Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:14:22 GMT

دغدغه های رای اولی های گام دوم انقلاب در ارومیه

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۱۶۱۷

دغدغه های رای اولی های گام دوم انقلاب در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی وقتی برای اولین بار انگشت اشاره ات رنگ انتخاب می گیرد و اینکه می توانی در کنار سایرین در انتخاب سرنوشتت دخیل باشی حس نابی است که تجربه اش برای هر رای اولی شوری خاص به دنبال دارد.

حضور پررنگ رای اولی ها در پای صندوق های رای حال و هوای دیگری به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ارومیه بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق قانون، افراد با ۱۸ سال تمام و بیشتر ‌می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و متولدان ۲۲ خرداد ۱۳۷۸ تا ۲ اسفند ۱۳۸۰ رای‌اولی‌های انتخابات مجلس یازدهم محسوب ‌می‌شوند.

در میان افراد حاضر در شعب اخذ رای در مرکز استان، رای اولی ها حال و هوایی دیگری دارند.

تا ما هستیم دشمنان ناکام خواهند ماند

رقیه قهرمانی ۱۹‌ساله رای اولی دیگری در ارومیه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه حضور در این انتخابات برایم خیلی مهم است، افزود: شرکت در انتخابات این پیام را به دشمنان می رساند که ما پشت نظام و رهبری محکم ایستاده ایم.
وی ادامه داد: دشمنان دائما به دنبال ضربه زدن به کشورم هستند که من نیز با حضورم در این انتخاب می خوام نشان دهم که تا ما جوانان هستیم دشمنان همچنان ناکام خواهند ماند.

می خواهم در سرنوشت کشورم سهیم باشم

سیاوش غلامی رای اولی دیگری در ارومیه نیز در گفت و گو با ایسنا گفت: از اینکه امسال می توانم در سرنوشت کشورم سهیم باشم بسیار خوشحالم و امروز هم آمده ام تا با انتخاب نماینده ای  که در موردش از مدتها تحقیق کرده ام ، کمبودها و عقب ماندگی های موجود در استان و شهرم را رفع کند.
وی ادامه داد: شعار و عمل نمایندگان باید یکی باشد و طوری نباشد که بعد از راه یافتن به مجلس دیگر خبری از شعارهایی که برای آبادانی میداد نباشد.

نماینده باید مصالح مردم را برمنافع سیاسی خود ترجیح دهد

سپیده درویشی ۱۹ ساله رای اولی دیگری نیز در گفت و گو باایسنا با بیان اینکه با رای دادنم احساس مفید بودن را دارم، تصریح کرد: از زمان تبلیغات کاندیداها با حضور در جلسات سخنرانی شان بر نامه های آینده انها را شنیدم و امروز آمده ام تا به فردی که به نظرم اصلح است رای دهم.
وی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی اگر پیروز شوند، باید تلاش کنند تا آینده‌ای مطلوب برای نسل آینده رقم بزنند، اظهار کرد: یک نماینده باید منافع مردم را بر منافع سیاسی خود ترجیح دهد.

محمد عبدلی، رای اولی ۱۸ ساله که به همراه پدربزرگش به شعبه اخذ رای آمده در گفت و گو با ایسنا گفت: انتظارم از منتخبان مجلس رسیدگی به وضع استان وشهر است امید وارم کسانی که رأی می‌آورند به وعده‌های خود عمل کنند.

به گزارش ایسنا، علی مصطفوی رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از جمعیت آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۷۱ درصد مردم واجد شرایط رأی دادن هستند خاطر نشان کرد: شمار رأی اولی‌ها نیز ۱۳۵ هزار و ۲۶نفر است که در اولین انتخابات شرکت خواهد کردند.

وی با بیان اینکه ۱۰ حوزه انتخابیه اصلی در استان فعال است، افزود:  ۲۱۱۷صندوق رای انتخابات استان در نظر گرفته شده که از این تعداد که ۱۲۵۲ صندوق به صورت ثابت و ۸۶۵ صندوق به صورت سیار آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی 2 اسفند 98 انتخابات 98 رای اولی ها گفت و گو با ایسنا رای اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای استقلال؛ آبی‌ها در یک قدمی آسیا

آفتاب‌‌نیوز :

بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات استقلال در فیفا به دلیل پرونده سانتاکلارا، این شائبه را به وجود آورد که مجوز حرفه‌ای آبی‌ها در خطر است، اما براساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، بسته ماندن پنجره ارتباطی با مجوز حرفه‌ای ندارد.

باشگاه استقلال تمامی مدارک را بارگذاری کرده و تنها مانع باقی مانده، مالکیت مشترک دو باشگاه سرخابی است که دولت وعده داده تا قبل از پایان مهلت اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، واگذاری هر دو باشگاه انجام شود.

همچنین باشگاه استقلال با سانتاکلارا به تفاهم کامل رسیده و تفاهم نامه‌ای که بارگذاری شده، از لحاظ فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا معتبر است و پنجره استقلال نیز پس از پرداخت باقی مانده مطالبات سانتاکلارا، باز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • ارزیابی حدود ۲۱ هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت
  • غرق شدن یک کودک ۱۰ ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • انتصاب رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به معاون اولی قوه قضاییه
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • اولیور کان: بی‌اطلاعی اولی هونس از اخراج ناگلزمان؟ من هیچ‌گاه چنین کاری نمی‌کنم
  • بشنوید/ رضا یزدانی برای «افعی تهران» خواند
  • خبر خوش برای استقلال؛ آبی‌ها در یک قدمی آسیا