Web Analytics Made Easy - Statcounter

 طالبان و هیات مذاکره کننده آمریکا اخیرا اعلام کردند که گفتگو میان دو طرف به پایان رسیده و بزودی توافق صلحی مشروط امضا خواهد شد. 

به گزارش قدس آنلاین، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که توافق آمریکا با طالبان احتمالا روز ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) جاری امضا خواهد شد. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز روز چهارشنبه درباره پایان جنگ افغانستان و توافق صلح گفت: مذاکرات با طالبان جریان دارد و فرصت رسیدن به یک توافق با طالبان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ  همچنین افزود: ما با طالبان مذاکره می‌کنیم و فرصت رسیدن به یک توافق وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا بر مواضع گذشته خود تاکید کرد و اظهار داشت: ایالات متحده در افغانستان به عنوان یک نهاد مجری قانون عمل می‌کند. او گفت که خواهان افزایش خشونت‌ها در افغانستان نیست و نمی‌خواهد میلیون‌ها نفر در درگیری و جنگ کشته شوند.

آمریکا و طالبان طی چند ماه گذشته هشت دور مذاکره در دوحه پایتخت قطر برگزار کرده‌اند. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مایک پمپئو طالبان مذاکره با آمریکا توافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار داعش در افغانستان

شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود طالبان گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • تل‌آویو: قصد داریم برای رسیدن به توافق تبادل اسرا، از شدت حملات در غزه بکاهیم
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری