Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@06:06:41 GMT

حاشیه‌نشینان کرمانشاه صف بسته‌اند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۱۱۵۷

حاشیه‌نشینان کرمانشاه صف بسته‌اند

معمولاً شعبه‌های رای‌گیری در صبح روز انتخابات چندان شلوغ نیست چنانکه امروز بخشی از شعبه‌های رای‌گیری کرمانشاه نیز چنین بود اما در بخش دیگری بویژه در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار شهر، ده‌ها نفر مقابل شعبه‌ها صف کشیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سحر امجدیان، بازرس ویژه فرمانداری شهرستان کرمانشاه که از صبح امروز به شعبه‌های رای گیری زیادی در محلات باغ‌نی، شهرک بسیج و شهیاد سر زده بود، ظهر جمعه گفت: مشارکت مردم در این مناطق عالی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین توصیف را نماینده هیات نظارت بر انتخابات در شعبه مسجد امام جعفر صادق (ع) در محله جعفرآباد نیز بیان کرد. حسن شیرمحمدی گفت: حضور مردم در این شعبه خوب بوده است.

کریم عزیزی، رییس شعبه امام جعفر صادق (ع) نیز عنوان کرد: در کمتر از ۲ ساعت نخست رای گیری حدود ۲۰۰ تعرفه انتخاباتی در این شعبه مصرف شده است.

آنچنان که فضل الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه گفت: روند رای‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه در کمال آرامش ادامه دارد و شاهد ازدحام رای‌دهندگان در شعب اخذ رای هستیم.

در شعبه مدرسه راهنمایی بهشت آیین در شهرک بسیج نیز گرچه صف رای دهندگان طولانی نبود اما در نیم ساعتی که خبرنگاران در آنجا بودند، فرآیند رای‌گیری به صورت مستمر ادامه داشت.

به گفته اعظم قمشه، رییس این شعبه برخی از رای دهندگان حتی پیش از ساعت هشت صبح و آغاز رای گیری، در مقابل شعبه به انتظار ایستاده بودند.

صف رای دهندگان در شعبه دبیرستان شهید فریدون تعریف در شهرک کیهانشهر اما به بیش از ۴۰ نفر می رسید، آن هم درست ساعت ۱۲ ظهر که معمولاً شعبه های اخذ رای خلوت هستند.

در بین رای دهندگان از همه قشرها و سنین مختلف بودند اما همراهی کودکان و نونهالان با والدین خود بیش از همه به چشم می آمد.

آقای حسینی یکی از اهالی شهرک کیانشهر که با دخترش برای دادن رای آمده بود، گفت: دخترم را نیز به همراه آورده ام تا مشارکت در آینده خود را یاد بگیرد.

مرد جوان دیگری هم پس از آن که اسامی کاندیداهای موردنظر خود و پدر پیرش را روی برگه رای نوشت، آن را به دختر خردسالش داد تا داخل صندوق رای بیاندازد.

این جوان که خواست نامش بیان نشود، گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف سیاسی و دینی است و اگر ما نسبت به آینده خود ساکت و بی تفاوت باشیم دیگران برای ما تصمیم می گیرند.

برخلاف اطلاعیه وزارت کشور، در ساعات نخست رای گیری استفاده از استامپ و گرفتن اثر انگشت از رای دهندگان اجباری بود اما حوالی ظهر روسای شعبه های اخذ رای از جمله در شهرک کیهانشهر به مجریان شعبه تاکید کردند که نیازی به گرفتن اثر انگشت نیست تا نگرانی شهروندان از احتمال انتشار ویروس کرونا رفع شود.

پیگیری ها و مشاهدات چندساعته خبرنگاران از شعب اخذ رای در مناطق حاشیه نشین نشان داد که دست کم تا ظهر روز جمعه تخلف قابل توجهی از سوی کاندیداها، هواداران آنها یا عوامل اجرایی انتخابات رخ نداده است.

کوثر داوودی، نماینده یکی دیگر از کاندیداها در همین شعبه گفت که فرآیند اخذ رای تاکنون عادی و قانونی بوده و مشکل خاصی وجود نداشته است.

امجدیان، بازرس ویژه فرمانداری شهرستان کرمانشاه هم گفت: تاکنون هیچ موردی از تخلف یا اقدامات غیرقانونی در شعبه‌های رای‌گیری مشاهده نکرده ایم.

فرآیند رای گیری در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برای انتخاب هشت نماینده مجلس شورای اسلامی از بین ۱۳۴ نامزد انجام می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات شعبه های رای گیری رای دهندگان اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشدید حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد.

«جوزف بورل» روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اروپا باید بار دیگر اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که اقدام به خشونت می کنند، را مورد بررسی قرار دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه شهرک‌نشینان صهیونیست، گفت: ایرلند و اسپانیا از شورای اروپا خواستند رفتار اسرائیل را تجزیه و تحلیل کند و بر این اساس توافقنامه ارتباط بین این اتحادیه و اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد.

شورای اروپا اخیراً اعلام کرده است که ۴ فرد و دو نهاد را اراضی اشغالی به نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان در فهرست تحریم اروپا گنجانده است.

این شورا اعلام کرد که افراد و نهادهای ذکر شده مسئول نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینی ها از جمله شکنجه و سایر اشکال رفتار غیرانسانی و نقض حق مالکیت و زندگی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری هستند.

این تحریم های ادعایی علیه شهرک نشینان صهیونیست در حالی مطرح شد که اروپا از ابتدای جنگ غزه با کمک به رژیم صهیونیستی در جنایت های این رژیم علیه مردم این باریکه همدست است.

کد خبر 6085771

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی همزمان با عید پسح+ فیلم
  • وصول جریمه ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند+ فیلم
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند