Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل عنوان کرد: انتخابات تا بدین لحظه به خوبی و بسیار پرشور برگزار شده و شیطنت‌های دشمن نتیجه عکس داده است، در این خصوص از کسانی که هنوز شرکت نکرده‌اند می‌خواهم حتماً در انتخابات شرکت نمایند و مدیون به ملت و کشور نباشند.

به گفته وی از اصرار دشمن بر عدم شرکت باید بفهمیم که وظیفه ما چیست مبادا در صف دشمنان قرار بگیریم مبادا در زمین آمریکا و اسرائیل و عربستان قرار گیریم، مبادا در صف منافقین قرار بگیریم که ۱۷ هزار نفر را کشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اردبیل یادآور شد: هیچ عاقلی بنایی را که ساخته است نقض و خراب نمی‌کند ما بنای بسیار بزرگی را با انقلاب اسلامی شروع کرده‌ایم، کشور را که پنجاه سال در دهن گرگ بود از دهن گرگ بیرون آورده‌ایم ما باید این بنای فاخر را در رقابتی بسیار سنگین با کشورهای پیشرفته به سر انجام برسانیم و نباید آن را در نصف راه رها و با دست خود خراب کنیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از تحریم و فشار حداکثری خسته و مأیوس شده‌اند مبادا با عدم شرکت امید و طمع آنها را زنده کنیم.

امام جمعه اردبیل افزود: انسجام ملی مؤلفه قدرت بوده و از تمام مؤلفه‌ها بالاتر است ما در خطرناک‌ترین منطقه هستیم دشمن از همه جا ما را محاصره کرده و انسجام ملی ما سلاح است. کدام عاقل سلاح را در برابر دشمن زمین می‌گذارد هر ملتی سلاح خود را زمین گذاشته ذلیل شده است.

عاملی عنوان کرد: اگر کسی ببیند تربیت فرزندان تولیت خانه و کتابت سرنوشت او به دست انسان غیر شایسته رقم می‌خورد و او تماشا بکند و اقدام نکند که تربیت این امور را به اصلح بدهد او قطعاً منتظر حوادث ناگوار باید باشد.

وی ادامه داد: اگر کسی پای صندوق رأی نیاید یقین داشته باشید جای او را آمریکا می‌گیرد. آمریکا با صراحت اعلام کرده است سیاست من سیاست سلطه گرانه است ولی سلطه خیر خواهانه!!! ما نفهمیدیم که چطور سلطه با خیر خواهی جمع می‌شود. ما با انتخابات اثبات می‌کنیم که سلطه بر ما دست هیچ کس نیست و ملت ما خود بر خود سلطه دارد.

عاملی افزود: من امروز رأی خود را با وضو و با نیت تمهید مقدمات ظهور حضرت ولی عصر (عج) به صندوق رأی انداختم.

وی ادامه داد: گاهی یک رأی باعث می‌شود یک انسان صالح مؤمن متخصص کاردان کار بلد به مجلس برود و با طرح یک برنامه و تصویب آن کشور متحول شود ولذا هیچ کس نباید بگوید رأی من چه تأثیری دارد؟

عاملی اظهار داشت: ارزش انتخابات در این است که اراده مردم با انتخابات در مدیریت کشور تنفیذ می‌شود. انتخابات هم مظهر حاکمیت ملی است و هم مظهر آزادی در انتخاب سرنوشت.

وی ادامه داد: دو مطلب در مدیریت کشور بسیار مهم است اول قانون گذاری و دوم نظارت بر حسن اجرای قوانین و هر دو موضوع وظیفه ذاتی مجلس است به همین جهت نمی‌توان در انتخابات بی تفاوت ماند امروز روز کاشتن است و فردا همان را که کاشتیم درو خواهیم کرد بعضی‌ها خوب می‌کارند و بعضی دیگر بد می‌کارند و بعضی‌ها اصلاً نمی‌کارند و در زمستان گرسنه می‌مانند.

کاندیداها در برابر قانون خاضع باشند

عاملی تصریح کرد: از تمام کاندیداها می‌خواهم در برابر قانون خاضع باشند و نتیجه انتخابات را هرچه شد با طیب نفس بپذیرند. ادعای تقلب نکنند «رأی من کو» نگویند به کسی تهمت نزنند امانت داری نظام و مسئولان را زیر سوال نبرند طرفداران خود را مدیریت کنند. از تمام کاندیداها و طرفداران آنها می‌خواهم از حالا رفاقت را جایگزین رقابت کنند همدیگر را حلال کنند و هیچ کینه‌ای به دل خود راه ندهند.

وی خطاب به مردم نیز گفت: حتماً بعد از انتخابات از نماینده‌های منتخب مطالبه گر باشیم وآنها را به حال خود رها ننماییم. اگر آنها جواب گو نبودند حتماً آنها را در ملأ عام استیضاح نمائیم. عزل و نصب‌ها و بذل و بخشش‌های نماینده منتخب را کاملاً رصد کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: از حالا از نمایندگان منتخب می‌خواهیم اولویت اول خود را به اقتصاد اختصاص دهند این ملت تحت تحریم و مظلوم با امید به شما رأی دادند. از دولت محترم هم می‌خواهیم فکری به حال گرانی بکند کنترل قیمت کالاهای اساسی و مسکن و اجاره بهای منازل استیجاری فقط درایت می‌خواهد. ملت ما از جهت مقاومت نمره بیست گرفت. از جهت تحمل مشکلات شاهکار کرد از جهت همراهی با نظام و شرکت در راهپیمایی‌ها نمره کامل گرفت. از جهت شرکت در انتخابات هیچ کم نگذاشت و حالا نوبت دولت مردان و نمایندگان منتخب است که از آنها عملاً قدردانی کنند.

کد خبر 4858825

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه اردبیل انتخابات 98 انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن بارش برف انتخابات مجلس شورای اسلامی دهه فجر ایلام بوشهر مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس قزوین گرگان شهرکرد انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته

سال ۱۴۰۲ با همه فراز و فرودها، تلخی‌ها و شیرینهایش پایان یافت و سرانجام هم در ماه پایانی آن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برگزار شد. در این سال حوزه سیاست تحولاتی مهی را به خود دید که قصد داریم نگاهی بر تحولات سیاسی آبان ماه در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم. شاید بیان همه اخبار این حوزه مهم مقدور نباشد، اما با این حال تلاش شده خبرسازترین رویداد‌های ماهانه در حوزه سیاسی در آبان ماه سال ۱۴۰۲ در این مجموعه گردآوری شود.

 

دولت لیست انتخاباتی نمی‌دهد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با ابراز رضایت از تعامل مجلس یازدهم با دولت، گفت: دولت در انتخابات مجلس، وارد مصادیق نشده و لیست نمی‌دهد.سیدمحمد حسینی با اشاره به اینکه دولت لیستی برای انتخابات نخواهد داشت، اظهار کرد: دولت تابع رای مردم است ولی شاخص‌ها و معیارهای مدنظر خود را بیان می کند.وی همچنین تاکید کرد: ما نمی‌گوییم مجلس انقلابی‌تر شکل بگیرد  بلکه دنبال معیارهایی هستیم که امام خمینی (ره) و رهبری در مورد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده‌اند.

 

«پرویز فتاح» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام شد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی مهندس سید پرویز فتاح را به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام منصوب و از خدمات با ارزش محمد مخبر تشکر کردند.

 

«حسین دهقان» رئیس بنیاد مستضعفان شد
در پی انتصاب پرویز فتاح به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حسین دهقان را به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند.

 

علیرضا منادی سفیدان از مردم عذرخواهی کرد
نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ویدئوی منتشر شده از جلسه‌ای در دفتر او در فضای مجازی، با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ضمن عذرخواهی از مردم به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت.

 

مهدی خزعلی درباره خواهرش شفاف‌سازی کرد
مهدی خزعلی مدیر انتشارات حیان و فعال سیاسی و از فرزندان مرحوم ابوالقاسم خزعلی (نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری) با انتشار یادداشتی در صفحات شخصی خود در فضای مجازی به ارائه توضیحاتی درباره ادعاهای مطرح شده از سوی وی نسبت به خواهرش کبری خزعلی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی اجتماعی زنان پرداخت.

