Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در محور شمال عراق، به ادعا‌های رئیس حزب دموکراتیک کُردستان پاسخ داد و تأکید کرد که دست از این اتهامات واهی بردارد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «علی الحسینی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در محور شمال عراق به اظهارات مسعود بارزانی رئیس حزب دموکراتیک کُردستان درباره کرکوک پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الحسینی گفت که الحشد الشعبی بخشی از سیستم امنیتی رسمی عراق است و در داخل کرکوک نیز، پلیس محلی و سرویس اطلاعات حضور دارد.

پایگاه خبری «المسله» به نقل از این فرمانده الحشد گزارش داد که از زمان ورود گروه تروریستی داعش به کرکوک، نیرو‌های الحشد در اطراف این شهر حضور دارند (نه در داخل آن).

بارزانی ادعا کرده که برخی از کُرد‌ها به نیرو‌های الحشد کمک کردند که وارد استان کرکوک شوند و این استان را تحت کنترل نیرو‌های الحشد دانست.

وی با این ادعا که نمی‌توان پذیرفت همیشه نیرو‌های الحشد در کرکوک حضور داشته باشند، مدعی شد که برخی از کُردها، «به هم‌نژاد‌های [کُرد]خود خیانت کردند و عامل ورود الحشد الشعبی به کرکوک بودند».

الحسینی در ادامه و در پاسخ به این ادعا گفت که «نیرو‌های کافی در کرکوک حضور دارند و الحشد در مسائل داخلی [این استان]دخالت نمی‌کند».

وی خاطر نشان کرد که «از زمان تشکیل الحشد با فتوی مرجعیت دینی [عراق]، همه از اتهام‌های تکراری مسعود بارزانی علیه الحشد اطلاع دارند؛ زیرا الحشد، تفکرات و رؤیای وی را برای تشکیل حکومت [کُرد]از بین برد».

این فرمانده الحشد تصریح کرد که «اتهامات بارزانی، بی‌اساس است و حق ندارد، [به الحشد]اتهام بزند... الحشد الشعبی [یک سازمان]رسمی و متعلق به کل مردم عراق است، نه فقط کرکوک».

الحسینی در پایان ابراز امیدواری کرد که بارزانی در اطلاعات خود بازبینی کند؛ زیرا چنین اتهاماتی هیچ سودی در پی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیرو های الحشد الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاف شهرداری گرگان با الشرطه عراق در نیمه‌نهایی سوپرلیگ غرب آسیا

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان تیم بسکتبال شهرداری گرگان در مرحله نیمه‌نهایی سوپر لیگ غرب آسیا نهم فروردین پنج شنبه  شب و در تالار زنده‌یاد محمود مشحون پذیرای تیم الشرطه عراق است.

شاگردان مصطفی هاشمی که در گروه نخست این مسابقات حضور داشتند بعد از سرگروهی و شکست رقبای خود به عنوان تیم نخست، جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی سوپر لیگ غرب آسیا را کسب کردند و باید از ساعت ۲۲ فردا پنجشنبه ۹ فروردین رو در روی نماینده عراق قرار بگیرند.

دیدار برگشت دو تیم روز جمعه ۱۷ فروردین‌ماه برگزار می‌شود و شهرداری گرگان در دیداری خارج از خانه باید به مصاف الشرطه برود. الشرطه عراق با کسب پیروزی مقابل الاتحاد اهلی سوریه به عنوان تیم دوم راهی این مرحله شده است.

در آن سوی میدان الریاضی لبنان و ساجس دیگر نماینده لبنان رو در روی هم قرار خواهند گرفت. بازی اول دو تیم امشب برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پاسخ شنیدنی یک جامعه شناس به افرادی که فکر می‌کنند «حمله نظامی» هم راه‌حلی برای بهبود شرایط است!
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه‌های بسکتبال غرب آسیا
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه های بسکتبال غرب آسیا
  • مصاف شهرداری گرگان با الشرطه عراق در نیمه‌نهایی سوپرلیگ غرب آسیا
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • کاپیتان به صورت آنلاین اکران شد
  • چرا مردم ایران برای کار به عراق می‌روند؟ پاسخ تلخ یک مسئول
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره