال زدنی و بی نظیر است.

گزارش خبرنگار ایرنا از شعبات مختلف اخذ رای نیز حاکی است حضور مردم قزوین در پای صندوق های رای پرشور و حاکی از درصد بالای مشارکت است.

در این میان، رای اولی های نیز حضور پررنگی در صفوف بهم فشرده جمعیت رای دهندگان در قزوین داشتند، شور و شوق این افراد از اولین تجربه مشارکت سیاسی و سهیم بودن در ثبت حماسه دوم اسفند به حدی بود که آنان شناسنامه خود را به نشانه رای دادن مقابل دوربین عکاسان و خبرنگاران قرار می دادند.

برخی از رای اولی ها نیز همزمان با رای دادن با گرفتن عکس سلفی و آنرا در فضای مجازی منتشر کرده و به اشتراک می‌گذاشتند.

سجاد آرمان مهر یک رای اولی قزوینی گفت: امروز رای دادم تا به وظیفه و تکلیف خود در قبال کشورم عمل کرده باشم و به دشمنان بگویم که نقشه های آنان هیچ وقت نمی توانند علیه ملت و میهن ما عملی شود.

در کنار جوانان و رای اولی ها، پا به سن گذشته ها نیز حضوری پرشور در انتخابات امروز داشتند، افرادی که عنوان می کردند تاکنون هیچ انتخاباتی نبوده که مهر آن در شناسنامه شان درج نشده باشد.

احد کمالی ۶۸ ساله که برای انداختن رای به همراه نوه خود در صف رای دهندگان یکی از شعبه ها حضور دارد،گفت: به همراه نوه ام امروز برای رای دادن آمده ام تا او نیز یاد بگیرد که حضور در انتخابات یک وظیفه و تکلیف است.

این شهروند قزوینی با بیان اینکه گفت: با رای خود مشتی محکم به دهان دشمنان می زنیم و به آنها اعلام می کنیم ما مردم ایران هیچ وقت از خون شهدا نمی گذریم و ادامه دهنده راه آنها هستیم.

برخی جوانان انقلابی و ولایتمدار قزوین نیز با یک دست شناسنامه و یک دست دیگر تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی به پای صندوق های رای آمده بودند تا اعلام کنند که راه حاج قاسم ادامه دارد و هیچ گاه دست از پشتیبانی از انقلاب برنمی دارند.

سعید الهیاری یکی از افرادی که تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی را دست دارد و در شعبه اخذ رای حاضر شده نیز گفت: حضور در پای صندوق رای کم ترین کاری است که می توانیم در قبال خون شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی انجام دهیم.

وی اظهار داشت: حضور در انتخابات نه تنها یک وظیفه و حق شهروندی است بلکه یک تکلیف دینی است چرا که با حضور در پای صندوق های رای به دشمن پیام می دهیم که ما از مواضع انقلابی خود و پشتیبانی از ولایت فقه دست برنمی داریم.

با گذشت بیش از هفت ساعت از آغاز رای گیری، شور انتخابات همچنان در شعبات اخذ رای در استان قزوین ادامه دارد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفند ماه در سراسر کشور آغاز شده است.

استان قزوین در این دوره از انتخابات مانند ادوار قبلی دارای سه حوزه اتتخابیه با چهار کرسی نمایندگی است.

۱۳۹ نامزد از حوزه های انتخابیه استان قزوین تایید صلاحیت شده بودند که با انصراف ۵۲ نفر، ۸۷ نفر بخت خود را برای کسب رای از مردم و حضور در خانه ملت محک می رنند.

حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز دارای ۲ کرسی نمایندگی مجلس و حوزه های انتخابیه تاکستان و بوئین زهرا-اوج نیز هرکدام دارای یک کرسی نمایندگی هستند.

۹۲۵ هزار و ۴۷۸ شهروند در استان قزوین واجد شرایط رای دهی هستند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۳۱۸ نفر رای اولی هستند.

برچسب‌ها استان قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری گام ششم، روز انتخابات انتخابات مجلس در قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی استان قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی پای صندوق های رای انتخابات مجلس پای صندوق استان قزوین رای اولی حاج قاسم اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم

احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره عدم محاسبه آمار حضور ایرانیان خارج از کشور در رای گیری انتخابات مجلس، گفت:  محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹شرکت تولیدی به قزوین
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم
  • پیش‌بینی هواشناسی