Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اتهام زنی بدون سند واشنگتن و تفلیس درخصوص حمله سایبری گروه‌های نظامی روسی به شبکه‌های الکترونیک گرجستان را محکوم کرد.

دولت روسیه ضمن انتقاد از رویکرد منفی گرجستان علیه مسکو، اتهامات اعلام شده درخصوص حمله سایبری روس‌ها به تفلیس را فاقد هرگونه مدرک قابل استناد دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فقدان هرگونه مدرک و انگیزه سیاسی در پس این ادعاهای سازمان‌یافته کاملاً مشهود است. دخالت سازمان‌های رسمی روسیه در فعالیت‌های مخرب علیه شبکه‌های الکترونیک گرجستان فاقد مدرک بوده و یافتن مدرک برای آن نیز غیرمحتمل است».

این بیانیه می‌افزاید: «تمامی این اتهامات یک بار دیگر بر اساس عبارت "به احتمال زیاد" طراحی شده‌اند. مایه شرمساری است که گرجستان قصد ندارد از شیطانی جلوه دادن روسیه دست بردارد و از بحران سال گذشته درس بگیرد. تمامی این اقدامات سایه بیشتری بر پیچیدگی روابط کنونی خواهد انداخت».

وزارت امور خارجه بیان داشت همچنان معتقد است دو کشور باید بر تفاوت‌های خود فائق آمده و به سوی عادی‌سازی روابط گام بردارند که به نفع ملت‌های هردو طرف است.

وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای، آژانس‌های اطلاعاتی ارتش روسیه، مشهور به «جی‌.آر‌.یو»، را مسئول حملات سایبری انجام شده علیه گرجستان در پاییز امسال دانست. 

این بیانیه مدعی شد یافته‌های منتشر شده از سوی آژانس‌های امنیتی گرجستان را نیز شامل می‌شود و افزود، مقامات دولت آمریکا انتظار دارند که توسط دولت‌های سایر کشورها نیز مورد تأیید قرار گیرد.

تنها ساعاتی پس از انتشار این بیانیه، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: «کمپین بی‌ملاحظه و بی‌پروای حملات سایبری گروه‌های جی.آر.یو علیه گرجستان، به‌عنوان کشوری مستقل و دارای حق حاکمیت، کاملاً غیر قابل قبول است».

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن محکومیت و تقبیح شدید اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق تصریح کرد، ما انتظار داشتیم شورای امنیت این اقدام تجاوزکارانه را محکوم نماید، اما آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت این تجاوز آشکار شدند، از این رو عملیات حساب شده‌ ای در چهارچوب حق دفاع مشروع از سوی کشورمان در پاسخ به این تجاوز صورت گرفت.

خانم تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در این گفتگو با تاکید بر اهمیت نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه اظهار داشت: تلاش‌های اسلوونی پیرامون ایجاد صلح پایدار در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد داشت و اسلوونی معتقد است که برقراری آتش بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش ها در منطقه است.

در پایان طرفین بر ضرورت حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

کد خبر 844681 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه اسلوونی

دیگر خبرها

  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • مالزی حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند