Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: صندوق‌های پست ملت ایران از روزها و یا شاید از هفته‌های گذشته پر از دعوت نامه‌های حضور پای صندوق‌های رأی بود. بالاخره روز موعد فرا رسید، جمعه دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۸ روزی سرنوشت ساز برای ملت ایران، روز حماسه‌ای دیگر از ایرانیان به ویژه مردمان دیار میرزا کوچک جنگلی و آیت الله بهجت فومنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه آمده اند از زن و مرد، پیر و جوان حتی کودکان نیز همراه والدین خود آمده اند تا مشق حضور را برای آینده تمرین کنند.

امروز مردم ایران و استان گیلان با حضور در انتخابات همبستگی، وحدت و اتحاد خود را به نمایش گذاشتند با انداختن هر رأی خود در صندوق سیلی به آمریکا را محکم‌تر زدند. همه آمدند برای داشتن آینده‌ای روشن. همه آمدند برای اینکه به دنبال داشتن مجلسی قوی و انقلابی بودند. همه آمدند برای حفظ اقتدار و امنیت این نظام و انقلاب و ناامید کردن دشمنان.

حضور در انتخابات یک تکلیف دینی است

به مسیری نگاه می‌کنم که پیرمردی عصازنان خود را به صف مردم منتظر برای ورود به شعبه اخذ رأی می‌رساند. شرایط سختی دارد از همین رو مردم راه را باز می‌کنند تا بتواند سریع‌تر وارد شعبه شده و رأی خود را بدهد. منتظر می مانم تا از شعبه خارج شود تا بتوانم از دلیل آمدنش با این شرایط سخت بپرسم. وقتی خودم را معرفی می‌کنم و از او دلیل آمدنش را می پرسم لبخندی می‌زند و می‌گوید: این کشور برای ماست و هیچ کس جز خودمان نمی‌تواند آن را آباد کند.

وی با بیان اینکه درست است امروز مردم با شرایط سختی از نظر اقتصادی در زندگی مواجه هستند ولی ما شرایط سخت‌تر از این را نیز تجربه کرده ایم، ادامه می‌دهد: حضور در انتخابات یک تکلیف دینی است و هر فرد مسلمانی که عاشق این نظام و انقلاب است امروز باید پای صندوق‌های رأی حاضر شود.

این شهروند رشتی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای حضور در انتخابات و نقش مهم آرای مردم، می‌گوید: ما انقلاب، نظام و کشور خود را دوست داریم پس باید در سرنوشت آن نیز سهیم باشیم.

مجلس کارآمد حلال مشکلات است

آثار خستگی از سرپا ماندن زیاد در چهره اش مشخص است برای اینکه با پرسیدن سوالات بیشتر خسته اش نکنم از او خداحافظ کردم و به سوی دیگر میدان رفتم که مادری با دو دخترش در حال صحبت بود از آنها خواستم تا دقایقی وقتشان را بگیرم که قبول کردند. وقتی از آنها دلیل آمدنشان را پرسیدم مادر در جواب می‌گوید: باید می‌آمدیم. امروز زمان حضور و پشتیبانی از نظام است.

وی با بیان اینکه چشمان دشمنان امروز به ما دوخته شده است، ادامه می‌دهد: اگر امروز نمی‌آمدیم قطعاً حربه‌ای برای سوء استفاده به دشمنان این نظام و انقلاب می‌دادیم.

این مادر رشتی در ادامه یادآور می‌شود: همه می‌دانیم کشور به خاطر تحریم‌ها و فشارهای دشمنان و برخی بی مدیریتی‌ها در شرایط سختی قرار دارد اما به فرموده رهبرمان امروز زمان حضور و پشتیبانی از این انقلابی است که خون هزاران شهید برای به ثمر نشستن و استمرار آن تقدیم شده است.

وی با تأکید به نقش مهم مجلس در حل بسیاری از مشکلات موجود در جامعه، می‌افزاید: مجلس انقلابی و کارآمد قطعاً می‌تواند با قانونگذاری و نظارت صحیح در راستای حل مشکلات گام‌های خوبی بردارد.

این مادر رشتی با اشاره به فشارها و دشمنی‌ها آمریکا و سایر کشورهای اروپایی و منطقه‌ای، تأکید می‌کند: ما نیازمند نمایندگان شجاع هستیم تا در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان ایستادگی کنند.

با حضور در صف رأی گیری امید دشمن ناامید شد

منصوره که یک رأی اولی است و برای دادن نخستین رأی خود لحظه شماری می‌کند به خبرنگار مهر می‌گوید: اینکه بتوانی با یک رأی در سرنوشت شهرت سهیم باشی خیلی زیباست و احساس خوبی دارد.

وی با بیان اینکه هر چه به زمان انتخابات و رأی گیری نزدیک می‌شدیم احساس شور و شعفی عجیب داشتم، ادامه می‌دهد: امروز و در این ساعت که در صف انتظار برای دادن رأی هستیم حس غرور دارم.

منصوره با اشاره به اینکه انتخابات امسال با انتخابات‌های گذشته متفاوت است، می‌گوید: امسال دیگر ما سردار سلیمانی را در میان خود نداریم و اگر می‌خواهیم به توصیه‌های او در وصیت نامه اش عمل کنیم باید امروز با رأی خود و حضور در صف‌ها امید دشمنان را به یأس تبدیل کنیم.

به هر سمت که نگاه می‌کنی همین شور و حال را در میان مردمی می‌بینی که از ساعت‌ها پیش در صف انتظار حضور دارند تا با انداختن آرای خود در صندوق هم به تکلیف خود عمل کنند و هم به عنوان یک شهروند در سرنوشت شهر و کشورشان سهیم باشند و با انتخابی اصلح بتوانند آینده‌ای روشن برای شهر، استان و کشورشان رقم بزنند.

کد خبر 4858459

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 98 استان گیلان رشت انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن بارش برف انتخابات مجلس شورای اسلامی دهه فجر ایلام بوشهر مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس قزوین گرگان شهرکرد انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا حضور در انتخابات رأی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این مراسم با اشاره به پیشینه موسیقی و سرنانوازی در لرستان گفت: اولین اثری که در موسیقی لرستان ثبت شد، مقام‌های سازی بود و این نشان دهنده پیشینه و جایگاه موسیقی لرستان است.

وی افزود: اولین تصویر از سرنانوازی لرستان مربوط به سال ۱۹۶۱ میلادی است که فیلم آن پنج سال پیش یمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در پاسخ به اینکه چرا روستای بیشه برای جشنواره سرنانوازی انتخاب شده است، گفت: بر اساس مستندات سرزمین سیلاخور و دورود محل رشد بزرگان موسیقی همچون زنده یاد شاه میرزا مرادی و علی اکبر شکارچی است.

حسن‌پور بیان کرد: از طرفی پرونده ثبت جهانی روستای بیشه تا کمتر از دو هفته دیگر به سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود و اینکه در یک استان دو اثر شانس طبیعی و تاریخی را با هم برای ثبت جهانی کسب کنند یک اقدام و اتفاق بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد شاه میرزا مرادی یک وجهه معنوی و یک گنجینه ارزشمند است، گفت: اما یادگار مادی استاد شاه میرزا مرادی سرنای ایشان است که تحویل شاه رضا مرادی است، این سرنا متعلق به فرهنگ لرستان و جایگاه آن در موزه مردم شناسی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد است.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد
  • ببینید | حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • میرزا مهدی آشتیانی؛ جمع بین نبوغ و تبحر
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • برگزاری «مشق حماسه» در رشت
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • اقتدار امروز کشورمان مرهون رشادت شهیدان است