Web Analytics Made Easy - Statcounter

توئیتر در حال آزمایش ویژگی است که طی آن توئیت‌های سیاست‌مدارانی که اشتباه نگارشی دارند را ابتدا برچسب زده و سپس اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینگجت، توئیتر قصد دارد طی آزمایشی بزرگ توئیت‌های سیاست‌مداران فعال در این شبکه اجتماعی را بررسی و نمونه‌های دارای اشتباه نگارشی را برچسب بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توئیتر پس از برچسب زدن توئیت‌های اشتباه آن‌ها را با دقت بررسی کرده و اشتباه‌های موجود را اصلاح می‌کند.

با توجه به تعداد بسیار زیاد کاربران توئیتر در سراسر جهان سیاست‌مداران از این شبکه اجتماعی به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای بیان نظر خود و انتقال پیام‌های سیاسی استفاده می‌کنند. توئیت‌های اشتباه سیاست‌مداران گه گاه دردسرهای زیادی را در فضای مجازی و حتی جهان حقیقی ایجاد می‌کنند. در موارد زیادی مشاهده شده است که توئیت‌های یک مقام بلندپایه سیاسی دارای غلط‌های نگارشی و محتوایی است.

حالا توئیتر این توئیت‌های دارای مشکل نگارشی و محتوایی را با رنگ‌های قرمز و نارنجی مشخص کرده و پس از بررسی آن‌ها توسط کارشناسان خود و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای، توئیت موردنظر را به‌طورکلی حذف و یا آن‌ها را اصلاح کرده و مجدداً منتشر می‌کند. به‌عنوان‌مثال به‌تازگی یکی از مقام‌های وزارت بهداشت آمریکا در مورد شباهت‌های ویروس کرونا و ایدز توئیتی را منتشر کرد که ازلحاظ علمی دارای اشتباه‌های زیادی بود. این توئیت هم‌اکنون از سوی توئیتر در حال بررسی است و احتمالاً پس از اصلاح دوباره منتشر می‌شود.

این مقام سیاسی آمریکا کرونا ویروس را ساخته انسان‌ها دانسته است درحالی‌که بسیاری از سازمان‌های جهانی دنیا منشأ آن را از حیوانات دانسته‌اند. توئیتر اعلام کرده است: ویژگی اصلاح نگارشی و محتوایی توئیت‌های اشتباه سیاست‌مداران در راستای برنامه‌های ضداطلاعاتی این شبکه اجتماعی است و به هرچه بیشتر شدن اعتماد کاربران کمک می‌کند.

البته توئیتر هنوز در حال آزمایش این ویژگی است و احتمالاً تا زمان راه‌اندازی کامل آن باید مدتی صبر کرد. بررسی‌ها نشان داده است توئیت‌های سیاست‌مدارانی مثل دونالد ترامپ دارای غلط‌های نگارشی و محتوایی زیادی است و موجب کاهش چشمگیر اعتماد کاربران به این شبکه اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/4144/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: توئیتر سیاست مداران شبکه اجتماعی سیاست مداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته

به گزارش همشهری آنلاین، کریمی قدوسی با انتشار ویدئویی درباره این ادعای خود توضیحاتی را مطرح کرده و به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله تاسیسات اتمی ایران و پاسخ فرمانده حفاظت از مراکز هسته ای اشاره کرده است که گفته بود این تصمیم اسرائیل به معنای زیر پا گذاشتن خطوط قرمز ایران برای ساخت بمب هسته ای و احتمال تغییر فتوای رهبر انقلاب در این زمینه است. در اینجا توضیحات کریمی قدوسی را می بینید:

ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده

کد خبر 847027 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سلاح هسته‌ای

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • توییت عجیب و جنجالی کریمی قدوسی
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • ادعای عجیب و مبهم کریمی قدوسی در شبکه ایکس؛ خبریه؟ | تصویر