متن یادداشت مهدی خزعلی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با حمد یکتای بی همتا و درود به رسول اکرم محمد مصطفی (ص) و عرض ادب به محضر بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه، با بررسی‌های صورت گرفته و توضیحات مطرح شده در جلسه دادرسی مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۸، مسائل مطروحه در مصاحبه‌های اینجانب در مورد شخص خانم کبری (مریم) خزعلی برایم مسجل شد که ایشان هیچ رانت و سوء استفاده مالی و غیره نداشته اند. مراتب جهت تنویر افکار منتشر می شود. البته از نظر علمی نیاز به توضیح نیست که مشارالیها از نخبگان علمی و دین مدار و انقلابی است.»

 

مخالف «جبهه اصلاحات» هستیم
دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با بیان اینکه مخالف تهیه لیست ائتلافی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم هستم، گفت: ممکن است حزب کارگزاران با جریان نزدیک به روحانی و لاریجانی ائتلاف کند.رسول منتجب‌نیا با انتقاد از جبهه اصلاحات، اظهار کرد: من مخالف جبهه اصلاحات هستم چون یک نفر که پیش از این مسئولیتی را داشته در کنار حزبی قرار می‌دهند که شاید هزاران عضو دارد. این تصمیم برخلاف تحزب و روح اصلاح‌طلبی است.

 

پاسخ دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت به سخنان سرلشکر صفوی
احسان صالحی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«جهت استحضار سردار عزیز و پر افتخار، منابع ارزی مسدودی که با پیگیری‌های این دولت آزاد شد، غالبا صرف واردات کالاهای اساسی می‌شود و این یعنی نفع آن مستقیما سر سفره مردم است.طرح‌های متعدد همچون ۱۰برابر کردن یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک هم با هدف کاهش اثر تورم بر سفره اجرا شده است.»

سرلشکر یحیی صفوی در سخنانی با بیان اینکه انسجام ملی و استحکام قدرت درون‌زا با حل مشکلات اقتصادی مردم و جدی‌گرفتن رضایت آنان از وضعیت کشور ممکن می‌شود، تصریح کرده بود: از طلب‌های چند میلیارد دلاری که وصول می‌کنیم، یک میلیارد دلارش را هم به سفره‌ها و یخچال‌های مردم برسانیم.

 

دیدار «رئیسی» و «بن سلمان»
در حاشیه اجلاس اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره جنگ غزه در «ریاض»، عصر شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ سید ابراهیم رئیسی و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.رئیسی در بدو ورود به ریاض هم با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

نادران دوباره به تحصن نشست
الیاس نادران که در جلسه علنی صبح 21 آبان مجلس در انتقاد به نحوه اداره مجلس و عدم رسیدگی به درخواست استعفایش تحص کرده بود و با وساطت مجتبی ذوالنور به تحصن خود پایان داده بود، بار دیگر مقابل جایگاه هیات رئیسه مجلس به تحصن نشست.ظاهرا الیاس نادران با وعده به جریان افتادن استعفایش به تحصن خود پایان داده بود.با آغاز جلسه علنی نوبت عصر مجلس، بار دیگر الیاس نادران در مقابل جایگاه هیات رییسه مجلس به تحصن نشست.

 

خداحافظی آیت‌الله جنتی از مجلس خبرگان
رئیس مجلس خبرگان رهبری در انتخابات دوره ششم این مجلس شرکت نکرد.محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که درست است که آیت‌الله جنتی در انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام نکردند؟ گفت:« بله. تعداد ۶۵ نفر از نمایندگان کنونی مجلس خبرگان رهبری را خدمتشان بودیم یعنی ثبت نام کردند، اما ایشان تشریف نداشت.»

 

مخالفت مجلس با استعفای نادران
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی تقاضای استعفای الیاس نادران در جلسه غیرعلنی سه شنبه 30 آبان گفت: بیش از ۹۰ درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعفای آقای نادران مخالفت کردند و ما در ادامه راه نیز در خدمت ایشان خواهیم بود.

 

احمد کریمی اصفهانی درگذشت
احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار پس از یک دوره بیماری  درگذشت.

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • صحبت‌های جالب نامزد‌های انتخابات مجلس که از آخر اول شدند!
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده