Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید رضا صالحی امیری» امروز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق در حسینیه جماران اظهارداشت: آن چیزی که واقعا انگیزه ما برای حضور در انتخابات است دو نکته و اساسی است که باید به آن به رغم همه گله‌مندی‌ها و نقدهای جدی که به عملکرد شورای نگهبان وارد است، توجه کرد.

وی افزود: برداشت من این است که رویکرد شورای نگهبان در این دوره نسبت به همه ادوار متفاوت بود در حالی که با وجود دشمنان خارجی نیاز اساسی به انسجام و وفاق ملی داشتیم باید رویکرد شورای نگهبان با انعطاف و تعامل بیشتر و با رویکرد منطقی تری بود که این چنین نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته ملی المپیک اضافه کرد: تنها راه ممکن برای انتقال صدای ملت صندوق رای است و قهر با صندوق رای نه تنها هیچ مساله‌ای را حل نخواهد کرد، بلکه باعث تفرقه و انشقاق در سطح ملی خواهد شد. نکته دوم این که ما در شرایط سخت جنگ اقتصادی و سیاسی هستیم. در شرایطی که یک ملت در جنگ است الزاما نباید تفرقه در کشور داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رای دادن در این فضا یک پیام خارجی دارد که دشمنان بدانند به رغم همه مسائل و مشکلات و نقدهای داخلی ما در مقابل دشمن ید واحد هستیم و انسجام حداکثری داریم و در داخل هم گزینه ای جز صندوق برای انتقال پیام نداریم و از این رو تحت هر شرایطی باید در انتخابات شرکت کنیم.
صالحی امیری با بیان این که جایگاه مجلس در قانون اساس کاملا مشخص است، اظهارداشت: مجلس یکی از ارگان اصلی نظام سیاسی است و تداوم حیات سیاسی  انسجام سیاسی کارآمدی و وفاق ملی معیشت و اشتغال و آنچه که امروز به عنوان گسل های اجتماعی جامعه ایران مطرح هستند باید از مسیر قانون گذاری عمل کند و بسیار مهم است و ما نباید این موضوع را کم رنگ بدانیم اما سخن ما این است که مجلس می‌توانست با حضور چهره‌های توانمند و قدرتمند و صاحب نظر و حتی منتقد استحکام بیشتری داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر همه کسانی که در کشور دلسوز این سرزمین هستند فرصت حضور در مجلس اسلامی را داشته باشند می‌توانند به توسعه ملی برای رسیدن به افق‌های توسعه کمک بیشتری کنند.

رییس کمیته المپیک ادامه داد: رانش نیروهای انقلاب به خارج از مجلس جز تضعیف مجلس چیزی را در پی‌ندارد و به اعتقاد من آن چیزی که اتفاق افتاد اتفاق نامناسبی بود اما دو نکته اساسی که باید  به آن توجه کرد  این است که راه عبور از فضای فعلی صندوق است.

صالحی گفت: صف کشی در مقابل دشمن بی‌رحم خارج که با تحریم حداکثری ملت را تحت فشار قرار داده و با فشار سیاسی حداکثری انزوای ایران را دنبال می کند با ایجاد یاس و ناامیدی و سرخوردگی به دنبال انزوای ملت است و در مجموع وضعیت ما در منطقه و جهان یک نکته را به ما دیکته می‌کند که صدای ما برای مقابله با دشمن باید یک صدای واحد باشد.

برچسب‌ها حسینیه جماران کمیته ملی المپیک شورای نگهبان انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری گام ششم، روز انتخابات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسینیه جماران کمیته ملی المپیک شورای نگهبان انتخابات مجلس شورای اسلامی حسینیه جماران کمیته ملی المپیک شورای نگهبان انتخابات مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یک فوریت اصلاح بند «س» تبصره ۶ قانون بودجه گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که در عمل مانع سرمایه‌گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به‌خصوص شرکت‌ها و صندوق‌ها با درآمد ثابت شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بررسی طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ و نیز طرح کاهش درصد مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی در مجلس اظهار کرد: مجلس سقفی را برای انواع معافیت شرکت‌ها در نظر گرفته بود فارغ از اینکه این شرکت‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؛ در آن زمان روشن نبود که این طرح شامل چه شرکت‌هایی خواهد بود و چه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد؛ نگاه مجلس هم این بود که این شرکت‌ها بسیار سودآور و بزرگی هستند و سقف معافیت آنها می‌تواند به دولت در شرایط فعلی کمک کرده و مجموع معافیت‌های دولت را بالا ببرد.

وی افزود: متأسفانه برخی مشوق‌هایی که در قوانین مختلف از جمله قانون بازار سرمایه یا قانون مالیات‌های مستقیم برای شرکت‌های بورسی و به ویژه صندوق‌های با درآمد ثابت در نظر گرفته شده بود مورد اصابت بند قانون بودجه قرار گرفت و باعث شد عملاً آنها متضرر شوند از آن جهت که سرمایه‌های مردم می‌توانست به حساب‌های بانکی بورسی یا صندوق‌های سرمایه گذاری وارد شود یعنی دقیقاً همان کار بانک‌ها را در اوراق، سهام و… انجام می‌داد اما این سقف عملاً به سپرده گذاران خورد به جای صاحبان سرمایه برخورد می‌کرد و خلاف نظر اولیه قانونگذار در قانون بودجه بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد اصلاحی این قانون توسط کمیسیون مربوطه آورده شد و یک فوریت آن تصویب شد؛ امیدواریم بتوانیم در هفته آینده این طرح را در دستور کار کمیسیون قرار دهیم و در همین مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که عملاً مانع سرمایه گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به خصوص شرکت‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت شود.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا ۵ درصد از مالیات شرکت‌ها کم کند، خاطر نشان کرد: مجلس این موضوع را در ایام بررسی بودجه پیشنهاد داده بود اما دولت موافقت نکرد تا اینکه امسال دولت خود طرح مذکور را در قالب جداول آورده و پیشنهاد داده است و چون نمی‌شد در قالب جداول حکم اضافه شود، یک بند دیگر به این طرح اضافه شد بنابراین مجلس با کاهش ۵ درصدی مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد موافقت کرد.

کد خبر 746850

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود