Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@11:20:52 GMT

انتخاب نماینده اصلح منجر به ایجاد مجلسی قوی خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۱۱۱۸

انتخاب نماینده اصلح منجر به ایجاد مجلسی قوی خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان در مصلای بروجرد با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: این ماه، ماه دعا کردن بندگان و ریزش گناهان است و اگر انسان بتواند ترک معصیت کند توفیق الهی نصیبش شده است.

وی افزود: واقعیت این است از فرهنگ اسلامی دور شده ایم و حتی در انجام وظایف، فرهنگ و محل کار مشاهده می‌کنیم اخلاق اسلامی حاکم نیست و از فرهنگ اسلامی دور شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: در رعایت احترام متقابل و رعایت ادب اسلامی خیلی ضعیف هستیم و باید این موارد را به فرزندان یاد دهیم، مردم اگر ادب را با صفای باطنی مشاهده کنند تأثیر بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به شیوع بیماری کرونا از چین به ایران و شایعات آن در بروجرد، ادامه داد: انتقال ویروس کرونا و وحشت از آن موضوعی است که این روزها مردم را درگیر کرده است و این طور تصور می‌رود که هر کس دچار بیماری کرونا می‌شود از بین می‌رود اما اینجور نیست بلکه باید مواظب باشیم این بیماری هم مثل بیماری آنفلوآنزا است و دست دادن با افراد لزومی ندارد و موارد بهداشتی را رعایت کنیم تا از این بیماری در امان بمانیم.

وی با بیان اینکه برخی شایعه پراکنی می‌کنند که رأی ندهید، می‌خواهند ایجاد وحشت کنند، افزود: امروز دوم اسفند ماه روز انتخابات است و حضور در پای صندوق‌های رأی یک وظیفه شرعی و ملی است و اگر حضور پیدا نکنیم ضرر می‌کنیم و دشمن را شاد کرده ایم؛ اما اگر حضور پیدا کنیم دشمن را مأیوس کرده ایم.

امام جمعه بروجرد تاکید کرد: می‌توانیم با انتخاب اصلح افرادی با ایمان تر، مردمی‌تر، ساده زیست تر و پاکدست تر را روانه مجلس کرده و مجلسی قوی تشکیل دهیم؛ اگر به قصد قربت برای رضای پروردگار پای صندوق‌های رأی رفتیم افرادی را انتخاب کنیم که برای تقویت جمهوری اسلامی بیایند و ملت ایران را از محاصره اقتصادی دربیاورند و به طور قطع همه اینها در پرونده اعمال ثبت خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: جبهه مقاومت با شهادت سردار رشید سلیمانی تضعیف نشد بلکه قوی‌تر هم شد، سردار با شهادتش میلیون‌ها جوان را جذب ایران کرد و میلیون‌ها دشمن برای آمریکا درست کرد و میلیون‌ها طرفدار برای کشور و جبهه مقاومت به دنبال داشت.

کد خبر 4858857

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بروجرد حجت الاسلام سید علی حسینی خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن بارش برف انتخابات مجلس شورای اسلامی دهه فجر ایلام بوشهر مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس قزوین گرگان شهرکرد انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم شایع‌ بیماری‌های کبدی را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، انواع مختلفی از بیماری‌های کبدی از جمله هپاتیت، بیماری کبد چرب، سرطان کبد، فیبروز، سیروز و نارسایی کبدی وجود دارد که هر کدام باعث بروز علائم خاصی می‌شوند؛ در صورت بروز این علائم هشداردهنده، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

تسنیم در گزارشی نوشت: کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان است که به متابولیسم غذا، ذخیره انرژی و حذف سموم کمک می‌کند. انواع مختلفی از بیماری‌های کبدی از جمله هپاتیت، بیماری کبد چرب، سرطان کبد، فیبروز، سیروز و نارسایی کبدی وجود دارد. هر یک از این بیماری‌ها، مجموعه علائم منحصر به فرد خود را دارد. در حالی که هر نوع بیماری کبد علائم را کمی متفاوت نشان می‌دهد، همه انواع بیماری‌های کبدی ممکن است علائم مشترکی نیز داشته باشند.

علائم هپاتیت چیست؟

هپاتیت نوعی التهاب کبد است که در نهایت می‌تواند به کبد آسیب برساند و بر عملکرد طبیعی آن تأثیر بگذارد. هپاتیت معمولاً پس از آلوده شدن شما به ویروس‌های هپاتیت A، B، C، D یا E رخ می‌دهد. در برخی موارد، هپاتیت همچنین می‌تواند به دلیل نوشیدن الکل زیاد یا زمانی که سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به خود حمله می‌کند رخ دهد.

اگر دچار هپاتیت شوید، ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

تب از دست دادن اشتها حالت تهوع ادرار تیره درد مفاصل خستگی مدفوع سفالی رنگ یرقان یا زرد شدن چشم و پوست

علائم فیبروز کبدی

فیبروز یک بیماری کبدی است که باعث ضخیم شدن بافت کبد می‌شود. این وضعیت معمولاً به دلیل التهاب مداوم (مداوم) کبد ایجاد می‌شود که در نهایت منجر به ساخت کلاژن و سایر پروتئین‌ها در کبد می‌شود.

درنتیجه، کبد شما شروع به تشکیل بافتی می‌کند که مضر است زیرا می‌تواند جریان خون را در کبد مسدود یا محدود کند و سلول‌های سالم کبد را از بین ببرد.

هنگامی که فیبروز خفیف یا متوسط باشد، ممکن است هیچ علامتی ایجاد نکند. با این حال، اگر وضعیت نامساعد کبد پیشرفت کند، احتمالاً به سیروز مبتلا خواهید شد؛ یک نوع شدیدتر از بیماری کبدی که علائم ایجاد می کند.

علائم سیروز کبدی

سیروز وضعیتی است که زمانی رخ می‌دهد که بافت ناسالم جایگزین بافت سالم کبد شود و منجر به انسداد جریان خون از طریق کبد شما شود. اگر سیروز را تجربه کنید، ممکن است دچار علائم زیر شوید:

خارش پوست خستگی حالت تهوع از دست دادن اشتها درد در سمت راست بالای شکم گرفتگی و ضعف عضلانی کاهش وزن ناخواسته

اگر وضعیت شما بدتر شود، ممکن است علائم جدی تری را نیز تجربه کنید، مانند:

تورم در مچ پا، پایین پا یا ساق پا خونریزی داخلی به دلیل ترکیدن وریدهای بزرگ در کبد آسیت یا تجمع مایع در شکم ادرار تیره کبودی یا خونریزی زردی سردرگمی و از دست دادن حافظه

علائم بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب وضعیتی است که در آن چربی اضافی در کبد تجمع می‌یابد. تجمع چربی می‌تواند به دلیل بیماری کبد چرب غیرالکلی یا بیماری کبد چرب الکلی باشد. بیماری کبد چرب غیرالکلی می‌تواند به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت نوع ۲، چاقی یا فشار خون بالا ایجاد شود. بیماری کبد چرب الکلی در صورت مصرف الکل رخ می‌دهد.

هر دو نوع بیماری کبد چرب عمدتاً بیماری‌های خاموشی هستند که علائم کمی ایجاد می‌کنند. اگر علائم بیماری کبد چرب را بروز دهید، احتمالاً درد شکم در سمت راست یا خستگی را تجربه خواهید کرد. مانند فیبروز، بیماری کبد چرب نیز می‌تواند بدتر شود و باعث سیروز شود. اگر وضعیت شما پیشرفت کند، ممکن است که بعداً علائم سیروز را نیز تجربه کنید.

به‌وسیله سونوگرافی می‌توان کبد چرب غیرالکلی را تشخیص داد؛ همچنین در این بیماری میزان آنزیم‌های کبدی افزایش می‌یابد که می‌توان با آزمایش خون آن را تشخیص داد.

کبد چرب عمدتاً علامت خاصی ندارد و به‌صورت اتفاقی در آزمایشات دوره‌ای یا سونوگرافی تشخیص داده می‌شود، با وجود این در صورت پیشرفت بیماری، ممکن است علائمی همچون احساس ضعف و خستگی، کاهش وزن، کاهش اشتها، تهوع، درد در سمت راست بدن بالای شکم و بزرگ شدن کبد بروز یابد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895762

دیگر خبرها

  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • حججی رئیس فدراسیون سه‌گانه شد
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج قدرت آفندی و پدافندی هستند
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • سوره و آیه ۱۴۰۳ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انتخاب شد
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • علائم شایع‌ بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ترین بیماری‌های کبدی چیست؟