Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مختاری علمای بزرگ دین را سومین مرجع برای تشخیص شخص اصلح دانست و گفت: عالمانی که در چهل سال از انقلاب نشان دادند دنبال مقام و ثروت و جایگاه نیستند و تنها دلشان برای این انقلاب و مردم می سوزد، افراد خوبی برای مراجعه و تشخیص فرد اصلح هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمد مختاری» امروز(2 اسفند) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه بیرجند با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، اظهار داشت: امسال انتخابات در فضای معطر به بوی سردار دل ها و با رمز سردار سلیمانی علیه دشمنان قرآن آغاز شد که امید است به قوی تر شدن ایران اسلامی و ناامید شدن دشمنان منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در پاسخ به شبهه افکنی دشمنان در بین مردم مبنی بر اینکه حضور در انتخابات چه تاثیری در زندگی آنها دارد، برای چه باید شرکت کنند؟ گفت: این موضوع را معاندین و منافقین و گاهی اوقات در داخل برخی دوستان از روی غفلت تکرار می کنند که 41 سال در صحنه بودیم، چه گیرمان آمد؟ مردم وقتی بی تدبیری و سوء مدیریت ها را می بینند شبهات دشمن در آنها تاثیر می گذارد.

 

پاسخ به شبهه افکنی منافقین؛ 41 سال در صحنه بودیم، چه گیرمان آمد؟

امام جمعه موقت بیرجند در پاسخ این این شبهه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه سه اصل اساسی فرهنگ قران و اهل بیت(علیه السلام)، ولایت فقیه و مردم متدین و حاضر در صحنه بنا شده است، گفت: آنچه که در طول تاریخ مفقود بوده و در انقلاب اسلامی ایران بدست آمده است، همین حضور مردم ولایت مدار در صحنه های دفاع از نظام و انقلاب است.

 

حجت الاسلام مختاری حادثه کربلا و شهادت امام حسین(علیه السلام) و شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) را نتیجه عدم حضور و حمایت مردم از ولایت دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در چهل و یک سال گذشته به برکت حضور مردم در صحنه های مختلف برکات زیادی را برای کشور به همراه داشته است و این برکات قابل مقایسه با مشکلات نیست لذا نباید سیاه نمایی کرد.

 

مردم در انتخاب فرد اصلح دقت کنند

وی یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی ایران را احیای ارزش های اسلامی و صدور اسلام ناب به منطقه جهان دانست و گفت: صدور انقلاب اسلامی به جهان، کشورهای مستکبر را به وحشت انداخته است، آنان تریلیون ها دلار برای جلوگیری از صدور اسلام به جهان هزینه کردند؛ داعش را به وجود آوردند اما امروز می بینیم که هزاران نفر از سراسر جهان برای تحصیل دین به حوزه های علمیه قم می آیند.

 

امام جمعه موقت بیرجند، بازپس گرفتن استقلال و عزت ملی را از دیگر برکات انقلاب و حضور در صحنه مردم عنوان کرد و اظهارداشت: زمانی ایران نوکر آمریکا بود و مستشاران آمریکایی همه کاره بودند، اما ملت ایران آزادی و کرامت خود را که آمریکایی ها و نوکرانش نادیده گرفته بودند را پس گرفت و اقتدار و امنیت را به ارمغان آورد.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به فعالیت های عمرانی و زیرساختی کشور در سال‌های پس از انقلاب گفت: در دو دهه اول انقلاب که جنگ و سازندگی بود، اما در دو دهه بعدی کشور در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی و بهداشتی پیشرفت های چشم گیری داشته است لذا این عزت و اقتدار و امنیت کشور به برکت در صحنه بودن مردم حاصل شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید ضعف ها و مشکلات را بزرگنمایی کرد، ادامه داد: دشمن از همان ابتدای انقلاب برای گذاشتن چوب لای چرخ انقلاب، میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده است.

 

امام جمعه موقت بیرجند، عامل اصلی بخش عمده مشکلات را مسئولان منتخب مردم دانست و گفت: مردم بصیر ایران اسلامی در موضوع اصل حضور در انتخابات، همواره حاضر بودند اما در اصل مهمتر از انتخاب اصلح دقت لازم را نداشتند و دچار اشتباه شدند، لذا بخش عمده ای از مشکلات به منتخبان خود مردم برمی گردد.

 

نماینده و دولت ضعیف برجام را بوجود می‌آورد

حجت الاسلام مختاری در تکمیل همین موضوع با بیان اینکه گاهی اوقات نماینده ای انتخاب شده که امروز سر سفره آمریکا و المان و فرانسه است، گفت: مسئولان نفوذی و غیر متعهد با انتخاب نادرست خود مردم سرکار آمدند، دو قوه مقننه و مجریه دست مردم است، قوه مجریه باید قطار کشور را به سمت پیشرفت و آبادانی و تمدن اسلامی حرکت دهد و مجلس هم نظارت کند.

 

وی گفت: چنانچه مجلس و دولت ضعیف باشند، نتیجه آن برجام و سه برابر شدن قیمت بنزین در یک شب در حالی که رئیس آن دولت خبر نداشته باشد، اینها نشان می دهد که در برخی موارد مردم هم در موضوع انتخاب شخص اصلح کوتاهی کردند، بعد چرا از اسلام و انقلاب برخی ها طلبکار می شوند؟ برخی ها در برخی سالها با صندوق انتخابات قهر کردند و نیامدند و برخی ها هم در انتخابشان دقت و توجه لازم را نداشتند و کسانی را انتخاب کردند که به توان داخلی کشور و اسلام و جوانان این سرزمین اعتماد و اعتقاد نداشتند و امیدشان به خارج کشور بود؛ لذا سالها مردم و کشور را معطل برجام و خارجی ها کردند و هنوز هم التماس می کنند که اروپایی ها مرده برجام را با تنفس مصنوعی احیا کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند در پاسخ به برخی افراد که می گویند ما نمی دانیم چطور باید شخص اصلح را انتخاب کرد؟، گفت: برای تشخیص شخص اصلح اولین راه گذشته خود فرد و عقبه فکری و جریان و گروه هایی که از او حمایت می کنند، است.

 

کسی که فرح پهلوی و بهایی‌ها از او حمایت می‌کنند؛ خدمتگزار مردم نخواهد بود

حجت الاسلام مختاری دومین راه تشخیص افراد با صلاحیت را در سخنی از امام راحل که فرمودند: «هر جا ضد انقلاب و منافقین از فرد یا جریانی حمایت می کنند، بدانید او خدمتگزار مردم نخواهد بود»، گفت: کسی که فرح پهلوی و بهایی ها و ضد انقلاب هم از اوحمایت می کنند و به او رای می دهند و کسانی که ضد انقلاب برای رای آوردن آنها سرمایه گذاری می کنند، چطور می توان به آنها رای داد، چرا برخی ها با چهار شعار فریبنده، فریب می خورند و همه چیز را فراموش می کنند؟

 

وی علمای بزرگ دین را سومین مرجع برای تشخیص شخص اصلح دانست و تصریح کرد: عالمانی که در چهل سال از انقلاب نشان دادند دنبال مقام و ثروت و جایگاه نیستند و تنها دلشان برای این انقلاب و مردم می سوزد، افراد خوبی برای مراجعه و تشخیص فرد اصلح هستند.

 

امام جمعه موقت بیرجند در نتیجه گیری از مبحث با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی تاکنون در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب و نظام حضور داشتند، اما باید نظارت پیوسته بر مسئولان بعد از انتخابات هم وجود داشته باشد، گفت: هر مسئولی که بعد از رای آوردن، بخواهد بر خلاف اصول انقلاب و نظام حرکت کند، مردم باید اعتراض کنند و از طریق فضای مجازی و با روش های مختلف نسبت به رفتار او ابراز گلایه داشته باشند تا خود را اصلاح کند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه در همین موضوع برجام، چه وعده هایی که به ما دادند مبنی بر اینکه اگر ما مذاکره کنیم، تیم مذاکره کننده ما معجزه می کند و همه چیز درست می شود، گفت: بعد از برجام تورم و مشکلات مردم چند برابر شد، لذا این بار مردم مراقب باشند که کلید مجلس و مسئولیت های مهم کشور را به دست این طور افرادی ندهند، اگر امروز غفلت کنیم بعدا دودش به چشم خودمان خواهد رفت.

 

خطبه اول و اشاره به نامه مهم حضرت علی(علیه السلام)

امام جمعه موقت بیرجند همچنین در خطبه های اول نماز این هفته به نامه 56 نهج البلاغه اشاره کرد که حضرت امیر(علیه السلام) در وصيتى به شريح بن هانى، می فرمایند: « در هر صبح و شام از خداى بترس و نفس خود را از دنياى فريبنده برحذر دار و در هيچ حال امينش مشمارو بدان كه اگر نفس خويش را از بسيارى از آنچه دوست مى دارى، به سبب آنچه ناخوش مى دارى، باز ندارى، هوا و هوس تو را به راههايى مى كشاند كه زيانهاى فراوان در انتظارت خواهد بود. پس همواره زمام نفس خويش فرو گير و راه خطا بر او بربند و چون به خشم آمدى، مقهورش ساز و سرش را فرو كوب و خردش نماى».

 

وی با اشاره به نقش و کارکرد دین در زندگی اجتماعی انسانها، گفت: محور و مدار اصلی یک جامعه سالم اسلام است که باید زندگی انسانها براساس اسلام تنظیم شود اما متاسفانه برخی ها دین را از اجتماع و سیاست جدا می دانند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه انسان باید در اجتماع زندگی کند و کناره گیری و رهبانیت ممنوع است، گفت: اهل بیت علیه السلام همواره در کنار و میان مردم بودند و برای نجات جامعه بشری و بردن آنها به سمت خدای متعال تلاش کردند.

 

دین از سیاست جدا نیست

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه فضای جامعه باید معنوی و سالم باشد، افزود: چنانچه فضا آلوده به شرک و نفاق و کفر باشد، گرفتاری های زیادی برای انسان ایجاد می شود.

 

وی با بیان اینکه اسلام، قرآن و اهل بیت علیهم السلام برای سالم سازی زندگی اجتماعی هم برنامه دارند، افزود: دیانت از سیاست جدا نیست، این کار دشمنان و رویکرد سکولاریسم است که اینگونه القا می کنند، در حالی که امام راحل اثبات کرد که سیاست ما عین دیانت ما است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه دین و قرآن و اهل بیت علیهم السلام نسبت به سالم سازی زندگی ما راهکار و دغدغه دارند، افزود: هنر امام راحل این بود که به غربت بیش از هزار ساله دین در حوزه اجتماع پایان داد و نظام اسلامی را براساس اسلام بنا کرد.

 

حجت الاسلام مختاری در تکمیل مطلب بالا گفت: مردم نیز با رأی قاطع خود به جمهوری اسلامی این موضوع را تایید کردند اما از همان ابتدا عده ای که دین را باور نداشتند، پیوسته در تلاش بودند که ما را به تفکر ضد دینی سکولاریسم ببرند و امروز هم دنباله های همان جریان به دنبال این تفکر است و گاها به زبان اعلام می کنند و گاهی هم در عمل نشان می دهند.

 

اصولگرا و اصلاح طلب منافق افساد می‌کند

وی با بیان اینکه بدنه جریان اصلاحات در کشور افراد پاک و مومنی هستند اما سران آنها می گویند می خواهیم اصولی که براساس اسلام است را اصلاح کنیم، گفت: این عین افساد است نه اصلاح، اصولی که بر محور ولایت فقیه تکیه دارد نقطه قوت ما است اگر کسی بخواهد آنها را اصلاح کند در واقع افساد می کند و این اصلاح منافقانه است، منافقین هم می گفتند باید حاکمیت اهل بیت علیه السلام را اصلاح کنیم، مفسدین واقعی همین منافقین اصلاحات اند، اگر ولایت فقیه و اسلام و شورای نگهبان که نقطه قوت مردم است را بگیرید که افساد است.

 

وی با بیان اینکه همه باید موحد و بنده خدا باشیم، هر جا دیدیم کسانی به دنبال باند و سیاست بازی و دست اندازی به بیت المال هستند، آنها را اصلاح کنیم، گفت: اصلاح واقعی در پیام امام حسین(علیه السلام) است، این جور اصلاحاتی ضرورت دارد و لازم است، اما اگر مسئولان تحت تاثیر القائات نفسانی و شیطانی، مردم را از خدا محوری جدا کنند و قانون ما را براساس قوانین کشورهای مستکبر و کفر بچینند، یقینا مورد رضای خدا و تایید مردم نیست و این اصلاح طلبی منافق گونه است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه هر کس هم ادعای اصولگرایی کند که اصولگرای واقعی نیست، افزود: اصولگرایی یعنی بر اصول اساسی اسلام و محوریت ولایت فقیه پای بند باشیم که این با اصولگرایی منافقانه سازگاری ندارد، اصولگرایی واقعی با اصلاح طلبی واقعی پایبند است.

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس قوی امام جمعه موقت بیرجند حجت الاسلام مختاری انتخابات مجلس امام جمعه موقت بیرجند انقلاب اسلامی ایران حجت الاسلام مختاری حمایت می کنند اهل بیت علیه علیه السلام ولایت فقیه فرد اصلح شخص اصلح برخی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

این آئین با سخنرانی آیت الله فیاضی نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه در حرم امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6087282

دیگر خبرها

  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز